| Strona: 1 / 1 strony: [1] |
Awaria Turbosprężarki | |
| | Admin | 01.02.2009 21:18:28 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 2074 #217136 Od: 2009-2-1
Ilość edycji Admina: 3 | Najpierw było lekkie piszczenie , póżniej gwizd , była zima pomyślałem sobie przyjdzie odwilż to przestanie , w zimę zawsze coś wychodzi .Po tygodniu nagle coś walneło z rury , biały dym na całą ulicę , silnik wyje , wskazówka obrotów na maxa ,silnika nie dało się zgasić , w końcu auto stanęło i już nie dało się uruchomić . Co zrobić , dzwonię do Linka , mam opcję "holowanie" , więc przyjeżdza laweta i cholują mnie do autoryzowanego serwisu . Diagnoza - padła turbosprzężarka , koszt 4500 zł . Chwilę później znajduję firmę w której kupuję fabrycznie nową za 2600zł , znalazłem też używane za 1200zł , ale postanowiłem mieć nową . Po założeniu auto odpala , ale po rozgrzaniu gaśnie . Uszkodzony korbowód . Naprawa nieopłacalna . Lecę do Mielca po silnik ,analazłem na Allegro za 5500zł z tego samego rocznika . Transport 350zł . Teraz silnik jest wkładany do auta , koszt jeszcze nie znany . Jestem właścicielem tego auta zaledwie dwa miesiące ale ja tak mam , jak już coś się psuje to na całego ( Dwa lata temu padł mi rozrząd w Mondeo na bezludnej wyspie w Chorwacji i jakos przeżyłem . Jak odbiorę samochód to podliczę całkowite koszty tej awarii i mam nauczkę na przyszłość , jak tylko usłyszę podejrzane dżwięki to STOP i laweta.
(Pierwszy post na tym forum 01.02.2009r i przyczyna jego powstania ) | | | Electra | 14.02.2025 22:11:24 |
|
| | | maska | 24.09.2009 12:34:02 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 672 #328092 Od: 2009-9-10
| U mnie były kłęby białego dymu ale nie ja płaciłem za turbo, więc jestem szczęśliwcem Było to po staniu mochoda przez ponad pół roku, zapłacił sprzedający _________________ Sorento 2005 teraz już 80tyś km :) 2,5 CRDi automat 140 kucyków Tiptronic czyli sekwencja 5 biegów :) grafitowy metalik chyba full wypas bez skóry :) | | | Admin | 11.10.2009 10:29:08 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 2074 #337886 Od: 2009-2-1
Ilość edycji wpisu: 4 | Co zrobić w przypadku awarii turbosprężarki .
Objawem jest gęsty biały dym z ruru wydechowej:
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ FILMY » DARMOWA REJESTRACJA
Jeśli uda się zgasić silnik to następuje tylko awaria turbiny . W wielu przypadkach jednak silnika nie udaje sie wyłączyć . Nie pomoże wyjęcie kluczyka ze stacyjki . Silnik pracuje dalej , tylko zamiast paliwa pali olej z silnika .Może tak działać aż do czasu skończenia się oleju w samochodzie co doprowadza do zatarcia silnika . Jedynym sposobem dla aut z manualną skrzynią biegów jest wciśnięcie hamulca, włączenie I biegu i puszczenie sprzęgła. Dla aut z automatyczną skrzynią biegów nie opracowano jeszcze sposobu na zatrzymanie silnika w takiej sytuacji.
| | | maska | 11.10.2009 10:37:44 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 672 #337892 Od: 2009-9-10
| Ważne jest obserwowanie, jakie kolwiek niewłaściwe dźwięki, biały dym, nawet w małej ilości i silnik musi być wyłączony !!!! własnego oleju jest w kijance na tyle by pogięły się korbowody. pamiętajmy więc o odczekaniu około 1 min, po zatrzymaniu mochoda, przed wyłączeniem silnika. Profilaktyka jest uciążliwa, ale jednak o wiele tańsza niż wymiana turbiny. _________________ Sorento 2005 teraz już 80tyś km :) 2,5 CRDi automat 140 kucyków Tiptronic czyli sekwencja 5 biegów :) grafitowy metalik chyba full wypas bez skóry :) | | | betina_t | 13.03.2010 22:12:34 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
Posty: 2145 #492413 Od: 2009-8-10
| Temat przeniesiony na nowe forum- [url][/url]Temat przeniesiony na nowe forum- [url][/url] | | | Electra | 14.02.2025 22:11:24 |
|
|
| Strona: 1 / 1 strony: [1] |
<< Pierwsza | < Poprzednia | Następna > | Ostatnia >> |
Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!! |
|