NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » KUPUJEMY KIA SORENTO » ZAKUP SORENTO

Przejdz do dołu strony<<<Strona: 3 / 4>>>    strony: 12[3]4

zakup sorento

vin, przebieg, prowadzenie
  
spider2you
23.11.2009 11:08:33
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa

Posty: 1659 #371968
Od: 2009-5-11
Tak, są wersje bez Webasto - NIESTETY smutny

Ale jak się zachowują w zimie nie wiem, bo mam swoje auto od maja i wersję z Webasto.
Może koledzy Ci podpowiedzą.
  
Electra01.11.2024 00:35:55
poziom 5

oczka
  
edmondo
23.11.2009 11:34:42
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa/Węgrów

Posty: 46 #371978
Od: 2009-9-22
Silnik nie ma prawa być niedogrzanym - jeśli tak się dzieje, to termostat do wymiany lub inna wada układu chłodzenia (zapowietrzony, nieszczelny itd)..
Każdy diesel kiedyś musi się nagrzać i trzymać swoją temperaturę.

To webasto jest prawdopodobnie używane tylko i wyłącznie do podgrzewania płynu chłodniczego po odpaleniu auta w niskich temperaturach, aby szybciej nagrzało się wnętrze i szybciej nagrzał silnik.

Tzw. webasto, czyli układ podgrzewający silnik lub nawet wnętrze przed uruchomieniem silnika, musi mieć sterowanie. To jest pracujący układ elektryczny lub spalinowy i musi być możliwość jego wyłączenia.

_________________
SORENTO ... w planach
Obecnie:
Audi A4 Avant 1.9 TDI
gleba & osiemnastki :-)))
  
as
23.11.2009 14:18:23
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa

Posty: 20 #372072
Od: 2009-11-10
Sprawdzilem (zdalnie) jeszcze jedna krajowa oferte na rynku - niestety naped 2h/4h/4l wiec odpada, ale webasto fabryczne wg wlasciciela mialo
  
Wollys
23.11.2009 20:26:56
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Posty: 1053 #372473
Od: 2009-6-24


Ilość edycji wpisu: 1
Nie rozumiem "niestety naped 2h/4h/4l wiec odpada" ???
Wg mnie najlepsza z mozliwych wersji
Masz napęd regulowany do wyboru do koloru
Wiec o co kaman ???
  
betina_t
23.11.2009 20:59:25
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kraków

Posty: 2145 #372515
Od: 2009-8-10
As - właśnie o co kaman? 2h/4h/4l opcja według mnie nalepsza.
To o jakiej wersji myślałeś?
  
as
23.11.2009 21:03:23
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa

Posty: 20 #372520
Od: 2009-11-10
Co do napedu - pisalem o tym na poczatku watku. Poszukuje 4x4 auto lub low, tym 2h/4h/4l nie mozna jezdzic po asfalcie z 4x4 bo nie ma miedzyosiowego mechanizmu roznicowego tylko sztywno spina tyl z przodem. Wiec poza offroadem zastosowanie jest kiepskie
  
Jack2000
23.11.2009 21:04:41
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Połczyn Zdrój Zach-pomor.

Posty: 151 #372521
Od: 2009-9-11
Ja osobiście także wolałbym 2h/4/4l.Miałem taki napęd w Suzuki.Ślisko,śnieg,deszcz zapinasz 4x4szosa i pomykasz śmiało.
_________________
KIA SORENTO
2,5 CRDI 140KM
AUTOMAT-TIPTRONIC
2005 ROK
SILVER
CZARNA SKÓRA
AUTO/LOW
  
as
24.11.2009 01:01:43
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa

Posty: 20 #372736
Od: 2009-11-10

Jak jest snieg lub szutrowka, ewentualnie prosta droga to ok, ale jak jest asfalt I zakrety, albo troche asfalt, troche snieg to niszczysz napedy a dodatkowo samochod jest malo stabilny w zakretach.
  
Wollys
24.11.2009 15:52:12
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Posty: 1053 #373000
Od: 2009-6-24


Ilość edycji wpisu: 1
As - Hmm dziwna teoria i nie do końca się z nią zgadzam bo w sumie nie rozumiem po co jezdzic po zwyklej szosie 4x4 ???
No ale rozumiem masz taka potrzebę wiec - that's your business
  
edmondo
24.11.2009 16:53:28
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa/Węgrów

Posty: 46 #373063
Od: 2009-9-22
Koledzy, 4x4 (auto) jest bardzo przydatne na mokrej drodze (podczas deszczu). Szczególnie dla mało wprawnej osoby (np. Pani, która nie jeździ zbyt dużo).

Na mokrym asfalcie nie powinno się zapinać 4x4 HI - to nie jest aż tak śliska nawierzchnia, żeby napęd nie miał szkodliwych dla niego naprężeń.

W tej kwestii mam takie samo zdanie jak as.

Prawdziwy facet tylnego napędu się nie boi (ja też nie, wręcz przeciwnie), ale takie samochody są coraz częściej kupowane dla kobiet, która nie będzie sobie zawracać tyłka, czy teraz to jechać na 2H czy 4H - poprostu jej to nie interesuje.
_________________
SORENTO ... w planach
Obecnie:
Audi A4 Avant 1.9 TDI
gleba & osiemnastki :-)))
  
betina_t
24.11.2009 17:50:23
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kraków

Posty: 2145 #373115
Od: 2009-8-10
Zawsze jak pada przełączam na 4x4 hi, ja akurat nie mam z tym problemu.
Bez przełączenia samochód tańcuje na asfalcie.
  
Electra01.11.2024 00:35:55
poziom 5

oczka
  
kukul
24.11.2009 18:04:19
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Katowice

Posty: 588 #373133
Od: 2009-8-8
Mam rozwiązany problem z 4H, 4L, 2H.
Po prostu mam wichajster w pozycji AUTO.bardzo szczęśliwy
_________________
2009 r.
2,5 CRDi
170 KM
FREEDOM
manual
chyba grafitowy
_________________________________________________________________________________________

Nie każdy chłop z widłami to Posejdon (z netu)
  
edmondo
24.11.2009 18:48:04
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa/Węgrów

Posty: 46 #373196
Od: 2009-9-22
Betina, ale niestety mała ilość kobiet (i nie tylko) ma bzika na punkcie samochodów pan zielony

"Auto" jest rozwiązaniem wygodnym i bezpiecznym, tak dla nas jak i dla samochodu.

Ale każdy kupi sobie to, co mu najbardziej odpowiada.
_________________
SORENTO ... w planach
Obecnie:
Audi A4 Avant 1.9 TDI
gleba & osiemnastki :-)))
  
betina_t
24.11.2009 19:29:16
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kraków

Posty: 2145 #373276
Od: 2009-8-10
Oczywiście, każdy ma to co lubi wesoły
Co do małej ilości kobiet zainteresowanych własnym samochodem - to prawda jest ich naprawdę mało.
Nawet ostatnio przy wymianie oleju, gdy samochód był na podnośniku mechanik się dziwił że weszłam pod auto i oglądałam podwozie.
Stwierdził, że pierwszy raz coś takiego widziwesołyZazwyczaj kobieta wsiada do auta i jedzie , nic jej nie obchodzi pan zielony

Kukul- ja nie mam wichajstra AUTO bardzo szczęśliwy
  
as
25.11.2009 15:36:54
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa

Posty: 20 #373870
Od: 2009-11-10
Popadne troche w dydaktyzm :-))) ....
Witam, wydaje mi sie ze w temacie 2h/4h/4l jest taka sama "popularna" nieswiadomosc jak w temacie czy SUVy takie jak np. Honda CRV maja STALY naped 4x4. - Ani te niektore suvy nie maja stalego napedu, tylko "dopedzany po uslizgu" ani 2h/4h/4l nie jest napedem, ktory mozna uzywac na asfalcie inaczej niz 2h. Zapewne macie w ksiazce obslugi wpis zeby uzywac 4h tylko na sliskiej nawierzchni. Sliska oznacza umozliwiajaca swobodny uslizg kol w razie potrzeby. Mokra droga niekoniecznie to umozliwia, zwlaszcza przy niskiej predkosci - wiec wtedy mechanizmy sie zuzuwaja.
Dla nieprzekonanych mozna zrobic test: wlaczyc 4h, stanac na parkingu asfaltowym, skrecic maxymalnie kola i powoli ruszyc - powinniscie odczuc owe naprezenia, probe uslizgu samochodu itp. Oczywiscie niespecjalnie polecam to robic bo nie jest to zdrowe dla napedow (zrobilem tak kiedys mimowolnie - tzn. zawracalem na parkingu - przy ogladaniu jeepa i samochod zachowywal sie dziwnie). Mysle, ze podobne efekty uzyskacie na mokrym parkingu.
Oczywiscie jazda 4h po asfalcie pewnie od razu wszystkiego nie rozwali (zwlaszcza, ze problem powstaje tylko przy zakretach, przy jezdzie idealnie na wprost to nie przeszkadza), ale w jakims stopniu skroci zywotnosc + samochod moze byc mniej stabilny w zakretach.
Zauwazcie ze takich napedow aktualnie juz sie nie sprzedaje, chyba ze w pickupach (chwalebny wyjatek pickupa z porzadnym napedem to Mitsubishi L200 z SuperSelect), albo jakichs nissanach patrolach, iveco massif ....
Taki naped dosc dobrze nadaje sie do np. dlugich jazd szutrowkami (zwlaszcza jak predkosc ma byc wieksza niz "reduktorowa") - czyli niekoniecznie w Polsce.
Takie auta sprzedawaly sie niezle bo byly tanie w produkcji (brak centralnego mechanizmu roznicowego), a z wlasnego doswiadczenia wiem, ze niektorzy sprzedawcy w salonach (sprawdzalem kiedys w Suzuki i Nissanie) nie mieli pojecia o tym, ze nie mozna jezdzic tak po asfalcie.

Ale mi sie poplynelo ... totez jesli znajde wreszcie Sorento to bedzie 4x4 AUTO lub LOW z pelna swiadomoscia ze jest to o niebo lepsze w moim zastosowaniu niz 2h/4h/4l (albo sie slizgasz albo niszczysz napedy) i .... ze nie jest to idealny naped 4x4 staly taki jak np. Toyota Land Cruiser czy Land Rovery Defendery itp, gdzie jest prawdziwy mechanizm roznicowy a nie wiskoza dopedzajaca druga os. Ale dla mnie wiskoza wystarczy.
(stad pytalem na poczatku watku czy osoby majace 4x4 AUTO odczuwaja nadsterownosc wynikajaca z opoznienia dopedzania przodu,
bo wiskoza moze dzialac lepiej - np. stale troche napedu przekazywac na druga os - albo gorzej - miec opoznienie i dopedzac dopiero po pelnym uslizgu - ja nie wiem jak jest w Sorento, bo nie chcialem wywolywac paniki na jezdzie probnej testujac poslizg Sorento :-)) )


  
spider2you
25.11.2009 16:40:20
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa

Posty: 1659 #373933
Od: 2009-5-11
Kolego as - bardzo fachowy i wyczerpujący opis.
Ja mam 4x4 AUTO i nie odczuwam (jak na razie) uślizgów.
Czuję jedynie, że jak coś jest nie tak z trakcją, to zaraz do walki włącza się przód i jest jak najbardziej OK.
Nie wiem jak się jeździ z innymi napędami, bo n=moje doświadczenia z autkami 4x4 dopiero się zaczynają, jak się dowiem, to opowiem.

Podałeś przykłady Landa i Toyki, które są klasą samą w sobie i wzorem do naśladowania przez innych - ja bym jeszcze dorzucił Mesia G i już zestaw do jazd drogowo-szutrowo-terenowych jest pełny.
Na sam teren podobno najlepszy jest Patrol i długo, długo nic, ale to będzie moje 2-gie auto terenowe, TYLKO do wypadów na off-roadzik.

Tylko cicho-sza, bo moja żoncia jeszcze nic o tym nie wie wesoływesoływesoły
  
as
25.11.2009 17:02:50
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa

Posty: 20 #373950
Od: 2009-11-10
spider2you - Patrol w offroad to bardzo dobre rozwiazanie (solidne mosty, wlasnie ow sztywny naped 4x4 sie w offroadzie sprawdzi), tylko radze raczej krotki Patrol niz dlugi, bo dlugi to krowa, ktora w terenie moze latwo ugrzeznac. I w offroadzie rozumiem ze nie bedzie Ci przeszkadzalo, ze przelaczanie napedu 4x4 w Patrolu oprocz przelozenia wajchy w kabinie wymaga wyjscia i przestawienia sprzegielek na kolach przednich (chyba ze sa sprzegielka auto ale one z kolei sa awaryjne i nie sprzegaja 4x4 na wstecznym, maja za to pozycje LOCK - do ustawienia wlasnie recznego) - taka uroda Patrola - na codzien by mnie to irytowalo, ale do offroadu chyba nie przeszkadza. Zalezy jak hardcorowy offroad chcesz robic, moze az takiego twardziela nie potrzebujesz. No i zalezy ile chcesz wydac na offroadowe monstrum - sa pewnie tansze rozwiazania ... (bo pewnie symetrycznie bedziesz musial oprezentowac zoncie :-) )
  
Admin
25.11.2009 19:59:10
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

Posty: 2074 #374075
Od: 2009-2-1
Dzięki "as" nareszcie wiem jak jeździć , bo z tym oporem przy ruszaniu na 4h zaczynałem się trochę martwić .
  
as
26.11.2009 16:32:14
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa

Posty: 20 #374526
Od: 2009-11-10
Witam ponownie - pytalem swego czasu o dekoder VIN do KII (np. dla hyundaia znalazlem niezly rosyjski), znalazlem dzis cos takiego: http://www.vinformer.su/en/ co za duzo informacji nie podaje ale juz cos, ze rozpoznal mi KIE SORENTO, podal silnik itp. (nie wiem czy ktos juz to wczesniej namierzyl.
  
Szkrabik
26.11.2009 17:12:19
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Śląskie

Posty: 143 #374552
Od: 2009-9-29
Faktycznie mało danych

VINformer.Online report
VIN - xxxxxxxxxxxxxxxxx
Make - KIA
Model - Sorento
Body type - wagon
Doors quantity - 5-door
Gearbox type - automatic
Drive - 4x4
Market - Europe
Engine displacement, cc - 2497
Description of engine - DCR, turbo, L4, 16V, 140hp@3800rpm, 314Nm@2000rpm, D4CB
Model year - 2004
Assembly plant - A-San
Assembly country - South Korea
Country of origin - South Korea
Manufacturer - Hyundai Motor Company (HMСoczko
Sequential number - 200433

_________________
KIA SORENTO
SILNIK - 2,5 CRDi
PALIWO - BREJA
SKRZYNIA - AUTOMAT
ROK - 2004
KOLOR - SREBERKO

GG:582940
  
Electra01.11.2024 00:35:55
poziom 5

oczka

Przejdz do góry strony<<<Strona: 3 / 4>>>    strony: 12[3]4

  << Pierwsza     < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » KUPUJEMY KIA SORENTO » ZAKUP SORENTO

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny