NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE » 2,5 CRDI TURBO CZY NIE??

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

2,5 CRDI turbo czy nie??

  
marcelo8
22.02.2009 18:29:14
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kielce

Posty: 671 #229586
Od: 2009-2-22
jestem posiadaczem sorenciaka od 3 tygodni i nie wiem czy on ma turbo czy nie??\
silnik mój to 2,5 CRDI 140 KM z 2004 i tyle w zasadzie o nim wiem.
Proszę o informację czy wszystkie sorento mają turbiny??
  
Electra29.03.2024 14:30:58
poziom 5

oczka
  
Admin
22.02.2009 18:41:33
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

Posty: 2074 #229595
Od: 2009-2-1
Tak , wszystkie diesle mają turbo , sam silnik jest to nowoczesny system "common-rail"
Zalety systemu

- lepsze spalanie paliwa
- małe zużycie paliwa
- mała emisja spalin
- praca silnika jest bardziej miękka
- mniejszy poziom hałasu w porównaniu do tradycyjnego rozwiązania
- łatwość uzyskania wysokich parametrów silnika

Wady systemu

- układ wymaga wysokiej jakości oleju napędowego gdyż niewielkie zanieczyszczenie może doprowadzić do zniszczenia wtryskiwaczy pracujących pod wielkim ciśnieniem
- wysokie ceny części w razie awarii

Jak dla mnie jest trochę za nowoczesny , drogi i nie można lać opałuwesoły
  
Wollys
08.07.2009 11:39:36
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Posty: 1053 #288379
Od: 2009-6-24
Ja dodał bym również że zaletą turbo jest iż można ją podgonic czytaj zchipować silnik i zmienic parametry pracy turbo = zwiekszyc moc samochodu.
  
BubRb
22.09.2009 23:17:13
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: lubuskie

Posty: 142 #327298
Od: 2009-7-29
Niech nikt nie próbuje chipować silnika...
Wyłącznie zmiana charakterystyki silnika na siłowni... elektronicznie...
Żadnych chipów, powerbox`ów.... itp... masakra dla kijanki...
_________________
2,5CRDi/2004/manual
  
spider2you
22.09.2009 23:20:12
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa

Posty: 1659 #327303
Od: 2009-5-11
Nasz kolega z Zakopca spod samiuśkich Tater - cook35, jest fanem chipowania. Robi to, jak mówił od ładnych paru lat w V-Tech Kraków i żadnych reklamacji - już sam się gubię zakręcony
  
marcelo8
23.09.2009 07:32:27
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kielce

Posty: 671 #327352
Od: 2009-2-22
żadnych reklamacji? czyżby? weźmiemy cooka na zlocie pod ścianę i niech śpiewa......
  
maska
23.09.2009 07:52:04
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa

Posty: 672 #327360
Od: 2009-9-10
byle samiuśką prawdę wesoły i nie cieniutkim głosem wesoły mam paru znajomków którzy zmieniali charakterystyki, i jak narazie nie narzekają. Zgadzam się natomiast, ze zdaniem iż jedynie zmiana charakterystyki, żadnych powerbox itp wesoły
_________________
Sorento 2005 teraz już 80tyś km :)
2,5 CRDi automat 140 kucyków
Tiptronic czyli sekwencja 5 biegów :)
grafitowy metalik
chyba full wypas bez skóry :)
  
marcelo8
23.09.2009 09:33:16
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kielce

Posty: 671 #327399
Od: 2009-2-22
ja już power boxa z v-techu milaem i milych wspomnień po nim nie mam ( czytaj w temacie awarie). A propo do sprzedania używany moduł za dużego smirnowa. Hihihi.
  
maska
23.09.2009 09:39:08
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa

Posty: 672 #327400
Od: 2009-9-10
czytałem Marcelo wesoły i raczej nie piszę się na zabawę tego typu wesoły ale jeśli zmiana charakterystyki nie wpływa negatywnie na sam silnik i jego zużycie to może w przyszłości się na taką zabawę zapiszę wesoły Jednak jakby nie patrzeć, większa moc jest czasami przydatna wesoły
_________________
Sorento 2005 teraz już 80tyś km :)
2,5 CRDi automat 140 kucyków
Tiptronic czyli sekwencja 5 biegów :)
grafitowy metalik
chyba full wypas bez skóry :)
  
edmondo
23.09.2009 10:57:53
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa/Węgrów

Posty: 46 #327420
Od: 2009-9-22
Powerboxa i inne skrzynki dopinanane dodatkowo - w żadnym wypadku.

Chip (czyli korekta softu) jak najbardziej, ale tylko w sprawdzonym i porządnym zakładzie.

Program powininen być ułożony/zmieniony dla tego konkretnego przypadku, bo każdy silnik/samochód układa się różnie.
GOTOWCOM mówcie stanowcze NIE pan zielony Niestety, zdarza się nawet renomowanym zakładom, że układają program raz i wgrywają go potem do wszystkich takich modeli/silników.
_________________
SORENTO ... w planach
Obecnie:
Audi A4 Avant 1.9 TDI
gleba & osiemnastki :-)))
  
Wollys
06.10.2009 21:32:30
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Posty: 1053 #335259
Od: 2009-6-24


Ilość edycji wpisu: 1
Chipować = zmienic mapy silnika,dobranie do odpowiedniego zużycia samochodu optymalnego programu podnoszącego moment i co za tym idzie moc silnika oraz prace pompy turbo
PowerBox = montaz uniwersalnego elektronicznego urzadzenia do podbijania mocy i momentu (shit wg mnie jak wszystko co uniwersalne)
  
Electra29.03.2024 14:30:58
poziom 5

oczka
  
WAFEL
16.10.2009 10:05:17
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Posty: 53 #342018
Od: 2009-10-15
Ja kupiłem już swoją Kijankę po chipie... teoretycznie jeździ nieźle, poprzedni właściciel chwalił poprawę pracy i mocy silnika, a ja mam wątpliwości ..... zmieszany
Zastanawiam się czy może warto byłoby wybrać się do jakiegoś profesjonalisty (np. http://www.chiptuning.katowice.pl/index.html ) żeby sprawdzili mi parametry pracy silnika. Źle by było jakby się okazało, że chip był zrobiony przez jakiegoś frajera i zniszczył mi silnik smutny
_________________
KIA SORENTO
SILNIK: 2,5 CRDi 170KM
ZASILANIE: Olej napędowy
SKRZYNIA BIEGÓW: Automat TIPTRONIC
ROK PRODUKCJI: 2005
OPCJA WYPOSAŻENIA: full
KOLOR:Czarny metalik
PRZEBIEG: 62000 km
  
Szkrabik
16.10.2009 13:54:24
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Śląskie

Posty: 143 #342208
Od: 2009-9-29
Wiem może ktoś ja wygląda takie sprawdzenie na hamowni sorento ze stałym napędem ?? bo wiem że na normalnym przeglądzie rocznym większość stacji nie ma możliwości sprawdzić hamulcu przy stałym 4x4 na standardowych rolkach, jak w takiej hamowni to sprawdzają ?? może przód stoi na rolkach a tył podniesiony, może odwrotnie jęzorbardzo szczęśliwy ??


WAFEL jak będziesz się wybierał daj znać pojdziemy razem bardzo szczęśliwy
_________________
KIA SORENTO
SILNIK - 2,5 CRDi
PALIWO - BREJA
SKRZYNIA - AUTOMAT
ROK - 2004
KOLOR - SREBERKO

GG:582940
  
nienadaniec
16.10.2009 14:07:31
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Posty: 73 #342224
Od: 2009-7-22
są hamownie, które radza sobie z napędem 4x4, może trzeba obdzwonić kilka koło sebie i już, ja w swojej pytałem i nie problemu
nawet gadające urządzenie do pompowania kół mają, pierwszy raz coś takiego widziałem :-))

co do chipa,równiez byłbym ostrozny, sporo było art. na ten temat, można sobie zrobić krzywdę, zwłaszcza jeżeli często wykorzystuje się dodatkowe osiągi, sam kiedyś miałem tuning boxa, więc temat mnie interesował
  
nienadaniec
16.10.2009 14:47:24
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Posty: 73 #342258
Od: 2009-7-22
co do Power boxów czy tuning boxów. One działaja tak samo jak chiptuning, tylko sa montowane przed kompem a nie w nim, tzn, chip to zmieniony program. Jedno i drugie działa podobnie, zmienia charakterystyke pracy silnika, więc jedno i drugie może zrobić krzywdę. Faktem jest że chipowanie jest do konkretnego przypadku, czytaj modelu, więc o tyle lepsze.
  
WAFEL
16.10.2009 14:56:19
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Posty: 53 #342277
Od: 2009-10-15
Samym chiptuningiem to ja się nie martwię. Wiem, że jest to bezpieczny sposób na podniesienie mocy i momentu obrotowego ale tylko pod jednym warunkiem : musi to być zrobione przez kogoś kto się na tym zna. W całym województwie znam może 2 firmy, którym bym zaufał, ale niestety tajemnicza osoba, która chipowała moje auto raczej nie pracowała w żadnej z nich smutny Tak więc dylemat przed którym stoję to czy warto wydać te kilkaset zł na diagnostykę, żeby sprawdzić czy wgrany w CPU program nie jest jakimś partactwem ?
_________________
KIA SORENTO
SILNIK: 2,5 CRDi 170KM
ZASILANIE: Olej napędowy
SKRZYNIA BIEGÓW: Automat TIPTRONIC
ROK PRODUKCJI: 2005
OPCJA WYPOSAŻENIA: full
KOLOR:Czarny metalik
PRZEBIEG: 62000 km
  
edmondo
16.10.2009 15:04:38
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa/Węgrów

Posty: 46 #342289
Od: 2009-9-22
W Warszawie mogę polecić sprawdzonego gościa do robienia programów + hamownia 4x4.

Nie wiem, czy grzebał już w Sorento, ale VW/Audi robi profesjonalnie (to taki nadworny tuner forum Audi A4 - na softy jeżdżą do niego pielgrzymki z całego kraju ).

Tutaj macie link do strony: http://mrmotors.pl/ - Witek się nazywa.
_________________
SORENTO ... w planach
Obecnie:
Audi A4 Avant 1.9 TDI
gleba & osiemnastki :-)))
  
kukul
16.10.2009 15:53:52
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Katowice

Posty: 588 #342353
Od: 2009-8-8
Gadałem z gośćmi w KIA D.Górnicza, powiedzieli, że mają firmę, która mapuje, plus hamownia. Całość około 1500 zł. Jedno co wynikało z rozmowy to to, że robiąc coś takiego to trza się na tym naprawdę znać.
_________________
2009 r.
2,5 CRDi
170 KM
FREEDOM
manual
chyba grafitowy
_________________________________________________________________________________________

Nie każdy chłop z widłami to Posejdon (z netu)
  
sorento
18.10.2009 16:25:53
poziom 1



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: zachodniopomorskie

Posty: 42 #344115
Od: 2009-7-30
Panowie z tym chipowniem jest tak jak z serduszkiem.Jeżeli będziemy dostarczali naszm serduszkom dopalacze
to to raczej długo nie pociągniemy i skończy się eksploatacja silniczka przed czasem.
Jeżeli chipy by były takie cool to producenci i dealerzy sami by na tym robili kasę.Silnik 170KM zmodifikowano nie po przez
zastosowanie chipa,ale między innymi po przez turbosprężarkę o zmiennej kierownicy i nowym wtryskiwaczom.Podniesiono ciśnienie wrysku paliwa. Dalszą konsekwencją było zastosowanie nowej charakterystyki pracy silnika.
Kolegom którzy pragną spokojnie eksploatować sorenciaki raczej odradzam majstrowanie przy silnikach włoskiej firmy VM.
_________________
SORENTO 2,5CRDI EX,beżowy,04
  
edmondo
19.10.2009 00:18:50
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa/Węgrów

Posty: 46 #344581
Od: 2009-9-22
Kolego Sorento, trochę się mylisz.

Chipowanie jest oferowane przez dealerów (oczywiście nie wszystkich) we współpracy z profesjonalnymi firmamy (program możesz zrobić napewno w Mitsubishi i Skodzie-z doświadczenia).

Chip to nie jest żyłowanie silnika (przynajmniej chip do codziennego użytkowania), tylko wykorzystanie rezerw w nich drzemiących. A dlaczego rezerw? Każdy silnik ma rezerwy, ponieważ nie sposób jest zrobić programu dla każdego silnika z osobna i muszą wgrywać jakiś standard. A każdy silnik podczas eksploatacji układa się po swojemu - zależne jest to też od sposobu jazdy.

Mocniejszy program najbardziej nadwyrężyć może sprzęgło - a tylko wtedy, jeśli zbyt dużo momentu zostanie ustawione na niskich obrotach.

Dlatego bardzo ważne jest, aby program robić u sprawdzonego tunera, i musi być koniecznie robiony dla tego konkretnego egzemplarza (żadne gotowce).

Przed chipem najpierw hamowanie - wykres mocy i momemtu obrotowego dużo mówi o aktualnej kondycji silnika. Jeżeli są duże ubytki w stosunku do bazowej mocy, to wiadome jest, że najpierw trzeba znaleźć przyczynę ubytków, a dopiero potem robić program.

Zanim dalej ktoś będzie negował robienie chipa, to polecam najpierw obadanie tematu na forach o tej tematyce.

Z doświadczenia mogę powiedzieć tyle, że kolegi Skoda Superb o mocy 130 KM (1.9 TDI) po shamowaniu miała 145 KM bazowo (te silniki słyną z gratisów). Przy przebiegu 80 tyś. zrobiono program na 174 KM. Od tamtej pory samochód zrobił ponad 100 tyś. i ... zera jakichkolwiek objawów nadmiernego zużycia. Silnik, sprzęgło, dwumas są we wzorowej kondycji.
Podobnych przykładów mógłbym jeszcze trochę przytoczyć.
_________________
SORENTO ... w planach
Obecnie:
Audi A4 Avant 1.9 TDI
gleba & osiemnastki :-)))
  
Electra29.03.2024 14:30:58
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE » 2,5 CRDI TURBO CZY NIE??

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny