![Przejdz do dołu strony](strzalka_dol.gif) | Strona: 1 / 1 strony: [1] |
Możliwości terenowo Sorento vs...ciągle rozważam... | ![](fb.png) |
| | cyber_human | 11.02.2010 13:58:45 | ![poziom 4](star_icon4.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=45562)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Poznań/Plewiska
Posty: 334 #448708 Od: 2010-2-9
Ilość edycji wpisu: 4 | Wiem, że herezja... Wiem, że wiele osób krzyknie, że skoro tu jestem, to już mam wiedzieć, ale...
nadal się zastanawiam, jak wypadają możliwości terenowe KIA Sorento vs Suzuki Grand Vitara... SGV ma 17" fabrycznie, w Sorento musiałbym zmienić, ale czy to ma istotny wpływ?
SGV ma na stałe napęd 4x4, rozdzielany automatem w proporcjach jakiś-tam... coś koło 35% do 65%. Do tego 4Lock, wiadomo: 50/50, no i reduktor.
Ale Sorento I generacji jest na ramie. Co do napędów, to już wiem, że różnie. Mnie pewnie będzie interesować z blokadą mostu. Czy jest też (jednocześnie czy alternatywnie) blokada między-osiowa? Wiem, jest wątek, ale się trochę pogubiłem, albo muszę jeszcze raz spokojnie poczytać.
edit: poprawcie, ale między-osiowa blokada to właśnie na sztywno 50/50?
Martwi mnie ten problem, że gdy 4x4 i koła skręcone, to są jakieś problemy. Czy to uroda kijanki, czy też tak ma każdy 4x4?? W SGV tego nie zaobserwowałem, ale wydaje mi się, że kiedyś w Jeep Cherokee '91 coś takiego odczułem... stukanie przy zawracaniu (maks we lewo sterem) w 4x4. Ale pewności nie mam, dawno to było i autem tylko rundkę zrobiłem...
Jeszcze nie jechałem kijanką. Może jutro się uda. Może jeszcze nie wiem, że jak wsiądę, nie będę chciał wysiąść... ![wesoły](/emot/icon_smile.gif) | | | Electra | 12.02.2025 18:52:29 | ![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
| | | merkury76 | 11.02.2010 14:10:43 | ![poziom 5](star_icon5.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=32941)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 469 #448734 Od: 2009-7-5
| U mnie nic takiego nie zaobserwowałem. Pewnie ze moja jest nowsza i w automacie. Suzi w terenie jest dobra a szczególnie to ze jest krótsza i nie ma takiej mozliwosci zawieszenia sie na muldach. Ja jednak wybrałbym Kia. Ps. Widze ze tez na 2 kołach latasz.Ja tez tylko inna maszyna.Kawa VN2000 _________________ 2,5 diesel 170 km automat max wersja | | | Admin | 11.02.2010 14:14:54 | ![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
Grupa: Użytkownik
Posty: 2074 #448742 Od: 2009-2-1
| Suzuki Grand Vitara
Silnik benzynowy R4, 1995 ccm Skrzynia biegów 5 manual Moc 140 KM przy 6000 obr./min. Maks. moment obr. 183 Nm przy 4000 obr./min. Prędkość maks. 175 km/h* Przyspieszenie 0-100 km/h 12,5 sek.* Rodzaj paliwa benzyna bezołowiowa Napęd 4x4 (stały 47:53) Nadwozie 447/181/169,5 cm Rozstaw osi 264 cm Prześwit 20 cm Poj. bagażnika 398/758 litrów Poj zbiornika paliwa 66 litrów Średnie zużycie paliwa 9,1l/100 km* Masa/ładowność 1505/565* kg Kąt natarcia 29 st. Kąt zejścia 27 st. Kąt rampowy 19 st. Zawieszenie przód kolumny MacPherson, sprężyny śrubowe, amortyzatory, stabilizator Zawieszenie tył wielowahaczowe, sprężyny, amortyzatory, stabilizator Opony 225/65 R17 Cena 97 900 zł (Executive) Dostępny od 72 900 zł (1,6L 3d)
*dane fabryczne
KIA Sorento
Karoseria pięciodrzwiowa, 5 miejsc Silnik wysokoprężny R4, 2497 ccm Skrzynia biegów 4 automat Moc 140 KM przy 3800 obr/min Maks. moment obrotowy 314 Nm przy 2000 obr./min Prędkość maksymalna 168 km/h Przyspieszenie 0-100 km/h 14,6 s Rodzaj paliwa ON Napęd 4x4 Nadwozie (cm) 456,5/186,5/173 cm Rozstaw osi 271 cm Poj. bagażnika 420/1960 litrów Poj. zbiornika paliwa 80 litrów Masa/ładowność 2055/545 kg Zawieszenie przód niezależne z podwójnymi wahaczami poprzecznymi, sprężyny śrubowe, amortyzatory, stabilizator Zawieszenie tył oś sztywna, drążki, sprężyny, amortyzatory, stabilizator Opony 245/70 R16 Przeglądy co 15 tys. Gwarancja mech. 3 lata/100 000 km Cena 184 800 zł (Freedom Plus) Dostępny od 142 400 zł (Tour) | | | cyber_human | 11.02.2010 14:22:28 | ![poziom 4](star_icon4.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=45562)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Poznań/Plewiska
Posty: 334 #448751 Od: 2010-2-9
Ilość edycji wpisu: 3 | Czy ten problem ze skrętem zależy od tego czy manual/automat? Czy też jest coś innego? Np. szpera w moście, albo coś?
Ja wiem, że każdy napisze, że wybrałby Sorento, bo przecież to forum o Sorento ![wesoły](/emot/icon_smile.gif) Ciekaw jestem argumentów po prostu. Mnie też się bardzo Sorento podoba (dla mnie ciągnie w stronę MLa - pozytywnie), ale i SGV mi się podoba.
@merkury76: zacząłem od golasa, ale ciągnie mnie w stronę armatury, konkretnie Suzuki C1800R
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
ale także i enduro jakieś ![wesoły](/emot/icon_smile.gif) no i ATV, ale do tego będę miał Sorento (ew SGV). | | | edmondo | 11.02.2010 19:41:27 | ![poziom 1](star_icon1.gif)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Warszawa/Węgrów
Posty: 46 #449315 Od: 2009-9-22
| "Problem ze skrętem" zależy jakie Sorento kupisz.
Jeśli wersję 2WD/4WD/LOW (tak w prostym tłumaczeniu), to po zapięciu napędu 4x4 będziesz miał ten problem. Jeśli kupisz Auto/LOW to nie będzie tego problemu, gdyż ta wersja ma centralny mechanizm różnicowy, który stale rozdziela napęd na dwie osie - czyli zawsze masz 4x4 w jakichś tam proporcjach przód na tył. Wersja z dołączanym napędem kół przednich nie ma tego mechanizmu - napęd jest spięty na sztywno (tak jak właśnie w Jeepie, o którym piszesz), czyli 4x4 powinno być używane tylko na nawierzchniach luźnym/mokrych/zaśnieżonych. Na suchym mogą występować naprężenia, które skończą się wcześniejszym zużyciem pewnych elementów - jak wczesnym, trudno powiedzieć.
Co do SGV - to jest samochód całkiem innego segmentu, czyli lekki SUV jak RAVka, Sportage itd. Faktem jest, że ma najlepszy z nich napęd terenowy - bo, inne poprostu go nie mają ![pan zielony](/emot/icon_mrgreen.gif)
Teraz pytanie, gdzie zamierzasz jeździć tym samochodem i do czego go używać. Miasto: SGV - zwinniejsze i mniej spali (mówa o dieselkach) Trasa: SGV - mniej spali, zawieszenie ma niezależne, czyli teoretycznie wygodniejsze, mniej nerwowe (w praktyce nie porównywałem) Teren: Sorento - to jest prawie samochód terenowy
Ale jeśli terenem dla Ciebie jest dojazd na działkę górską, mazurską lub "na zadupie" - obydwa spiszą się tak samo. Najwięcej będzie zależało od opon. A jak byś chciał się pobawić troszkę w błotku/piasku jak co niektórzy, to jednak Sorento
Poprostu musisz się przejechać obydwomoa samochodami i wybrać ten, który lepiej będzie Ci leżał - innego wyjścia nie ma.![bardzo szczęśliwy](/emot/icon_biggrin.gif) _________________ SORENTO ... w planach Obecnie: Audi A4 Avant 1.9 TDI gleba & osiemnastki :-))) | | | Jack2000 | 11.02.2010 20:58:23 | ![poziom 3](star_icon3.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=36173)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Połczyn Zdrój Zach-pomor.
Posty: 151 #449451 Od: 2009-9-11
| Cyber human posiadałem Suzuki Grand Vitare 2-lata,jest to całkiem inne auto.Miałem ręczny reduktor 2WD/4WD/4x4teren.Nie złe auto,ale to nie Sorento.Całkiem inne prowadzenie auta. Sorento ciężkie, stabilne,i pewnie się prowadzące.Na początku trzeba się przyzwyczaić do mocnego wspomagania. Suzuki dla mnie zbyt lekka,i twarda,strasznie nadsterowna. Z napędem 4WD szosowe w zimie,na skrzyżowaniu zerwałem półośkę. Sorento mam od lipca,jestem bardzo zadowolony.TO JEST TYLKO MOJA OPINIA. _________________ KIA SORENTO 2,5 CRDI 140KM AUTOMAT-TIPTRONIC 2005 ROK SILVER CZARNA SKÓRA AUTO/LOW
| | | cyber_human | 11.02.2010 22:15:00 | ![poziom 4](star_icon4.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=45562)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Poznań/Plewiska
Posty: 334 #449535 Od: 2010-2-9
Ilość edycji wpisu: 2 | Dziękuję. Rzeczowe odpowiedzi. @edmondo: wiele mi w skrócie wyjaśniłeś, rzekłbym, łopatą, czy raczej szuflą do śniegu (tak sezonowo) .
Auto będzie pewnie w 60-65% śmigać po mieście, w 20% po szosach, w 10-15% na zadupiu, ale w tych pozostałych kilku chciałbym się pobawić w błocie i innych takich. Może nawet w dalszym kroku 2" w górę + wyciągarka. I tu pewnie Sorento bardziej się nada.
Pytanie: czy Auto/Low da mi te same możliwości w terenie, co spięte na sztywno w 2WD/4WD/Low? Bo to chyba ważna decyzja jest. Co prawda w takich warunkach jak obecne chciałbym latać na 4x4 na stałe, choćby Auto, bez obawy, że pozrywam napędy w ostrych zakrętach. Ja się mogę gałką bawić wybierania, ale żona na pewno nie będzie o tym pamiętać.
SGV jeździłem nieco, Sorento nie. Jeśli w salonie w Pń mają jakieś testowe, może mi się jutro uda, ale jeśli nie, to p*pa w piach ![smutny](/emot/icon_sad.gif)
@Jack2000: lubię ciężkie i stabilne auta, takie czołgi, co jak coś spotkają, to w pył obracają... Ale z tego co na tym forum czytam, Sorento jest jeszcze bardziej nadsterowne... Choć wiele na pewno zależy od opon. Off-topem: w służbowej Foce zmieniłem stalówki + zimowe Kormoran 195/65/R15 na alu + zimowe Fuldy 205/55/R16. Obie po 5-6 mm. Różnica jest kolosalna, na niekorzyść Fuld. Po prostu zupełnie inne auto, które obecnie praktycznie w stałym poślizgu... Muszę jeździć dużo wolniej. Co dziwne (ale po części tłumaczę sobie różnicą mas) w Mondeo ten sam zestaw alu + Fulda pięknie jeździł zeszłej zimy, także w Makowie Podhalańskim i wyżej (do czasu aż mi pewna kobita skasowała we wrześniu Mondziaka)... Ale to off-topem o gumkach ![jęzor](/emot/icon_razz.gif)
**** myślę jeszcze o Pajero. Dość duży bagażnik, ale też i duża cena. Silnik 3,2 diesel 160 KM ponoć zadowala się 12l ON, ale średnio mi się chce w to wierzyć... Jednak tam są fajne napędy i jest dużo miejsca, szczególnie w bagażniku (wózek i inne akcesoria mojej córki). No ale ta cena... | | | spider2you | 12.02.2010 09:37:33 | ![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=30171)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa
Posty: 1659 #449757 Od: 2009-5-11
| Sprawę nadsterowności załatwia poniekąd lift + 2" gdyż usztywnia auto i lepiej się prowadzi. Większość aut terenowych, nie mylić z pseudo terenówkami (Q7, X5, etc.) lepiej jeździ w terenie niż na drodze - do tego są suv-y bez ramy lub crossovery. Wynika to poniekąd z wysoko postawionego środka ciężkości oraz gabarytów. Jedź kolego starym Defenderem ze 100 km po drodze, a znienawidzisz to auto na wieki, ale wiedź w teren i pokochasz je do szaleństwa (to auto jeździło w Camel Trophy).
Nasze Sori są do lekkich zabaw w terenie i do tego robiąc lift, będą jeszcze zdolniejsze. Jednak lekki teren i miasto są lepszym środowiskiem dla nich niż ciężkie katownie w błocie - do tego są inne wynalazki. Każdy użytkownik na tym forum ma auto i do codziennego użytkowania i do lekkiego terenu, choć niektórzy nie jeżdżą w terenie. Off-road to też rysowanie blachy o gałęzie, małe kolizje, zadrapanie na lakierze czy uszkodzenia (szczególnie elementów jezdnych), więc mając mniejszy niż koledzy z zachodu Europy portfel - jeździmy rekreacyjnie. Zaglądnij sobie na hiszpańskie forum Sorento, jest tam koleś co mocno daje swoją Sori w terenie - jeździ na super wyprawy (ma lift, oponki i snorkela oraz kilka zmian w aucie) - i jest zadowolony, bo fajne auto z mniejszą niż Patrol czy Pajero kasę (Pajero nie ma ramy). | | | cyber_human | 12.02.2010 11:24:50 | ![poziom 4](star_icon4.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=45562)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Poznań/Plewiska
Posty: 334 #449863 Od: 2010-2-9
Ilość edycji wpisu: 1 | Masz rację spider2you. W mojej rodzinie Sori będzie głownie robić street fight, więc to wydaje się dobry wybór z rozsądnym stosunkiem ceny. Jeśli z czasem zmienię go w terenowy czołg, to się będzie źle spisywał w mieście. A poza tym szkoda będzie powyginać blachy. Lepiej byłoby kupić właśnie taniego Samuraja i pogrzebać w nim, mieć go na lawecie i od czasu do czasu się pobawić.
Ale "pogadać" na forum można ![wesoły](/emot/icon_smile.gif)
****
#edmondo
Cytuję: ""Problem ze skrętem" zależy jakie Sorento kupisz.
Jeśli wersję 2WD/4WD/LOW (tak w prostym tłumaczeniu), to po zapięciu napędu 4x4 będziesz miał ten problem. Jeśli kupisz Auto/LOW to nie będzie tego problemu, gdyż ta wersja ma centralny mechanizm różnicowy, który stale rozdziela napęd na dwie osie - czyli zawsze masz 4x4 w jakichś tam proporcjach przód na tył. Wersja z dołączanym napędem kół przednich nie ma tego mechanizmu - napęd jest spięty na sztywno (tak jak właśnie w Jeepie, o którym piszesz), czyli 4x4 powinno być używane tylko na nawierzchniach luźnym/mokrych/zaśnieżonych. Na suchym mogą występować naprężenia, które skończą się wcześniejszym zużyciem pewnych elementów - jak wczesnym, trudno powiedzieć."
Czyli krótko: jeśli chcę jeździć po suchym (lub w deszczu) 4x4, to muszę szukać Auto/LOW, bo mając 2WD/4WD/Low 4x4 mogę używać tylko na luźnych nawierzchniach?
A w takim razie co robi przełącznik w schowku w Sorento Beaty? Skoro jej auto jest najbardziej "terenowe" ze wszystkich na forum Kijanek? | | | betina_t | 12.02.2010 13:35:15 | ![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=34636)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
Posty: 2145 #449997 Od: 2009-8-10
| U mnie jest napęd w wersji 2HI/4HI/4LOW i powiem tak ,deszcz,śnieg i ogólnie kiepskie warunki jeżdżę na 4HI i skręt jest faktycznie wtedy nieco "utrudniony" ale dotyczy to tylko np. parkowania.Wystarczy wyłączyć na moment parkowania napęd i tyle. Przy jeździe nawet z małą prędkością nie ma żadnych problemów ![wesoły](/emot/icon_smile.gif) Tak to wygląda u mnie.![wesoły](/emot/icon_smile.gif) | | | Adimo | 12.02.2010 19:51:45 | ![poziom 6](star_icon6.gif)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kujawsko-pom.
Posty: 1080 #450471 Od: 2009-8-26
| Dzisiaj w nocy dopadało jakieś 10 cm śniegu, całe miasto rano sparaliżowane, wyjeżdżając z drogi podporządkowanej, takiej osiedlowej, w godzinach szczytu, stałem jako 5-te auto, nikt nie chciał nas wypuścić, stałem chyba z 15 minut, wkurzyłem się zapiąłem kijankę, wjechałem na największą zaspę, przejechałem ją, przejechałem przez taki 150 m obszar zawalony śniegiem, dojechałem do głównej drogi, zawróciłem na rondzie, wracając zobaczyłem iż te wszystkie auta stoją, zatrzymałem ruch, samochody wszystkie wyjechały, jeden z kierowców podniósł rękę i podziękował, pasażer otworzył okno i zapytał" co to za samochód ?,... super autko), miło jest usłyszeć takie rzeczy, chciałbym ich widzieć jak wjeżdżałem i jechałem po tym śniegu. _________________
| | | Electra | 12.02.2025 18:52:29 | ![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
| | | cyber_human | 13.02.2010 00:03:33 | ![poziom 4](star_icon4.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=45562)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Poznań/Plewiska
Posty: 334 #450754 Od: 2010-2-9
| Dotknąłeś sedna tematu... | | | spider2you | 13.02.2010 09:31:48 | ![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=30171)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa
Posty: 1659 #450835 Od: 2009-5-11
| I dlatego też kochamy nasze czołgi - Vitarą byś tak kolego cyber nie poszalał ![wesoły](/emot/icon_smile.gif) ![wesoły](/emot/icon_smile.gif) ![wesoły](/emot/icon_smile.gif)
Ja na Twoim miejscu już bym leciał i kupował Sori!!!!
Admin odśnieżał parking dla sąsiadów, jak parking przed kościołem , a betina_t przed marketem Wyciągaliśmy też nie jedną już osobówkę z rowu - jaki inny samochód za taka kasę to potrafi???? No jaki??? | | | cyber_human | 13.02.2010 12:51:46 | ![poziom 4](star_icon4.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=45562)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Poznań/Plewiska
Posty: 334 #451119 Od: 2010-2-9
Ilość edycji wpisu: 1
Ilość edycji Admina: 1 | Proszę państwa: właśnie widziałem zdjęcia Beaty Sorento z liftem 2" - no po prostu mniam. Lift 2" to zadanie na przed przyszłą zimą.
Jeśli się wszystko dobrze ułoży, dołączę do Was... A i Assistance w Pń jeszcze nie macie ![wesoły](/emot/icon_smile.gif)
znalazłem coś takiego: http://4x4.auto-swiat.pl/artykuly/artykul.asp?Artykul=139
Tylko dalszych zdjęć brak
SPIDER - proszę edytować posty | | | Adimo | 18.02.2010 16:38:04 | ![poziom 6](star_icon6.gif)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kujawsko-pom.
Posty: 1080 #459694 Od: 2009-8-26
| Kolego jak najbardziej będziesz mile widziany w gronie Assistance ![pan zielony](/emot/icon_mrgreen.gif) ![pan zielony](/emot/icon_mrgreen.gif) ![pan zielony](/emot/icon_mrgreen.gif) _________________
| | | cyber_human | 23.02.2010 09:40:56 | ![poziom 4](star_icon4.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=45562)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Poznań/Plewiska
Posty: 334 #467840 Od: 2010-2-9
Ilość edycji wpisu: 1 | Co prawda link w 4x4.auto-swiat.pl nadal nie działa (podstrony), ale znalazłem coś takiego:
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
edit: w tym artykule jest napisane, że Snorkel to wydatek 1700 pln. Czy na prawdę kawałek tworzywa tyle musi kosztować? Czy montaż tak długiej rury zasysające powietrze ograniczy dodatkowo moc? Jeśli tak, o ile procent? | | | betina_t | 12.03.2010 17:03:39 | ![poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)](star_icon7.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=34636)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Kraków
Posty: 2145 #490602 Od: 2009-8-10
| Temat przeniesiony na nowe forum-
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
| | | Electra | 12.02.2025 18:52:29 | ![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|
![Przejdz do góry strony](strzalka_gora.gif) | Strona: 1 / 1 strony: [1] |
<< Pierwsza | < Poprzednia | Następna > | Ostatnia >> |
Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!! |
|