| |
lubo8 | 05.12.2013 18:56:29 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 28 #1677467 Od: 2013-4-13
| Witam, mam problem i proszę o radę. Mam Sorento 2,5 CRDI , 2007 rok po liftingu, 170 KM, skrzynia automatyczna. Skrzynia działa poprawnie ale jak stoję na biegu (D) na wciśniętym hamulcu, to auto lekko drga i trochę buczy. Na neutralu (N)i na postoju (P), wszystko gra. W czasie jazdy również wszystko w porządku. To buczenie na pewno jest powiązane z drganiami. Drgania są delikatne, odczuwalne na kierownicy. Może ktoś miał taki przypadek albo wie jaka jest tego przyczyna. Będę wdzięczny za pomoc, pozdrawiam Lubo |
| |
Electra | 08.02.2025 02:20:33 |
|
|
| |
hawerek | 05.12.2013 19:42:10 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 4 #1677499 Od: 2013-8-8
| Witam, a czy te drgania i buczenia związane są może z temperaturą na zewnątrz i pojazdu - zimny pojazd = gęsty olej w skrzy biegów= większe obciążenie silnika w czasie postoju przy wbitym D lub R. Czy np. po rozgrzaniu oleju w skrzyni w jakim stopniu to ustępuje. Zerknij jaszcze na obrotomierz o ile Ci spadają obroty przy wbiciu na np. D. Może to być związane z tym że przy obciążeniu (np. D lub R i postój na hamulcu) obroty silnika po prostu spadają poniżej "komfortowego" progu i silnik zaczyna drżeć a przy tym wydawać te dzwieki. Diesel żeby równo pracował musi mieć przynajmniej xxx obr/min (nie wiem bo jezdze 3,5 V6 a tam jest lekko inaczej).Zresztą czym bardziej weksploatowany diesel tym te wartości obrotów mogą lub już muszą być wyższe od nominalny (fabrycznych). |
| |
krzysiek_ardie | 06.12.2013 07:19:09 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Opole
Posty: 160 #1677748 Od: 2013-1-2
| lubo8 pisze:
Witam, mam problem i proszę o radę. Mam Sorento 2,5 CRDI , 2007 rok po liftingu, 170 KM, skrzynia automatyczna. Skrzynia działa poprawnie ale jak stoję na biegu (D) na wciśniętym hamulcu, to auto lekko drga i trochę buczy. Na neutralu (N)i na postoju (P), wszystko gra. W czasie jazdy również wszystko w porządku. To buczenie na pewno jest powiązane z drganiami. Drgania są delikatne, odczuwalne na kierownicy. Może ktoś miał taki przypadek albo wie jaka jest tego przyczyna. Będę wdzięczny za pomoc, pozdrawiam Lubo
Mam tak samo i ponoć ten typ tak ma |
| |
lubo8 | 06.12.2013 15:42:41 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 28 #1678181 Od: 2013-4-13
| hawerek pisze:
Witam, a czy te drgania i buczenia związane są może z temperaturą na zewnątrz i pojazdu - zimny pojazd = gęsty olej w skrzy biegów= większe obciążenie silnika w czasie postoju przy wbitym D lub R. Czy np. po rozgrzaniu oleju w skrzyni w jakim stopniu to ustępuje. Zerknij jaszcze na obrotomierz o ile Ci spadają obroty przy wbiciu na np. D. Może to być związane z tym że przy obciążeniu (np. D lub R i postój na hamulcu) obroty silnika po prostu spadają poniżej "komfortowego" progu i silnik zaczyna drżeć a przy tym wydawać te dzwieki. Diesel żeby równo pracował musi mieć przynajmniej xxx obr/min (nie wiem bo jezdze 3,5 V6 a tam jest lekko inaczej).Zresztą czym bardziej weksploatowany diesel tym te wartości obrotów mogą lub już muszą być wyższe od nominalny (fabrycznych).
Obroty nie spadają, silnik cały czas pracuje równo, nie ważne czy zimny czy ciepły. Ja to czuję gdzieś na przeniesieniu napędu. Odpowiedź dla Krzysiek arde. Te typy tak nie mają. Jak kupiłem było wszystko Ok. Zaczęło się jakiś czas temu i wydaje mi się, że jest coraz gorzej. Kiedyś czasami się tak działo, teraz częściej. |
| |
vokal | 06.12.2013 19:11:48 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 227 #1678451 Od: 2013-1-16
| Może czas wymienić olej w skrzyni? _________________ "Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę." |
| |
lubo8 | 06.12.2013 21:29:54 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 28 #1678606 Od: 2013-4-13
|
Nic z tych rzeczy, olej wymieniony.
|
| |
Electra | 08.02.2025 02:20:33 |
|
|