| |
Admin | 26.01.2010 22:18:35 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
Grupa: Użytkownik
Posty: 2074 #427306 Od: 2009-2-1
Ilość edycji wpisu: 2 | Po ostatniej zimie stwierdziłem ,że nie mogę sobie pozwolić na latanie na noc z akumulatorem do domu ,żeby być pewnym ,że rano odpali. Moje myśli chodzą za akumulatorem żelowym , który i tak kiedyś zamierzałem kupić ze względu na chęć montażu wyciągarki , a jak wiadomo ,prądu nigdy za wiele.
Szukając takiego akumulatora trafiłem na opis , który powoduje ,że kupno takiego jest bardzo opłacalne , mimo większej ceny początkowej.
Akumulator żelowy Victron 12V/100 Ah Żywotność - 12 lat a to mnie zastrzeliło zupełnie : pełne odzyskanie pojemności po głębokim rozładowaniu, nawet wówczas gdzy akumulator nie zostanie od razu poddany ładowaniu.
|
| |
Electra | 12.02.2025 18:35:40 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|
| |
spider2you | 26.01.2010 22:23:52 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=30171)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa
Posty: 1659 #427316 Od: 2009-5-11
Ilość edycji wpisu: 1 | Nie musi być wcale taki duży - w tym przypadku wystarczy dużo mniejszy - ja mam takie
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
Polecam również ten produkt
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
|
| |
Adimo | 26.01.2010 22:31:47 |
![poziom 6](star_icon6.gif)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kujawsko-pom.
Posty: 1080 #427327 Od: 2009-8-26
| Mogę coś powiedzieć na temat akumulatora żelowego, mam taki do silnika elektrycznego przy łódce, wydajność jest super 7-10KM bez problemu przepływam, i działa do pełnego wyładowania, niestety cena jest obłędna, 3 lata temu sprowadzałem z Stanów 120Ah cena prawie 2000zł. _________________
|
| |
Admin | 26.01.2010 22:35:42 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
Grupa: Użytkownik
Posty: 2074 #427332 Od: 2009-2-1
Ilość edycji wpisu: 1 | Ale jak masz 12 lat gwarancji , a z celami 2v 20 lat , a taki po 5 stów wywalasz po czterech latach to wolałbym mieć produkt z górnej półki. Sorry , tylko zapomniałem ,że samochodami nikt tak długo nie jeździ ![wesoły](/emot/icon_smile.gif) |
| |
Adimo | 26.01.2010 22:37:21 |
![poziom 6](star_icon6.gif)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kujawsko-pom.
Posty: 1080 #427335 Od: 2009-8-26
| Admin nie ma porównania, stary aku wytrzymywał do 2-4km max, i też był 120Ah. _________________
|
| |
kuba | 27.01.2010 08:02:12 |
![](avatar.asp?id_zdjecia=33727)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Łódź
Posty: 24 #427499 Od: 2009-7-21
| Drogi Adminie.. tak ja pisał Spider... polecam Optime. Jest to chyba najczesciej uzywany akumulator w pojazdach off-roadowych. Praktycznie niezniszczalny, mogący pracowac w kazdych warunkach i pod olbrzymimi obcążeniami (wyciągarki, dużo światła itp...) - a parametry mówia same za siebie. Sam zbieram na taki do mojej "zmoconej do off-u" Vitarki wiec zrobiłem rozeznanie w temacie. Tani nie jest... ale warto _________________ Sorento 3,5 V6 USA - 2004 |
| |
AdamK | 27.01.2010 08:52:30 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: W-wa
Posty: 7 #427519 Od: 2010-1-23
| w moim Sorento z 2003 jeżdżę 7 zimę na oryginalnym akumulatorze i nigdy mnie nie zawiódł (przebieg 173 tyś km). W piątek jadę na kolejny wyjazd narciarski (Włochy,Austria) - w planie ca 3-3,5 tyś km w 2 tygodnie. Raczej nie będzie garażu więc autko cały czas na mrozie (poza drogą tam i z powrotem brak okazji do podładowania aku.). Na wszelki wypadek od ub. roku zabieram z sobą kable do "pożyczenia" prądu. Mam jednak nadzieję, że i w tym roku będzie to "na wyrost".... Jest to dla mnie DUŻA MIŁA niespodzianka bo pamiętam, że w przeszłości akumulatory w innych autkach jakie miałem nigdy tak długo nie wytrzymywały..![zakręcony](/emot/icon_rolleyes.gif) _________________ Sorento 2,5 CRDI 12-2003 140 KM 4WD automat już 175 500 km pierwszy właściciel |
| |
Balboa | 27.01.2010 09:32:14 |
![poziom 4](star_icon4.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=26196)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 278 #427560 Od: 2009-2-23
Ilość edycji wpisu: 1 | Ja akumulator mam od nowości czyli prawie 6 lat, ostatnio musiałem go podładować bo moja kochana żonka myśląc ze włączyła silnik załączyła dmuchawę na full + odmrażacz przedniej szyby przy temp -15C. Akumulator padł w mgnieniu oka, ale po podładowaniu jest wszystko ok. - Błąd przy pracy ale myślę ze jeszcze trochę wytrzyma. 3 mam za niego kciuki ![pan zielony](/emot/icon_mrgreen.gif) _________________ Kia Sorento 2004, CRDI 170KM, Manual KOLOR:Czarny tzw młotkowany Przebieg: 100 tyś |
| |
maska | 27.01.2010 13:58:48 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=36109)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 672 #427911 Od: 2009-9-10
| Dodajmy jescze, że akumulator żelowy jest innaczej ładowany niż standardowy do niego muszisz mieć dodatkowy układ ładowania bo długo nie pożyje jak będziesz ładował takim samym prądem jak standard Aku do wyciągarki to dodatek, a nie zastąpięnie stałego nowym żelowym ![wesoły](/emot/icon_smile.gif) _________________ Sorento 2005 teraz już 80tyś km :) 2,5 CRDi automat 140 kucyków Tiptronic czyli sekwencja 5 biegów :) grafitowy metalik chyba full wypas bez skóry :) |
| |
Admin | 27.01.2010 14:04:45 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
Grupa: Użytkownik
Posty: 2074 #427921 Od: 2009-2-1
| A rozumiem , czyli montuje się go jako dodatkowy , np w bagażniku , w raz z jakimiś układami do ładowania . Czyli sprawa dla elektryka. Myślałem ,że zamienię i już . |
| |
maska | 27.01.2010 14:12:06 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=36109)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 672 #427939 Od: 2009-9-10
| Dokładnie tak Sprawa jest prosta problem to umiejscowienie zawsze najlepiej pod maską ale nie zawsze jest miejsce no i kable muszą spełniać kilka warunków przedewszystkim średnica i oporność nie chciałbyś chyba, by zrobiły to co w Twoim zakupie pod tytułem prostownik przy takich prądach jak daje żelowy, jego zwarcie powoduje bum i nie mamy połowy czołgu reszta płonie ładnym ogniem ![smutny](/emot/icon_sad.gif) montaż i okablowanie to robota dla zawodowców znających się na sprawie i potrafiących wytłumaczyć, czemu kabelki są tak drogie ![wesoły](/emot/icon_smile.gif) _________________ Sorento 2005 teraz już 80tyś km :) 2,5 CRDi automat 140 kucyków Tiptronic czyli sekwencja 5 biegów :) grafitowy metalik chyba full wypas bez skóry :) |
| |
Electra | 12.02.2025 18:35:40 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|
| |
kuba | 27.01.2010 14:24:42 |
![](avatar.asp?id_zdjecia=33727)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Łódź
Posty: 24 #427955 Od: 2009-7-21
| Maska... nie do konca sie zgadzam... Optima nie wymaga specjalnej ładowarki (w przeciwienstwie do innych żelówek) oraz może być stosowana z powodzeniem jako akumulator podstawowy/rozruchowy. Sam ją widziałem wielokrotnie w różnych pojazdach offowych jako aku bazowy. Ponizej kilka informacji (źródło: mekka4x4.pl)
Akumulator Optima Yellow
Akumulator dający bardzo wysoki prąd rozruchowy, momentalnie reagujący na rozruch, który ma możliwość głębokiego rozładowania i który o wiele szybciej daje się doładować.
Optymalne źródło prądu W przeciwieństwie do tradycyjnych akumulatorów do głębokiego rozładowania Optima Deep Cycle dostarcza również bardzo dużego prądu rozruchowego. Optima Yellow Top to połączenie baterii rozruchowej z trakcyjną, dlatego w wielu zastosowaniach profesjonalnych jest rozwiązaniem idealnym.
Efektywnejsze zużywanie prądu Unikalna knstrukcja cel oraz zachodzące wewnątrz baterii reakcje pozwalają Optimie dostarczać prąd o wiele oszczędniej niż innym bateriom trakcyjnym.
Czysta siła Optima dostarcza "lepszego" prądu Twoejmu sprzętowi. Zachowuje bowiem stałe napięcie podczas procesu wyładowywania.
Całkowita bezobsługowość Dzięki niższemu wskaźnikowi samorozładowania akumulator Optima, jeśli nie jest używany może pozostać przez ponad rok bez ładowania i po tym czasie nadal będzie działąć niezawodnie. Czyni to z niego idealny akumulator do stosowania w maszynach sezonowych.
Kompatybilność z większością systemów ładujących W przeciwieństwie do akumulatorów żelowych, Optima nie wymaga specjalnego sprzętu ładującego.
Dłuższa żywotność W wyniku przeprowadzonych testów działania akumulatorów okazało się, że akumulator Optima zachowuje swoją moc o wiele dłużej niż tradycyjne akumulatory z płaskimi płytami. Oznacza to, że jest również bardziej ekonomiczny. Dzięki niezwykle niskiemu wskaźnikowi samorozładowania akumulator Optima jeśli nie jest używany może pozostać przez ponad rok bez ładowania i po tym czasie nadal będzie dziaąć niezawodnie.
Wyjątkowa odporność na wibracje Wibracje to podstawowy zabójca tradycyjnych akumulatorów. Mocno zwinięte cele Optimy sa odporne na wstrząsy i wibracje, co eliminuje problem ich obrywania.
Dane techniczne:
Dane techniczne: Długość: 245 mm Szerokość: 173 mm Wysokość: 198 mm Masa: 20,4 kg Napięcie nominalne: 12 V Rozruch (-18ºC): 690A Pojemność rezerwowa: 124 min. Pojemność (C/5): 52Ah Pojemność (C/20): 55Ah Moc: 9,0 kW Opór wewnętrzny: 0028 Ω
_________________ Sorento 3,5 V6 USA - 2004 |
| |
maska | 27.01.2010 14:35:48 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=36109)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 672 #427971 Od: 2009-9-10
| Optima ma zabudowany układ ładowania wewnątrz uszkodzenie tego układu powoduje iż aku jest padnięty technologia wykonania dowolnego aku żelowego, wymaga niestety innych wartości zarówno prądu jak i napięcia ładowania ( sterowniki inteligentne ). Wszystko można zastosować jako źródło podstawowe nawet komplet baterii pytanie tylko co zrobisz, jak Ci alternator zwariuje a do domu 500km? sam żelowiec nie starczy, bo jak każde źródło się rozładuje (ograniczona pojemność). Aku standard, będą pracować przy złej pracy alternatora, padną jak każdy inny, ale umożliwią dotarcie do celu, czyli punktu gdzie naprawisz układ ładowania. Nawet aku żelowe mają swoje ograniczenia litowe i polimery także nie ma źródeł idealnych zawsze jest jakieś ale Pojazd ofroad pracuje "chwilę" , czyli dużo krócej niż normalny potem na lawetę i do garażu w samochodzie do wszystkiego musisz mieć dwa źródła energii podstawowe dla silnika i wspomagające dla np. wyciągarki dobrze jest jeśli mogą przejmować swoje zadania ale nie jest to warunek podstawowy. _________________ Sorento 2005 teraz już 80tyś km :) 2,5 CRDi automat 140 kucyków Tiptronic czyli sekwencja 5 biegów :) grafitowy metalik chyba full wypas bez skóry :) |
| |
betina_t | 10.03.2010 21:31:02 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=34636)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
Posty: 2145 #488434 Od: 2009-8-10
| [TEMAT PRZENIESIONY NA NOWE FORUM]-
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
|