NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » UKŁAD NAPĘDOWY I SKRZYNIE BIEGÓW » PRZY MAKSYMALNYM SKRĘCIE BLOKUJE SIĘ TYLNE KOŁO

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Przy maksymalnym skręcie blokuje się tylne koło

  
prek
22.11.2009 22:38:11
poziom 1



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa

Posty: 34 #371726
Od: 2009-7-7
Panowie,
Po dzisiejszych jazdach w terenie mam następujący problem:
Przy maksymalnym skręcie (na parkingu lub przy małej prędkości) blokuje się tylne koło, przy skręcie w lewo lewe tylne i analogicznie przy skręcie w prawo prawe tylne. Napędy ustawione na auto i mam wrażenie że wówczas dołącza się przedni napęd. Jak się zatrzymam to za kilka sekund jakby odpuszczało tył (wrażenie jakby ręczny odpuszczał ale wydaje mi się że to napędy)
Jak ruszam to wszystko się powtarza a jak wyprostuje koła to nie ma problemu. Dodam jeszcze że nie dawno wymieniałem oleje w mostach i reduktorze a przełącznik napędów mam dwupozycyjny.

Ma ktoś jakie podejrzenia?
_________________
KIA Sorento 2006 r.
2,5 CRDi
manual
94 500 km

[/url]
  
Electra28.04.2024 13:15:33
poziom 5

oczka
  
sorentowawa
22.11.2009 22:54:07
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: wawa

Posty: 49 #371770
Od: 2009-9-11
sadze ze kontrolka od 4 low sie nie pali jesli nie, to włacz ponownie napedy 4X4 i po załaczeniu wyłacz zwroć uwagę czy napędy napeno sie odłaczyły charakterystyczne stukniecie pod czas zapinania oraz rozpinania napedów w systemie LOW. Wymina oleju w niczym niekoliduje jesli przypadkowo nie urwałeś kabelków od reduktora i że nie przesadziłes z olejem, za duzo go wlałes wchodzi tam 1,42litra
_________________
KIA SORENTO
SILNIK: 2,5 CRDi
SKRZYNIA BIEGÓW: Manualna
ROK PRODUKCJI: 2005
KOLOR:Srebny metalik
  
Lee
22.11.2009 23:04:23
poziom 6



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Wielkopolska/Wągrowiec

Posty: 1103 #371781
Od: 2009-5-31


Ilość edycji wpisu: 1
Nie mam 4X4 i nie wiem o co biega,ale może lektura pomoże Tobie...chciałbym pomóc,chociaż to inne samochody... ->


TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA




TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

  
marcelo8
23.11.2009 07:57:25
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kielce

Posty: 671 #371867
Od: 2009-2-22
Według mnie nie rozłączyło ci napędu 4x4. Faktycznie spróbuj włączyc i wylaczyć może da radę?
  
prek
23.11.2009 10:48:33
poziom 1



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa

Posty: 34 #371958
Od: 2009-7-7


Ilość edycji wpisu: 5
marcelo8 ja mam stały napęd (przełącznik dwupozycyjny 4x4 auto i 4x4 LOW)więc nie mam jak rozłączyć napędów

Mechanik nie za bardzo wiedział co to może być, wykluczył awarię szpery w tylnym moście bo jej tam po prostu nie ma.
Podejrzenie pada na sprzęgło wiskotyczne w reduktorze ale ma się jeszcze skonsultować z drugim fachowcem.

A może zamoczył się sterownik reduktora, na forum były już wspominane, że elektryka słabo zabezpieczona ale nikt objawów nie podawał.


kolejne podejrzenie to mechanizm różnicowy w tylnym moście
_________________
KIA Sorento 2006 r.
2,5 CRDi
manual
94 500 km

[/url]
  
cook35
24.11.2009 10:30:42
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Posty: 93 #372823
Od: 2009-7-6
Witajcie.....w układzie przeniesienia napędu zastosowano pokrętło rodzaju napędu - na tył z automatycznie dołączanym przodem, stały na cztery koła i 4x4 z reduktorem przełożenia. W wyposażeniu mogą się znaleźć blokady mechanizmów różnicowych centralnego i tylnego, moja wersja jest z blokadą a sprawdzasz to na rolkach
, lewe i prawe koło przednie obraca się swobodnie, natomiast po wjechaniu tylną osią mój sorenciak wyskakiwał z rolek , nie dało się sprawdzić pojedyńczo z kół.... posiada blokadę tylnego mechanizmu róznicowego..
  
betina_t
10.03.2010 14:26:55
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kraków

Posty: 2145 #487469
Od: 2009-8-10
[TEMAT PRZENIESIONY NA NOWE FORUM]- http://forum.klubsorento.pl/viewtopic.php?f=26&t=94

  
Electra28.04.2024 13:15:33
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » UKŁAD NAPĘDOWY I SKRZYNIE BIEGÓW » PRZY MAKSYMALNYM SKRĘCIE BLOKUJE SIĘ TYLNE KOŁO

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny