| |
cyber_human | 25.02.2010 11:46:20 |
![poziom 4](star_icon4.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=45562)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Poznań/Plewiska
Posty: 334 #471273 Od: 2010-2-9
| Z powyższego opisu wynika, że jest to układ ciągły. A w Sorento impulsowy... Ciągły tylko z reduktorem lub z 4WD Lock. I to jest jasne. Mnie zastanawia jak to się ma do monografii, którą cytowałem. |
| |
Electra | 12.02.2025 16:10:45 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|
| |
spider2you | 25.02.2010 12:26:17 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=30171)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa
Posty: 1659 #471297 Od: 2009-5-11
| No to robi się ciekawie - kto dzwoni do centrali KIA???? |
| |
cyber_human | 25.02.2010 12:59:50 |
![poziom 4](star_icon4.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=45562)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Poznań/Plewiska
Posty: 334 #471318 Od: 2010-2-9
| Widzisz Beato: w wielu firmach pracują ludzie, którzy robią to, czego ich nauczą... I robią to jak im wyjdzie, raz lepiej, raz gorzej. Jest mały bardzo procent tych, którzy są dociekliwi, którzy myślą i zadają pytania, szukają odpowiedzi... I to są prawdziwi specjaliści... Reszta tylko udaje, dopóty, dopóki nie pojawi się prawdziwy problem. |
| |
spider2you | 25.02.2010 19:17:31 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=30171)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa
Posty: 1659 #471673 Od: 2009-5-11
| Dziś oczywiście zadzwoniłem do centrali KIA ![wesoły](/emot/icon_smile.gif) Gadałem z miłym panem z serwisu i po części potwierdził, to co pisała Beata z napędami - czyli w AUTO jedziemy na tyle, a jak mamy poślizg, to dorzucany jest przód, potem znowu (ale nie błyskawicznie) komp sprawdza, czy dalej mamy poślizg, jak nie, to odłącza przód, jak jest dalej jest załączony. Działą to trochę na zasadzie skrzyni automatycznej.
Takie mam wieści z KIA - gadałem z kolesiem w aucie, więc nie bardzo mogłem się skupić i pozadawać mu więcej pytań.
Co do pstryczka - koleś zrobił WIELKIE OCZY ![zdziwiony](/emot/icon_eek.gif) ![zdziwiony](/emot/icon_eek.gif) ![zdziwiony](/emot/icon_eek.gif) ![zdziwiony](/emot/icon_eek.gif) ![zdziwiony](/emot/icon_eek.gif) |
| |
cyber_human | 25.02.2010 19:22:44 |
![poziom 4](star_icon4.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=45562)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Poznań/Plewiska
Posty: 334 #471680 Od: 2010-2-9
| Ciekawe jak Ty widziałeś te jego oczy ![wesoły](/emot/icon_smile.gif) Oczywiście żartuję... Fajnie, że zadzwoniłeś... To już kolejna, 3 wersja... Gdzieś pomiędzy... Jak dla mnie mocno prawdopodobna, bo jeśli KIA daje nam ramę, to nie po to, byśmy w błocie czy lodzie zarżnęli sprzęgło napędów... Ale KIA mogła wyjść z założenia, że zgodnie z badaniami, kierowcy SUVów latają po asfalcie, a tam tylko czasem im potrzeba przedniej osi... A jak potrzeba świadomie na dłużej, to reduktor... Sam się motam... Ech... |
| |
murzyn1313 | 27.02.2010 05:01:09 |
![poziom 2](star_icon2.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=40437)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Ostroda/Oxford
Posty: 82 #473555 Od: 2009-11-19
Ilość edycji wpisu: 4 | wygrzebalem cos w sieci na temat TOD- tutaj na przykladzie isuzu trooper : to funkcjonuje- When You're Driving; Kiedy TOD jest aktywowany, a skrzynia transferu jest w pozycji High i TOD jest włączony, urządzenie kontrolne TOD odbiera sygnały wysyłane z 12 czujników wejściowych, w tym przedniej i tylnej osi, czujniki prędkości, przełącznik hamulca ABS i czujnik położenia przepustnicy. Jeżeli sprzęgło jest całkowicie odłączone, tylko tylne koła są napędzane, kiedy sprzęgło jest całkowicie zlaczone, uzyskuje się 50/50 podziału momentu obrotowego (50% energii idzie na przednie koła i 50% na tylne koła). Ilość momentu obrotowego przekazywane do każdej osi (podział momentu obrotowego), zmienia się nieustannie do zmieniających się warunków. Moment obrotowy jest stale (co 20 milisekund) monitorowaniy i redystrybuowany w miarę potrzeb, zapewniając niezrównaną wydajność. Jeżeli tylne koła dostaja poślizgu, jednostka sterująca wykryje poślizg i określa optymalny poziom momentu obrotowego w oparciu o logikę sterowania ze sprzężeniem zwrotnym, a następnie zwiększa moment obrotowy na przednie koła. System ten posiada nawet zdolność do "przewidywania" pewnych sytuacji na drodze. Za pomocą sygnału z czujnika położenia przepustnicy, w tym przyspieszaniu i hamowaniu, określa rozkład momentu obrotowego, który będzie potrzebny. Oznacza to, że pojazd wyposażony Isuzu TORQUE-On-Demand może praktycznie przewidzieć po warunkach drogowych, aby był gotowy zanim zdasz sobie sprawę, ze go potzrzebujesz. Na przykład, jeśli kierowca zjezdza ze stromego stoku i zdejmuje stopę z pedału przyspieszenia, system TOD automatycznie zwiększy moment obrotowy na przednie koła w celu poprawy obsługi i równomiernie rozprowadzi hamowanie silnikiem na wszystkie cztery koła. Wszystko to dzieje się automatycznie - bez kierowcy, a on nie wykrywa zmian. W przeciwieństwie do innych systemów napędu wszystkich kół, istnieje specjalny wyświetlacz na desce rozdzielczej, który zapewnia kierowcy aktywną ocene. Ten wyświetlacz pokazuje wydajność systemu oraz w różnym stopniu podział momentu obrotowego by informowac kierowce o różnych warunkach, które mogłyby pozostać niezauważone. tutaj przyklad niesprawnego TOD:
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
sorki za litrowki i bledy- pomagalo google ![pan zielony](/emot/icon_mrgreen.gif) ![pan zielony](/emot/icon_mrgreen.gif) |
| |
spider2you | 27.02.2010 10:38:47 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=30171)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa
Posty: 1659 #473679 Od: 2009-5-11
| Super info murzyn, jednak chyba KIA stosuje inne rozwiązanie lub bardzo bliskie temu jednak z modyfikacjami. Prędzej bym coś szukał w Hyundai niż Isuzu - tak na mój gust ![wesoły](/emot/icon_smile.gif) murzyn, a kiedy Ty śpisz, jak jesteś o 5 rano na forum. |
| |
murzyn1313 | 27.02.2010 13:42:14 |
![poziom 2](star_icon2.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=40437)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Ostroda/Oxford
Posty: 82 #473849 Od: 2009-11-19
| pamietaj spider-zle nie spi !!!![taki dziwny](/emot/icon_twisted.gif) |
| |
spider2you | 05.03.2010 16:56:42 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=30171)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa
Posty: 1659 #481218 Od: 2009-5-11
| Panie i Panowie. Zadzwonił do mnie dziś mój mechanik (jest pracownikiem serwisu KIA - III miejsce w tym roku w konkursie mechaników KIA - chwalił się mi dziś ) i powiedział, że ma gotowe dla mnie rozwiązanie z pstryczkiem elektryczkiem. Chyba się skuszę - ceny jeszcze nie znam.
Zastanawia mnie jeszcze pstryczek do odłączania ABS???? Ciekaw jestem co on daje, skoro w jednym aucie go dają, a w innych (u Beaty), go nie ma????
Może ktoś jest bieglejszy ode mnie w niemieckim i uda mu się dowiedzieć na ich forum po co to robią i co to daje???? Będę wdzięczny za podpowiedź.
|
| |
Angorek | 05.03.2010 21:18:59 |
![poziom 2](star_icon2.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=40764)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków N. Huta
Posty: 65 #481532 Od: 2009-11-23
| Spider uważam, że wyłączanie ABS to nie jest dobry pomysł. Wyłączając ABS cofamy się do poziomu Fiata 125p lub Poloneza. |
| |
spider2you | 05.03.2010 21:27:26 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=30171)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa
Posty: 1659 #481540 Od: 2009-5-11
| Ja wiem Agnorek, że to trochę bez sensu, choć na śliskiej nawierzchni, jest to lepsze, ale tylko tam!!!!
Ja nie mówię, że chcę to założyć, ale ciekawi mnie po co to robią???? |
| |
Electra | 12.02.2025 16:10:45 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|
| |
Angorek | 05.03.2010 21:47:01 |
![poziom 2](star_icon2.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=40764)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków N. Huta
Posty: 65 #481572 Od: 2009-11-23
| Może właśnie dla zabawy i ślizgania się na przygotowanym torze? |
| |
betina_t | 05.03.2010 21:54:00 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=34636)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
Posty: 2145 #481580 Od: 2009-8-10
Ilość edycji wpisu: 1 | Bez ABS-u jest większy poślizg Więc zabawa murowana![pan zielony](/emot/icon_mrgreen.gif)
P.s. Angorek- Ty z Huty? |
| |
Angorek | 05.03.2010 22:17:14 |
![poziom 2](star_icon2.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=40764)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków N. Huta
Posty: 65 #481606 Od: 2009-11-23
| Tak z Nowej Huty tej koło Krakowa ![lol](/emot/icon_lol.gif) |
| |
betina_t | 10.03.2010 17:18:28 |
![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=34636)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
Posty: 2145 #487790 Od: 2009-8-10
| [TEMAT PRZENIESIONY NA NOWE FORUM]-
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
|
| |
Electra | 12.02.2025 16:10:45 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|