NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » AWARIE - CZYLI CO DOLEGA TWOJEMU KIA SORENTO » NAGLE ZMARŁ 2,5 CRDI

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

nagle zmarł 2,5 CRDI

  
marcelo8
22.02.2009 18:52:00
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kielce

Posty: 671 #229604
Od: 2009-2-22
Tak, albo to moje szczęście albo...
Jestem właścicielem sorento 2,5 CRDI 140KM 2004 r. 95tys. od trzech tygodni. Pierwszy zawód spotkał mnie na trasie 200 km wracałem do domu postanowiłem pobawić się sekwencyjną skrzynią. Ruszyłem- jedynka dalej dwójka potem trójka, przyspieszam sobie spokojnie, zapinam czwórkę i nagle bach silnik zgasł. Natychmiast zatrzymuję się na poboczu przerzucam na N (neutral) auto odpala ale świeci sie kontrolka uszkodzenia silnika (check engine). Zaglądam do instrukcji, mogę kontynuować jazdę, po ok. 20km kontrolka gaśnie. do domu jeszcze 110km. Przed manewrem wyprzedzania zmieniam na sekwencję, jest na czwórce, przyspieszam, zrównuję sie z wyprzedzanym samochodem i bach silnik gaśnie!!!! z naprzeciwka tirowiec miga mi całą dostępną choinką jaką ma, ja na lewym pasie, stacja benzynowa, wjeżdżam pod prąd bez wspomagania kierownicy i hamulców. Fart, żyję. Zmieniam na automat na N, próbuję odpalić bez powodzenia. Dzwonię do kolegi laweciarza, mówi żebym odczekał parę minut, coś tam żeby sonda lambda wystygła czy coś. czekam, odpalam, świeci sie kontrolka check engine i odpalanie awaryjne IMMO. jadę resztę drogi na automacie. Rano odpalam kontrolka silnika nadal się świeci. dzwonię do serwisu, twierdzą że spotkali się z takim przypadkiem i że jest to uszkodzenie któregoś z wtryskiwaczy. Jadę do mechanika z ponad dwódziestoletnim stażem w pompach, wtryskach itd. Potwierdza że może to być wtrysk, może to być za wysokie ciśnienie na listwie common rail, możliwa regulacja bądź wymiana. Czekam do 12 marca na diagnostykę i naprawę. Na pewno powiadomię po naprawie co sie stało i ile kosztowało.
  
Electra29.04.2024 05:06:38
poziom 5

oczka
  
adamswa
05.09.2009 23:38:57


Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa

Posty: 10 #317863
Od: 2009-6-12
Witam
Mialem ostatnio podobny problem(posiadam również silnik 2,5 crdi w automacie 2004r) przy szybkim rozpedzaniu sie tak przy predkosci 80km\h obroty byly juz przy czerwonym polu i w momencie kiedy skrzynia aut. miala zmienic bieg silnik zgasl to znaczy bez rzadych wstrzasówwesoły obroty poprostu spadly do zera, zatrzymalem sie i na szczesie odpalil bez problemów tylko u mnie nie pojawila sie kontrolka ktora wskazywalaby na bład...(od tego momentu przejechalem juz 1000km i nic sie nie dzieje)
pytanie co to może byc i czy jest to sygnal jakiejs nadchodzacej powazniejszej usterki?
  
Admin
06.09.2009 01:31:31
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

Posty: 2074 #317870
Od: 2009-2-1
Również miałem taki sam przypadek 31.07.2009 opisałem go tutaj

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA


Jednak u mnie nie zgasł silnik jedynie chodził na wolnych obrotach i nie reagował na gaz . Po zgaszeniu i zapaleniu silnika wszystko było w pożądku .
Nigdy nie odkryłem co było przyczyną i niepowtórzyło to się jak do tej pory.
  
marcelo8
06.09.2009 09:35:15
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kielce

Posty: 671 #317897
Od: 2009-2-22
Takie gasnięcie może być spowodowane zabrudzonym czujnikiem recyrkulacji spalin ERG lub EGR. Nie wymienia się go tylko czyści. W serwisie zapłaciłem 20zł za taka usługę.
Dzwonił do mnie cook35 z podobnym problemem ale nic nie napisał co mu sie działo.
  
licznick
02.03.2010 10:51:18
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Rzeszów

Posty: 2 #477221
Od: 2010-3-1
witam
moja kijanka (100 000 km) ma podobną przypadłość. Gaśnie w trakcie jazdy, jezeli chcę od niej więcej mocy, np w trakcie wyprzedzania lub jazdy pod górkę, ale dzieje się to dopiero po przejechaniu ok 100 km. Na serwisie w Rzeszowie wymienili filtr paliwa, bo tak pokazał komputer, ale nie pomogło. Może ktoś wie, gdzie szukać przyczyny i u kogo można ją serwisować w okolicach Rzeszowa.
_________________
Ka Sorento
SILNIK: 2,5 CRDI
ZASILANIE: Olej Napędowy
SKRZYNIA BIEGÓW: Manualna
ROK PROD: 2004
  
marcelo8
02.03.2010 19:54:00
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kielce

Posty: 671 #478105
Od: 2009-2-22
Kolego licznick jedź do serwisu i niech wyczyszczą zawór EGR (recyrkulacji spalin). U mnie to pomogło do tej pory, czyli jakieś 30tys. przejechane bez żadnych komlikacji. cena w kielcach za czyszczenia to 20zł
  
gallardo
02.03.2010 23:42:56
poziom 1



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Gdynia i cały Swiat

Posty: 37 #478488
Od: 2010-1-19
Miałem dwa razy takie objawy, za pierwszym razem byłem przed wymiana oleju i filtrów , po roku zgaslo mu się jak jechałem na oparach ropy, prawie30 km na rezerwie. Kontrolka check engine nie oznacza awarii bo jest żółta, awarie palą się na czerwono. Na moje to komputer gasi motor gdy np uboga mieszanka lub brudny filtr paliwa ogranicza dostarczanie ropy w odpowiednich ilościach .
_________________
Kia Sorento 2,5 CRDi
Diesel
Automat
rok prod:2004
kolor:srebrny+szary
  
licznick
03.03.2010 10:30:09
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Rzeszów

Posty: 2 #478662
Od: 2010-3-1
dzięki za rady, jadę dzisiaj na serwis KIA w Rzeszowie, odzezwę się jak coś zrobią i jakie będa efekty naprawy
pozdrawiam wesoły
_________________
Ka Sorento
SILNIK: 2,5 CRDI
ZASILANIE: Olej Napędowy
SKRZYNIA BIEGÓW: Manualna
ROK PROD: 2004
  
cyber_human
03.03.2010 13:27:46
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Posty: 334 #478772
Od: 2010-2-9
Masakra... To jawne zagrożenie życia. Chyba, że to faktycznie zawór ERG i serwisówka nakazuje czyścić co x kkm, a żadem serwis tego nie robi.

Miałem kiedyś przypadek w Omedze (benzyna): silnik rozgrzewał się, tuż przed 90st., w trakcie jazdy gasł na pół sekundy, po czym odpalał (jakby inercją ruchu auta), już w trybie awaryjnym, komputer wyświetlał także błąd automatycznej skrzyni. Auto stało u mechnaniorów 2 tygodnie.
W końcu trafiłem do magika, ale dla mnie to po prostu specjalista dobry, zdiagnozował uszkodzenie czujnika położenia wału. Faktycznie był uszkodzony przewód. Czujnik wymieniono, po problemie.
  
betina_t
13.03.2010 21:36:15
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kraków

Posty: 2145 #492356
Od: 2009-8-10
Temat przeniesiony na nowe forum-

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

  
Electra29.04.2024 05:06:38
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » AWARIE - CZYLI CO DOLEGA TWOJEMU KIA SORENTO » NAGLE ZMARŁ 2,5 CRDI

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny