| |
Admin | 11.11.2009 21:47:18 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 2074 #362376 Od: 2009-2-1
Ilość edycji wpisu: 3 | Dieselgaz - innowacja na rynku motoryzacyjnym!!! W Polsce pojawiają się kolejne auta z silnikami wysokoprężnymi w których dodatkowo zamontowano zasilanie LPG. Na początku tego roku firma Elpigaz zamontowała instalacje wtrysku LPG w samochodach Iveco 2.5 TD oraz VW Transporter 1,9 TDI. Zasilanie w zastosowanych systemach dieselgaz polega na dodaniu ok. 20 % paliwa gazowego (LPG).
Dzięki dodaniu gazu zwiększa się moc i moment obrotowy silnika w stosunku do zasilania fabrycznego. Zwiększony moment obrotowy sprawia, że kierowca zmniejsza nacisk na pedał gazu i ogranicza dawkę zużywanego oleju napędowego.
Największą zaletą tej instalacji gazowej jest to, że nie ma konieczności modyfikacji silnika dzięki czemu system jest uniwersalny i można go stosować we wszystkich rodzajach zasilania silników diesla. Dużym atutem tego typu zasilania jest to, że silnik pracuje znacznie ciszej i jest bardziej elastyczny. W niektórych silnikach turbodoładowanych udaje się uzyskać moc silnika nawet o 30 % większą niż moc znamionowa silnika.
Oszczędności szacuje się na 15-20 % obniżenia kosztów eksploatacji pojazdu zasilanego systemem dieselgaz w odniesieniu do samego oleju napędowego, co przy pojazdach dostawczych i ciężarowych daje znaczne sumy oszczędności. Dodatkowym atutem jest znacząca poprawa składu i ilości spalin co podnosi znacząco walory ekologiczne silników w których zastosowano to rozwiązanie.
Dodatkową zaletą systemu gazowego w dieslach jest to, że dzięki zmniejszeniu obciążenia układu zasilania diesla zwiększa się żywotność podzespołów w układach zasilania diesla, szczególnie w systemach Common Rail, które pracują ze zmiennym ciśnieniem w zależności od obciążenia. |
| |
Electra | 08.02.2025 06:14:14 |
|
|
| |
mariokak | 11.11.2009 21:50:01 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: płock
Posty: 241 #362382 Od: 2009-8-27
| bardzo ciekawe, ale jakoś nie mogę w to uwierzyć, no ale czego to nie wymyślą _________________ SORENTO 4X4 FULL TIME |
| |
AGG | 11.11.2009 21:55:15 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 77 #362384 Od: 2009-10-10
| ta interesujące ale chyba nie o to chodzi aby kupować drogi silnik diesel'a i montować do niego instalację gazową również za nie małe pieniądze. jak już ktoś chce jeździć taniej to albo kupuje małe autko z tymże silnikiem które pali ok 5l/100km albo 1.6 benzynę i montuje tam gaz, koszty jeszcze mniejsze.
_________________ Pozdrawiam AGG SILNIK: 2,5 CRDi ZASILANIE: Olej napędowy SKRZYNIA BIEGÓW: automatyczna Tiptronic ROK PRODUKCJI: 2005 KOLOR:Czarny PRZEBIEG: ~70000 km Skórencja... :) |
| |
maska | 12.11.2009 09:53:57 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 672 #362585 Od: 2009-9-10
| Takie rozwiązanie jest stosowane w Anglii od dłuższego okresu czasu zmniejsza spalanie oleju, ale koszt instalacji jest niesamowity, przynajmniej jak dlamnie
_________________ Sorento 2005 teraz już 80tyś km :) 2,5 CRDi automat 140 kucyków Tiptronic czyli sekwencja 5 biegów :) grafitowy metalik chyba full wypas bez skóry :) |
| |
betina_t | 14.03.2010 02:14:19 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
Posty: 2145 #492604 Od: 2009-8-10
| Temat przeniesiony na nowe forum-
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
|
| |
Electra | 08.02.2025 06:14:14 |
|
|