| |
RAFI76 | 01.01.2014 23:42:58 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 18 #1701927 Od: 2013-9-24
| Witam wszystkich .Mam taki problem ' mechanizm 4x4 nie reaguje na przełącznik zmiany ustawień . Kontrolki świecą przy uruchamianiu auta natomiast potem nie pali się żadna z nich. O ile wiem jedna powinna się świecić w zależności od trybu aktualnego ustawienia . Może jakiś bezpiecznik? |
| |
Electra | 07.02.2025 23:47:27 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|
| |
vokal | 02.01.2014 10:43:33 |
![poziom 4](star_icon4.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=123974)
Grupa: Użytkownik
Posty: 227 #1702097 Od: 2013-1-16
| Sprawdź bezpiecznik TCCS w puszce przy nodze kierowcy. _________________ "Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę." |
| |
Falc77 | 02.01.2014 14:35:40 |
![poziom 3](star_icon3.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=131982)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: JAWOR DLS
Posty: 189 #1702303 Od: 2013-4-27
| Jaki rocznik, skrzynia i silnik, zacznijmy od tego.Jaki napęd, stały czy rozłączany ? _________________ Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki.... |
| |
dario7 | 02.01.2014 19:07:05 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 14 #1702515 Od: 2013-11-4
| witam serdecznie........ jestem zainteresowany tym tematem ponieważ ja mam 2.5 CRDI "Kijankę" i w czasie mrozów miałem taką sytuację, że po przełączeniu na 4x4 nie włączał się napęd. A dodaję, że jest to odczuwalne i słyszalne w aucie. Napęd jednak przełączał się gdy wyłączyłem silnik i wtedy nastawiając na 4x4 napęd się uruchamiał. To było dla mnie dziwne ale uznałem, że może to przyczyna zimna. Może ktoś wie co to może się dziać. Ponadto chciałbym się dowiedzieć czy przełączenie napędu może następować wyłącznie po zatrzymaniu auta? no i czy nieb powinno przełączać się automatycznie w przypadku gdy jest ustawione na "AUTO" w przypadku gdy samochód np. wpada w poślizg. Fajnie byłoby to wszystko wiedzieć więc czekam na podpowiedzi. Pozdrawiam. |
| |
vokal | 02.01.2014 19:26:21 |
![poziom 4](star_icon4.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=123974)
Grupa: Użytkownik
Posty: 227 #1702537 Od: 2013-1-16
| Przełączanie napędu powinno się odbywać po przełączeniu na Neutral lub luz i nie zależy od tego, czy silnik jest włączony, czy nie. Choć przy wyłączonym silniku może być tak, że zęby przesuwki reduktora i zęby wałka napędowego trafią na siebie, wtedy nie da się załączyć napędu LOW, ale to mało prawdopodobne. Przy przełączeniu w czasie jazdy nic nie powinno się stać, ale po zatrzymaniu w M/T może napęd przełączyć się podczas czekania na światłach. Napęd może nie załączyć się do końca, a my puszczając sprzęgło możemy zniszczyć reduktor. Tego problemu nie ma w A/T, bo aby przełączyć napęd trzeba najpierw przełączyć na N, no chyba, że ktoś na światłach przełącza z D na N. Producent na wszelki wypadek ZABRANIA przełączać napęd w czasie jazdy. W Auto przód jest automatycznie dołączany w zależności od prędkości auta, ustawienia pedału gazu i różnicy prędkości obrotowych wałów napędowych. _________________ "Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę." |
| |
dario7 | 03.01.2014 13:13:19 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 14 #1703288 Od: 2013-11-4
| dzięki za wyczerpujące informacje. Nigdy nie posiadałem auta z napędem na dwie osie więc trochę mi głupio ale wydaje mi się, że warto jednak pytać. Jeszcze raz dzięki za info. Pozdrawiam |
| |
Falc77 | 03.01.2014 14:20:32 |
![poziom 3](star_icon3.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=131982)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: JAWOR DLS
Posty: 189 #1703380 Od: 2013-4-27
| Jak masz przełącznik auto, to masz stały napęd na obie osie i komputer tylko steruje rozdziałem siły pomiędzy osiami.Ale jak masz 2H to uważaj na śliskim, bo te auta są nieprzewidywalne na tej nawierzchni... _________________ Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki.... |
| |
dario7 | 03.01.2014 18:11:51 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 14 #1703622 Od: 2013-11-4
| dzięki bardzo, raczej jeżdżę bezpiecznie ale na drodze bywa różnie....![aniołek](/emot/eusa_angel.gif) |
| |
RAFI76 | 03.01.2014 21:25:29 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 18 #1703805 Od: 2013-9-24
| dzięki Vokal , sprawdziłem bezpiecznik TCCS i jest ok. Co do modelu auta o który pyta Falc77 to moja KIA : 2003, 2,5 CRDI , manual , przełącznik napędu jak w wersji europejskiej czyli 4x4 i AUTO - czyli chyba najpopularniejszy modej Kianek . Znalazłem jeden spalony bezpiecznik w przedziale silnika , ale niestety to był jeden z zapasowych - tak wyczytałem w instrukcji ( symbol : SPARE ) . Tak więc dalej nie znam przyczyny . Napiszcie proszę czy jedna z tych zielonych kontrolek powinna się świecić ciągle na desce rozdzielczej ? |
| |
RAFI76 | 03.01.2014 21:27:35 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 18 #1703807 Od: 2013-9-24
| może sprawdzić czy dochodzi napięcie do tego silniczka który przełącza napęd ? |
| |
vokal | 03.01.2014 22:17:56 |
![poziom 4](star_icon4.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=123974)
Grupa: Użytkownik
Posty: 227 #1703851 Od: 2013-1-16
| Jak będziesz sprawdzał napięcie, to pamiętaj, że pojawia się ono na stykach silniczka w momencie przełączania napędu z Auto na Low (+ i masa) oraz z Low na Auto (masa i +). Styki silniczka w kostce masz opisane jako Shift Motor na poniższym rysunku https://dl.dropbox.com/u/101383465/Klub%20Sorento/inne/szumi_c-07.JPG
Jeśli przełączanie napędów działało wcześniej, to może wystarczy przeczyścić kostki przy reduktorze.
Po przełączeniu na LOW po chwili powinna się zapalić się lampka 4WD LOW i powinna świecić się aż do przełączenia z powrotem na Auto. _________________ "Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę." |
| |
Electra | 07.02.2025 23:47:27 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|
| |
eMeR | 03.01.2014 23:50:58 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 25 #1703933 Od: 2013-12-6
| Witam, jestem tu od niedawna właśnie kupiłem Kijankę 2,5 crdi A/T i również mam problem z napędami. Mianowicie nie dołącza przodu. Byłem w serwisie na teście napędów i stwierdzono że elektrycznie wszystko jest ok. Przyczyna tkwi w mechanice, tzn uszkodzenie reduktora. Na razie podziękowałem za usługę serwisową (sama weryfikacja 550 zł + części: koła i łańcuch ok.3000 zł , a może jeszcze coś?)Ponieważ trochę już dołożyłem, czekam na przypływ gotówki Mam pytanie co mogę mieć uszkodzone w reduktorze? czy ktoś może miał podobny problem? Jestem umówiony u mechanika na 20 stycznia i dopiero będę coś wiedział. _________________ nowe forum KIA Sorento: http://www.klubsorento.pl/forum/index.php |
| |
RAFI76 | 04.01.2014 00:22:44 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 18 #1703945 Od: 2013-9-24
| dzięki Vokal Twoje wskazówki, na pewno bardzo pomogą . Jeżeli chodzi o działanie przełącznika to niestety nie działa odkąd posiadam to auto . Poprzedni właściciel nie dbał o takie szczegóły . Jak sprawdzę to napiszę jakie są rezultaty |
| |
vokal | 04.01.2014 08:06:52 |
![poziom 4](star_icon4.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=123974)
Grupa: Użytkownik
Posty: 227 #1704010 Od: 2013-1-16
| eMeR: Jeśli elektrycznie jest ok, to nie powinno być problemu z przyłączeniem na Low. Powinna się wtedy zapalić lampka 4WD LOW. Wtedy delikatnie sprawdź na twardej lub przyczepnej nawierzchni, czy auto ci się nie stawia podczas kręcenia kółka.
_________________ "Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę." |
| |
Falc77 | 04.01.2014 10:59:12 |
![poziom 3](star_icon3.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=131982)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: JAWOR DLS
Posty: 189 #1704206 Od: 2013-4-27
| Prawdopodobnie eMeR poprzedniemu właścicielowi posypała się rozdzielka i szukając używki założył tańszą wersję od napędów 2H, 4H, po czym pozbył się auta. Tych jest pełno za grosze, właściwa kosztuje bardzo dużo i nie ma ich za wiele...reasumując, kupując tanio kupujesz 2razy...dobre auto terenowe niestety musi kosztować... _________________ Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki.... |
| |
vokal | 04.01.2014 11:18:59 |
![poziom 4](star_icon4.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=123974)
Grupa: Użytkownik
Posty: 227 #1704281 Od: 2013-1-16
| Rozdziałki nie da się tak łatwo podmienić, bo są inne kostki przy niej dla TOD i dla EST. Poza tym, po podmianie od razu wyskakiwałby błąd w postaci mrugającej lampki H. _________________ "Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę." |
| |
Falc77 | 04.01.2014 12:13:37 |
![poziom 3](star_icon3.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=131982)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: JAWOR DLS
Posty: 189 #1704360 Od: 2013-4-27
| Uwierz mi, da się. Spotkałem już niejednego użytkownika czołgu, któremu taki numer wywinięto. jedna kostka więcej to nie problem, po prostu nie podpięli, świecąca kontrolka też, odłączona, brak przedniego napędu wychodzi dopiero jesienią jak zrobi się ślisko, wtedy jest płacz i zgrzytanie zębami....jeden kolega to ma nawet drugą datę urodzin dzięki takiemu zabiegowi.. _________________ Szukam nowego użytkownika dla mojej ślicznotki.... |
| |
eMeR | 04.01.2014 16:48:32 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 25 #1704636 Od: 2013-12-6
| dziękuję za odpowiedź,Vokal możesz sprecyzować "się nie stawia podczas kręcenia kółka", i poproszę jeszcze o informację jak wygląda w Kijance dołączanie przedniego napędu, tzn co nim steruje bo to u mnie raczej nie działa. Np wyjeżdżając z warsztatu przez podnośnik kolumnowy doparło mi przednie koła do blachy między kolumnami, tylne koła zaczęły ślizgać się po mokrych płytkach, a przednie stały. Mam przełącznik AUTO/LOW i rozumiem, że w takim przypadku powinno mi automatycznie dołączyć przednie koła. Chyba, że jestem w błędzie??? I jeszcze jedno rozdzielka, to jest to co znajduje się pod dywanem pod nogami pasażera? Kolego Falc77 nie wiem co robił poprzedni właściciel auto kupiłem dopiero przywiezione z Włoch, trudno powiedzieć czy makaron w ogóle wiedział , że nie działa przedni napęd, bo mogło mu to być niepotrzebne _________________ nowe forum KIA Sorento: http://www.klubsorento.pl/forum/index.php |
| |
eMeR | 04.01.2014 16:53:28 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 25 #1704639 Od: 2013-12-6
| vokal pisze:
eMeR: Jeśli elektrycznie jest ok, to nie powinno być problemu z przyłączeniem na Low. Powinna się wtedy zapalić lampka 4WD LOW. Wtedy delikatnie sprawdź na twardej lub przyczepnej nawierzchni, czy auto ci się nie stawia podczas kręcenia kółka.
tak jeszcze w temacie przy włączeniu LOW zapala się lampka na desce, czuję jakby głuche uderzenie (szarpnięcie), ale kręcić się nie próbowałem. Sprawdzę to i napiszę objawy ![bardzo szczęśliwy](/emot/icon_biggrin.gif) _________________ nowe forum KIA Sorento: http://www.klubsorento.pl/forum/index.php |
| |
vokal | 04.01.2014 20:07:55 |
![poziom 4](star_icon4.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=123974)
Grupa: Użytkownik
Posty: 227 #1704854 Od: 2013-1-16
| Stawia się, to znaczy, że są opory, żeby swobodnie kręcić kółko na asfalcie, czy betonie, zaczyna szarpać budą, albo skacze tylne wewnętrzne koło (zależnie od nawierzchni). Auto się napina, czuć to, choć trudno to opisać.
_________________ "Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę." |
| |
Electra | 07.02.2025 23:47:27 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|