NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » TUNING MECHANICZNY » ZAWIESZENIE - JAK JE POPRAWIĆ I ZAPOBIEC BUJANIU?

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

ZAWIESZENIE - jak je poprawić i zapobiec bujaniu?

  
pibe
29.05.2009 10:57:05
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: zachodniopom/dolnośląskie

Posty: 172 #268186
Od: 2009-5-29
Witam, to mój pierwszy post tutaj, więc jeśli z czymś namieszam proszę o wybaczenie wszystkich użytkowników i adminawesoły

Posiadam Sorento 3,5 benzyna, 2004 rok, wersja USA. Wszystko byłoby ok gdyby nie uciążliwości związane z pracą zawieszenia na naszych "cudownych" polskich duktach zwanych drogami.

Pytam:
- czy jest sposób zlikwidowanie bujania i dużych przechyłów w zakrętach?
- jak poprawić przyczepność tego auta (wymiana amorków i sprężyn - ewentualnie na jakie)?
- czy zawsze musi trząść na dziurach (czy właśnie wymiana amorków np na KONI FSD pomoże)?
- jak poprawiliście swoje zawieszenie?

Bardzo dziękuję za wszelkie odpowiedzi i podpowiedzi. Pozdrawiam.
_________________
kijanka / 3,5 V6 / benzyna / LPG / automat
  
Electra29.03.2024 03:25:11
poziom 5

oczka
  
iggo
29.05.2009 12:09:45
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Lubuskie/k. Zielonej Góry

Posty: 56 #268217
Od: 2009-3-4
Powiem tak, mialem okazje bujnac sie roznymi suv-akami, i wiekszosc to zawieszenie betoniarki, cos za cos, ale o bujaniu na zakretach w swoim sorento "nie slyszalem".
  
pibe
29.05.2009 12:27:43
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: zachodniopom/dolnośląskie

Posty: 172 #268231
Od: 2009-5-29
Dziękuję za odp, no może nie o bujanie mi chodzi, źle się wyraziłem, ale o przechylanie się auta w zakręcie, niestety dużo większe niż w osobowych autach. Przez te przechyły nie czuję się tak pewnie jak w osobówce. Ja rozumiem, że zawieszenie auta terenowego jest inne, niż osobówki. Ale wiem, że zawsze można coś poprawić, więc pytam JAKwesoły
_________________
kijanka / 3,5 V6 / benzyna / LPG / automat
  
iggo
29.05.2009 13:16:58
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Lubuskie/k. Zielonej Góry

Posty: 56 #268260
Od: 2009-3-4
Wiesz co, nie wiem, czy wersje USA nie roznia sie wlasnie, jesli chodzi o zawieszeniewesoły
  
pibe
29.05.2009 13:26:14
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: zachodniopom/dolnośląskie

Posty: 172 #268262
Od: 2009-5-29
Domyślam się, że tak może być, dlatego poszukuję odpowiedzi - co zrobić by było lepiejwesoły A tak przy okazji, iggo, dzisiaj chyba tylko my dwaj tutaj zaglądamywesoły
_________________
kijanka / 3,5 V6 / benzyna / LPG / automat
  
spider2you
29.05.2009 21:29:41
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa

Posty: 1659 #268642
Od: 2009-5-11
Nie prawda - ja też czytam posty.
Co do zawieszenia nie jestem znawcą, bo za krótko mam auto, ale jak jechałem 1200 km z Holandii to odczucia były takie:
1. Jazda inna niż osobówką, fakt przechyły trochę większe, ale mojego nie buja
2. Zawieszenie oparte na ramie, więc prowadzenie będzie inne niż osobowe. Czytałem artykuł porównujący Sorento i Terracana (na początku miał u mnie stać Terracan) i wyszło, że Sorento ma DUŻŻŻOOO lepsze prowadzenie na asfalcie niż Terracan i jest ono kompromisem pomiędzy terenem a szosą - Terracan jeździł podobno bardzo sztywno. Mój kolega jechał moją Kijanką i powiedział, że prowadzi się REWELACYJNIE. On jeździł 2 lata Pajero Sport i mówił, że na asfalcie to decha na kołach, ale w terenie super.
3. Sądzę, że to zawieszenie jest kompromisem pomiędzy terenem, asfaltem a komfortem - w końcu to prawie terenówka i prawie SUV, poprawa prowadzenia odbije się na właściwościach terenowych, ale po drodze będzie jeszcze lepiej - takie auta mają wysoko umieszczony środek ciężkości stąd to bujanie.
4. Nie wiem czy Sorento, ale inne auta na rynek amerykański mają bardziej komfortowo ustawione zawieszenie niż europejskie. Tam nie mają zakrętów hahahaha.
  
pibe
29.05.2009 21:54:57
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: zachodniopom/dolnośląskie

Posty: 172 #268673
Od: 2009-5-29
Poprawiam się, nie o bujanie chodziło a właśnie o te przechyły. No i odczuwanie nierówności na dziurach, trochę trzęsie... Ale może jeśli wymieni się amorki na inne to i przechyły będą mniejsze?
_________________
kijanka / 3,5 V6 / benzyna / LPG / automat
  
gamma58
24.06.2009 23:04:54
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Otmuchów

Posty: 9 #282352
Od: 2009-5-28
Ja kiedy dwa lata temu przesiadłem się z osobówki do SORENTO to też miałem podczas pierwszej jazdy kłopot żeby pion utrzymaćaniołek, to zupełnie coś innego, wyżej środek ciężkości i ja mam amerykańca i mam wrażenie że faktycznie jest trochę bardziej miękki od europejskich wersji. Ale w moim Sotrento przeżyłem wymianę łożyska i piasty przedniego koła a początkowy objaw był taki że auto "myszkowało" po drodze, bujało się nieznacznie na prawo i lewo, spowodowane to było luzem na łożysku, zorientowałem się zbyt późno no i skończyło się na nowym łożysku razem z piastą.
_________________
SORENTO LX
2005 r
3,5 V6 194 KM
wersja amerykańska automat sekwencja LPG
ciemny zielony metalik
  
spider2you
04.07.2009 09:53:58
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa

Posty: 1659 #286924
Od: 2009-5-11
Paniowie, mam wrażenie, że układ kierowniczy w Sorento, jest bardzo "gumowy" i mało bezpośredni - po przesiadce z osobówki.
Proszę użytkowników, którzy dłużej jeżdżą o opinie, bo mnie takie zachowanie auta martwi.
  
Wollys
05.07.2009 21:09:35
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Posty: 1053 #287499
Od: 2009-6-24
Spider ja tez mialem takie wrazenie nawet sprawdziłem zawieszenie w stacji kontroli - all ok, rozmwailem dodatkowo z serwisem KIA i znajomym mechanikiem wszyscy twierdza ze tak po prostu sie jedzi tym samochodem i ze to nie osobowka, jest wyzszy, inny ma punkt ciezkosci i inne zawieszenie jak osobowka.
  
betina_t
13.03.2010 22:44:50
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kraków

Posty: 2145 #492455
Od: 2009-8-10
Temat przeniesiony na nowe forum-

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

  
Electra29.03.2024 03:25:11
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » TUNING MECHANICZNY » ZAWIESZENIE - JAK JE POPRAWIĆ I ZAPOBIEC BUJANIU?

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny