| |
spider2you | 23.11.2009 11:08:33 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa
Posty: 1659 #371968 Od: 2009-5-11
| Tak, są wersje bez Webasto - NIESTETY
Ale jak się zachowują w zimie nie wiem, bo mam swoje auto od maja i wersję z Webasto. Może koledzy Ci podpowiedzą. |
| |
Electra | 01.11.2024 00:48:11 |
|
|
| |
edmondo | 23.11.2009 11:34:42 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa/Węgrów
Posty: 46 #371978 Od: 2009-9-22
| Silnik nie ma prawa być niedogrzanym - jeśli tak się dzieje, to termostat do wymiany lub inna wada układu chłodzenia (zapowietrzony, nieszczelny itd).. Każdy diesel kiedyś musi się nagrzać i trzymać swoją temperaturę.
To webasto jest prawdopodobnie używane tylko i wyłącznie do podgrzewania płynu chłodniczego po odpaleniu auta w niskich temperaturach, aby szybciej nagrzało się wnętrze i szybciej nagrzał silnik.
Tzw. webasto, czyli układ podgrzewający silnik lub nawet wnętrze przed uruchomieniem silnika, musi mieć sterowanie. To jest pracujący układ elektryczny lub spalinowy i musi być możliwość jego wyłączenia.
_________________ SORENTO ... w planach Obecnie: Audi A4 Avant 1.9 TDI gleba & osiemnastki :-))) |
| |
as | 23.11.2009 14:18:23 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 20 #372072 Od: 2009-11-10
| Sprawdzilem (zdalnie) jeszcze jedna krajowa oferte na rynku - niestety naped 2h/4h/4l wiec odpada, ale webasto fabryczne wg wlasciciela mialo |
| |
Wollys | 23.11.2009 20:26:56 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 1053 #372473 Od: 2009-6-24
Ilość edycji wpisu: 1 | Nie rozumiem "niestety naped 2h/4h/4l wiec odpada" ??? Wg mnie najlepsza z mozliwych wersji Masz napęd regulowany do wyboru do koloru Wiec o co kaman ??? |
| |
betina_t | 23.11.2009 20:59:25 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
Posty: 2145 #372515 Od: 2009-8-10
| As - właśnie o co kaman? 2h/4h/4l opcja według mnie nalepsza. To o jakiej wersji myślałeś? |
| |
as | 23.11.2009 21:03:23 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 20 #372520 Od: 2009-11-10
| Co do napedu - pisalem o tym na poczatku watku. Poszukuje 4x4 auto lub low, tym 2h/4h/4l nie mozna jezdzic po asfalcie z 4x4 bo nie ma miedzyosiowego mechanizmu roznicowego tylko sztywno spina tyl z przodem. Wiec poza offroadem zastosowanie jest kiepskie |
| |
Jack2000 | 23.11.2009 21:04:41 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Połczyn Zdrój Zach-pomor.
Posty: 151 #372521 Od: 2009-9-11
| Ja osobiście także wolałbym 2h/4/4l.Miałem taki napęd w Suzuki.Ślisko,śnieg,deszcz zapinasz 4x4szosa i pomykasz śmiało. _________________ KIA SORENTO 2,5 CRDI 140KM AUTOMAT-TIPTRONIC 2005 ROK SILVER CZARNA SKÓRA AUTO/LOW
|
| |
as | 24.11.2009 01:01:43 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 20 #372736 Od: 2009-11-10
| Jak jest snieg lub szutrowka, ewentualnie prosta droga to ok, ale jak jest asfalt I zakrety, albo troche asfalt, troche snieg to niszczysz napedy a dodatkowo samochod jest malo stabilny w zakretach. |
| |
Wollys | 24.11.2009 15:52:12 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 1053 #373000 Od: 2009-6-24
Ilość edycji wpisu: 1 | As - Hmm dziwna teoria i nie do końca się z nią zgadzam bo w sumie nie rozumiem po co jezdzic po zwyklej szosie 4x4 ??? No ale rozumiem masz taka potrzebę wiec - that's your business |
| |
edmondo | 24.11.2009 16:53:28 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa/Węgrów
Posty: 46 #373063 Od: 2009-9-22
| Koledzy, 4x4 (auto) jest bardzo przydatne na mokrej drodze (podczas deszczu). Szczególnie dla mało wprawnej osoby (np. Pani, która nie jeździ zbyt dużo).
Na mokrym asfalcie nie powinno się zapinać 4x4 HI - to nie jest aż tak śliska nawierzchnia, żeby napęd nie miał szkodliwych dla niego naprężeń.
W tej kwestii mam takie samo zdanie jak as.
Prawdziwy facet tylnego napędu się nie boi (ja też nie, wręcz przeciwnie), ale takie samochody są coraz częściej kupowane dla kobiet, która nie będzie sobie zawracać tyłka, czy teraz to jechać na 2H czy 4H - poprostu jej to nie interesuje. _________________ SORENTO ... w planach Obecnie: Audi A4 Avant 1.9 TDI gleba & osiemnastki :-))) |
| |
betina_t | 24.11.2009 17:50:23 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
Posty: 2145 #373115 Od: 2009-8-10
| Zawsze jak pada przełączam na 4x4 hi, ja akurat nie mam z tym problemu. Bez przełączenia samochód tańcuje na asfalcie. |
| |
Electra | 01.11.2024 00:48:11 |
|
|
| |
kukul | 24.11.2009 18:04:19 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Katowice
Posty: 588 #373133 Od: 2009-8-8
| Mam rozwiązany problem z 4H, 4L, 2H. Po prostu mam wichajster w pozycji AUTO. _________________ 2009 r. 2,5 CRDi 170 KM FREEDOM manual chyba grafitowy _________________________________________________________________________________________
Nie każdy chłop z widłami to Posejdon (z netu) |
| |
edmondo | 24.11.2009 18:48:04 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa/Węgrów
Posty: 46 #373196 Od: 2009-9-22
| Betina, ale niestety mała ilość kobiet (i nie tylko) ma bzika na punkcie samochodów
"Auto" jest rozwiązaniem wygodnym i bezpiecznym, tak dla nas jak i dla samochodu.
Ale każdy kupi sobie to, co mu najbardziej odpowiada. _________________ SORENTO ... w planach Obecnie: Audi A4 Avant 1.9 TDI gleba & osiemnastki :-))) |
| |
betina_t | 24.11.2009 19:29:16 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
Posty: 2145 #373276 Od: 2009-8-10
| Oczywiście, każdy ma to co lubi Co do małej ilości kobiet zainteresowanych własnym samochodem - to prawda jest ich naprawdę mało. Nawet ostatnio przy wymianie oleju, gdy samochód był na podnośniku mechanik się dziwił że weszłam pod auto i oglądałam podwozie. Stwierdził, że pierwszy raz coś takiego widziZazwyczaj kobieta wsiada do auta i jedzie , nic jej nie obchodzi
Kukul- ja nie mam wichajstra AUTO |
| |
as | 25.11.2009 15:36:54 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 20 #373870 Od: 2009-11-10
| Popadne troche w dydaktyzm :-))) .... Witam, wydaje mi sie ze w temacie 2h/4h/4l jest taka sama "popularna" nieswiadomosc jak w temacie czy SUVy takie jak np. Honda CRV maja STALY naped 4x4. - Ani te niektore suvy nie maja stalego napedu, tylko "dopedzany po uslizgu" ani 2h/4h/4l nie jest napedem, ktory mozna uzywac na asfalcie inaczej niz 2h. Zapewne macie w ksiazce obslugi wpis zeby uzywac 4h tylko na sliskiej nawierzchni. Sliska oznacza umozliwiajaca swobodny uslizg kol w razie potrzeby. Mokra droga niekoniecznie to umozliwia, zwlaszcza przy niskiej predkosci - wiec wtedy mechanizmy sie zuzuwaja. Dla nieprzekonanych mozna zrobic test: wlaczyc 4h, stanac na parkingu asfaltowym, skrecic maxymalnie kola i powoli ruszyc - powinniscie odczuc owe naprezenia, probe uslizgu samochodu itp. Oczywiscie niespecjalnie polecam to robic bo nie jest to zdrowe dla napedow (zrobilem tak kiedys mimowolnie - tzn. zawracalem na parkingu - przy ogladaniu jeepa i samochod zachowywal sie dziwnie). Mysle, ze podobne efekty uzyskacie na mokrym parkingu. Oczywiscie jazda 4h po asfalcie pewnie od razu wszystkiego nie rozwali (zwlaszcza, ze problem powstaje tylko przy zakretach, przy jezdzie idealnie na wprost to nie przeszkadza), ale w jakims stopniu skroci zywotnosc + samochod moze byc mniej stabilny w zakretach. Zauwazcie ze takich napedow aktualnie juz sie nie sprzedaje, chyba ze w pickupach (chwalebny wyjatek pickupa z porzadnym napedem to Mitsubishi L200 z SuperSelect), albo jakichs nissanach patrolach, iveco massif .... Taki naped dosc dobrze nadaje sie do np. dlugich jazd szutrowkami (zwlaszcza jak predkosc ma byc wieksza niz "reduktorowa") - czyli niekoniecznie w Polsce. Takie auta sprzedawaly sie niezle bo byly tanie w produkcji (brak centralnego mechanizmu roznicowego), a z wlasnego doswiadczenia wiem, ze niektorzy sprzedawcy w salonach (sprawdzalem kiedys w Suzuki i Nissanie) nie mieli pojecia o tym, ze nie mozna jezdzic tak po asfalcie.
Ale mi sie poplynelo ... totez jesli znajde wreszcie Sorento to bedzie 4x4 AUTO lub LOW z pelna swiadomoscia ze jest to o niebo lepsze w moim zastosowaniu niz 2h/4h/4l (albo sie slizgasz albo niszczysz napedy) i .... ze nie jest to idealny naped 4x4 staly taki jak np. Toyota Land Cruiser czy Land Rovery Defendery itp, gdzie jest prawdziwy mechanizm roznicowy a nie wiskoza dopedzajaca druga os. Ale dla mnie wiskoza wystarczy. (stad pytalem na poczatku watku czy osoby majace 4x4 AUTO odczuwaja nadsterownosc wynikajaca z opoznienia dopedzania przodu, bo wiskoza moze dzialac lepiej - np. stale troche napedu przekazywac na druga os - albo gorzej - miec opoznienie i dopedzac dopiero po pelnym uslizgu - ja nie wiem jak jest w Sorento, bo nie chcialem wywolywac paniki na jezdzie probnej testujac poslizg Sorento :-)) )
|
| |
spider2you | 25.11.2009 16:40:20 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa
Posty: 1659 #373933 Od: 2009-5-11
| Kolego as - bardzo fachowy i wyczerpujący opis. Ja mam 4x4 AUTO i nie odczuwam (jak na razie) uślizgów. Czuję jedynie, że jak coś jest nie tak z trakcją, to zaraz do walki włącza się przód i jest jak najbardziej OK. Nie wiem jak się jeździ z innymi napędami, bo n=moje doświadczenia z autkami 4x4 dopiero się zaczynają, jak się dowiem, to opowiem.
Podałeś przykłady Landa i Toyki, które są klasą samą w sobie i wzorem do naśladowania przez innych - ja bym jeszcze dorzucił Mesia G i już zestaw do jazd drogowo-szutrowo-terenowych jest pełny. Na sam teren podobno najlepszy jest Patrol i długo, długo nic, ale to będzie moje 2-gie auto terenowe, TYLKO do wypadów na off-roadzik.
Tylko cicho-sza, bo moja żoncia jeszcze nic o tym nie wie |
| |
as | 25.11.2009 17:02:50 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 20 #373950 Od: 2009-11-10
| spider2you - Patrol w offroad to bardzo dobre rozwiazanie (solidne mosty, wlasnie ow sztywny naped 4x4 sie w offroadzie sprawdzi), tylko radze raczej krotki Patrol niz dlugi, bo dlugi to krowa, ktora w terenie moze latwo ugrzeznac. I w offroadzie rozumiem ze nie bedzie Ci przeszkadzalo, ze przelaczanie napedu 4x4 w Patrolu oprocz przelozenia wajchy w kabinie wymaga wyjscia i przestawienia sprzegielek na kolach przednich (chyba ze sa sprzegielka auto ale one z kolei sa awaryjne i nie sprzegaja 4x4 na wstecznym, maja za to pozycje LOCK - do ustawienia wlasnie recznego) - taka uroda Patrola - na codzien by mnie to irytowalo, ale do offroadu chyba nie przeszkadza. Zalezy jak hardcorowy offroad chcesz robic, moze az takiego twardziela nie potrzebujesz. No i zalezy ile chcesz wydac na offroadowe monstrum - sa pewnie tansze rozwiazania ... (bo pewnie symetrycznie bedziesz musial oprezentowac zoncie :-) ) |
| |
Admin | 25.11.2009 19:59:10 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 2074 #374075 Od: 2009-2-1
| Dzięki "as" nareszcie wiem jak jeździć , bo z tym oporem przy ruszaniu na 4h zaczynałem się trochę martwić .
|
| |
as | 26.11.2009 16:32:14 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 20 #374526 Od: 2009-11-10
| Witam ponownie - pytalem swego czasu o dekoder VIN do KII (np. dla hyundaia znalazlem niezly rosyjski), znalazlem dzis cos takiego: http://www.vinformer.su/en/ co za duzo informacji nie podaje ale juz cos, ze rozpoznal mi KIE SORENTO, podal silnik itp. (nie wiem czy ktos juz to wczesniej namierzyl.
|
| |
Szkrabik | 26.11.2009 17:12:19 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Śląskie
Posty: 143 #374552 Od: 2009-9-29
| Faktycznie mało danych
VINformer.Online report VIN - xxxxxxxxxxxxxxxxx Make - KIA Model - Sorento Body type - wagon Doors quantity - 5-door Gearbox type - automatic Drive - 4x4 Market - Europe Engine displacement, cc - 2497 Description of engine - DCR, turbo, L4, 16V, 140hp@3800rpm, 314Nm@2000rpm, D4CB Model year - 2004 Assembly plant - A-San Assembly country - South Korea Country of origin - South Korea Manufacturer - Hyundai Motor Company (HMС Sequential number - 200433
_________________ KIA SORENTO SILNIK - 2,5 CRDi PALIWO - BREJA SKRZYNIA - AUTOMAT ROK - 2004 KOLOR - SREBERKO
GG:582940 |
| |
Electra | 01.11.2024 00:48:11 |
|
|