NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » CENNIK CZĘŚCI I NAPRAW » PRZEGLĄD PRZY 95TYS.

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

przegląd przy 95tys.

  
marcelo8
26.02.2009 22:32:17
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kielce

Posty: 671 #231683
Od: 2009-2-22
Jestem świeżo po przeglądzie przy 95tys. Ceny:
filtr paliwa 70,00
filtr powietrza 55,00
filtr przeciwpyłkowy 82,00
filtr oleju 49,00
olej 5W-30 castrol beczka 8L 264,00
olej do automatycznej skrzyni 137,00 za 4L
przegląd klocków, tarcz, zawieszenia itd 85,00
robocizna za powyższą wymianę 170,00

ZAZNACZAM IŻ PRZEGLĄD NIE BYŁ DOKONYWANY W SERWISIE A W PROFESJONALNEJ FIRMIE ASO.

Czeka mnie jeszcze wymiana olejów w dyferencjałach.. o kosztach poinformuję.
  
Electra20.04.2024 10:27:37
poziom 5

oczka
  
Balboa
27.02.2009 10:00:06
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa

Posty: 278 #231775
Od: 2009-2-23
Z jakim to jest silnikiem? bo ja właśnie wymieniłem olej w silniku i 8,2 Litra Castrol EDGE 5w40, tak powiedzieli mi w salonach (chciałem się upewnić wiec podzwoniłem po paru) tyle ze u mnie jest manual.
_________________
Kia Sorento 2004,
CRDI 170KM, Manual
KOLOR:Czarny tzw młotkowany
Przebieg: 100 tyś
  
Wollys
07.07.2009 14:07:12
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Posty: 1053 #287932
Od: 2009-6-24


Ilość edycji wpisu: 2
Marcelo a co z olejem w skrzyni - widze ze masz automat - przy tym przebiegu należy go bezwzględnie go wymienic????
No i nie widze paska klinowego (wielorowkowego)?
Chyba że już wczesniej wykonywales powyzsze operacje
  
Jack2000
13.10.2009 18:15:18
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Połczyn Zdrój Zach-pomor.

Posty: 151 #339881
Od: 2009-9-11
Mam pytanko.Czy olej w skrzyni biegów musi być orginał z salonu ,czy można zalać innym.I to samo pytanko dotyczące oleju w mostach.Czy istnieją jakieś zamienniki których nie trzeba będzie wymieniać w serwisie
_________________
KIA SORENTO
2,5 CRDI 140KM
AUTOMAT-TIPTRONIC
2005 ROK
SILVER
CZARNA SKÓRA
AUTO/LOW
  
Szkrabik
13.10.2009 18:35:30
poziom 3



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Śląskie

Posty: 143 #339894
Od: 2009-9-29


Ilość edycji wpisu: 1
Polecam temat "OLEJ AUTOMATYCZNEJ SKRZYNI BIEGÓW" tam macie skany z książki serwisowej

marcelo8 ile tego oleju weszło do automatu ??
_________________
KIA SORENTO
SILNIK - 2,5 CRDi
PALIWO - BREJA
SKRZYNIA - AUTOMAT
ROK - 2004
KOLOR - SREBERKO

GG:582940
  
Adimo
13.10.2009 18:52:58
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kujawsko-pom.

Posty: 1080 #339916
Od: 2009-8-26
Ja mam przejechane 180tys rozumie że musze wszędzie wymienić olej
_________________


  
maska
13.10.2009 19:19:54
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa

Posty: 672 #339932
Od: 2009-9-10
Bezwzględnie Adimo, w silniku co 10 tyś, w skrzyni co 90 tyśsmutny Dbaj o automat bo tani to on nie jest smutny Jak masz dużo "terenu" to wcześniej wymieniaj smutny to samo z dyferencjałami, jak normalnie po szosie to co 60 tyś, jak "teren" to co 30 tyś.
_________________
Sorento 2005 teraz już 80tyś km :)
2,5 CRDi automat 140 kucyków
Tiptronic czyli sekwencja 5 biegów :)
grafitowy metalik
chyba full wypas bez skóry :)
  
Adimo
13.10.2009 20:19:17
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kujawsko-pom.

Posty: 1080 #339980
Od: 2009-8-26
w silniku mam do wymiamy, skrzynia także, oraz dyferencjały
_________________


  
spider2you
13.10.2009 21:03:36
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa

Posty: 1659 #340032
Od: 2009-5-11
Zabiorę i ja głos tej dyskusji.
Wymiana oleju w silniku co 15 tyś. po co częściej, jak producent zaleca w dieslu co 20 tyś. (ale jak będziecie u mnie kupować olej - to zapraszam co 5 tyś. wesoły maska dzwoń wesoły)
Ja używam Petro Canady, bo jak już pisałem, nie będę dawał zarabiać Kuzajowi, a olej mam od bezpośredniego dystrybutora na Polskę i wychodzi mnie taniej, a w beczki....no cóż jak macie sprawdzonego fachmana, to można. Zastosowałem olej co aut o podwyższonej odporności DURON XL - takie leją w ciężarówkach, co walą długie przebiegi.
Olej w dyferencjałach, jak piszecie czyli mostach wymienia się co 60 tyś. km lub co 30 tyś jak walicie ostro po terenie (dobry olej przekładniowy też wystarczy - ja leję oczywiście Petro Canadę).
Olej w reduktorze wymienia się co 90 tyś. mi mechanior przywozi z serwisu - wchodzi litr i kosztuje coś koło 30-40 zł.
Najlepiej wymieniać wszystkie od razu oleje, chyba, że wie się kiedy była ostatnia wymianka - ja wlałem wszystkie nowe i basta.
Co do oleju w automacie, to Wollys pisał, że jest tam taki specjalny olej "czerwony" TYLKO do automatu - więc poszukajcie na forum. Ja mam manuala, więc nie wiem co i jak.
Co do paska, to chyba co 120 tyś. się wymienia, ale nie pamiętam, ja wymieniłem - koszt z wymianą coś koło 120-140 zł.

Jestem troszeczkę spaczony na temat oleju, ale jak poznałem specyfikę produkcji i możliwości "motania" tego specyfiku - wolę Petro, bo wszystko robią w Kanadzie i płynie do Polski w oryginale oraz są 1 co do wielkości producentem baz olejowych na świecie czyli podstawy do produkcji oleju (dobry olej ma 90% bazy, a 10% dodatków - Petro Canada ma!!!) Nie przekonuje mnie Castrol, ani inne, bo to popularne oleje i można je łatwo podrabiać, co daje pole do popisu nieuczciwym ludzikom.
  
marcelo8
14.10.2009 20:14:09
poziom 5

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kielce

Posty: 671 #340951
Od: 2009-2-22
szczerze powiem że robię przegląd co 15 tys. to znaczy wymieniam olej co 15 tys, natomiast filtry to zależy od czego jest filtr. olejowy przy wymianie oleju. powietrza jak uznam że jest brudny ale mogę przyjąć 7,5 tys to samo z paliwowym bo biorąc pod uwagę jakość naszego paliwa.... bez komentarza. filtr klimy wymieniam dwa razy do roku. Jeżeli jeszcze chodzi o filtr paliwa to zauważyłem że zaraz po wymianie wystarczy "dotknąć" rozrusznika i od razu zapala, z upływem czasu i kilometrów juz trzeba te 3-4 sekundy pokręcić do odpalenia. Ten sam efekt zauważył u siebie Cook35. A jak reszta z Was?
  
nienadaniec
15.10.2009 11:21:23
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Posty: 73 #341297
Od: 2009-7-22
to teraz moja kolej co do oleju.

Spider,

z całym szacunkiem, ale uważam, że olej stosowany w ciężarówkach nie koniecznie nadaje sie do naszych aut. On znosi duże przebiegi to fakt, ale w dieslu z turbina powinien byc rzadki i pełny syntetyk
Ja własnie mam zaufanie do Castrola, na którym jeżdże od lat i wg mnie jest lepszy od Mobila znacznie
Ja uzywam Castrola Magnatec GTD Diesel, a ostatnio zalalam Castrolem Edge 5W30 do Diesla.
Turbina jest BARDZO wrażliwa na jakość i lepkość oleju , bo ja i smaruje (zwłaszcza gdy silnik jest zimny musi byc dobre smarowanie, czyli rzadki, i chłodzi jednocześnie.
Nie podałeś parametrów lepkościowych swojego oleju, a to że jest robiony w Kanadzie, jak sądzę nie ma znaczenia. Motac pozatym każdy może. Ja wolę jednak naprawde uznanych producentów, a o Twojej firmie słyszałem pierwszy raz, pomimo, iz o olejach też czytam dużo..... A Castrole , Elfy, Mobile i Totale Quartz też są przywożone w oryginalnych opakowaniach. total jest chyba jeszcze lepszy od "mojego" Castrola ale drogi... A oleju z beczki nigdy nie nalewam, gdyż magicy potrafia robić klienta w konia, i nalewają do konewek nie to za co płaci klient. Moj znajomy mechaniknieraz juz remontował silniki po zalaniu olejem "markowym" z beczki, to tak ku przestrodze. Wg mnie lepiej wydac na wymiane 10 zł więcej i widziec jak nalewaja z oryginalnego opakowania z plombą. To tyle

aha. Marcelo, a nie wiewsz czasem dlaczego nalali Ci 4 l. do automatu kiedy w instrukcjach piszą o 10l. troche nie to dziwi, bo jesli producent podaje że 10 wchodzi to tak jest, a jak ktoś naleje 4 l świeżego to wychodzi na to że 6 l starego zostało... Moze nie spuścili starego tak jak potrzeba??
Ja jak pojadę na wymiane, to zmusze ichżeby wyciagneli 9,5 l , choćby mieli to ustnie odessać:-)))
  
Electra20.04.2024 10:27:37
poziom 5

oczka
  
Adimo
15.10.2009 11:34:02
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kujawsko-pom.

Posty: 1080 #341302
Od: 2009-8-26
Pewnie z koła hydro-kinetycznego nie wycągneli, bo tam zawsze najwięcej zostaje.
_________________


  
spider2you
15.10.2009 19:29:08
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa

Posty: 1659 #341777
Od: 2009-5-11


Ilość edycji wpisu: 2
Co do oleju - olej wykorzystywany w autach o podwyższonym przebiegu ma wszystkie właściwości, o których piszesz.
Moja Sori zalana była w Niemczech tzw. półsyntetykiem i takiego oleju użyłem (10W40), jak masz nowe auto, to oczywiście syntetyk, jednak baza olejowa to podstawa.

Co do znajomości marki, to jak pisałem, ta firma 99% biznesu robi na sprzedaży paliwa i baz olejowych, więc w olej nie inwstuje (tzn. w reklamę jak Castrol), a jak czytasz o olejach, to nie wiem, w jakiej prasie, bo ja wiem, że wymienione przez Ciebie firmy blendują olej w Europie i tej wschodniej też, aby używać tańszych baz (większy zysk z jednostki sprzedaży).
Każdy leje co chce do swojej furki - nawet olej K2 z Auchan wesoły
Ja zostaję przy Petro.

P.S.
A propos znajomości olejów, kto zna firmę Addinol oraz Motul????

Kto powie z czego są znane te firmy??? Będzie mała niespodzianka!!!
  
nienadaniec
16.10.2009 14:21:35
poziom 2

Grupa: Użytkownik

Posty: 73 #342237
Od: 2009-7-22


Ilość edycji wpisu: 1
Syntetyk to syntetyk. Nie widzę przciwskazań, aby przy rozsądnym przebiegu przejść z półsyntetyka na full. Robiłe tak wielokrotnie i nigdy nie doszło do rozszczelnienia silnika i jakiś wycieków, nawet jak auto miało 100 tys. km przebiegu. Dobry olej to podstawa dla turbodiesla.
Spider, w poprzednij poście nie pisałeś o parametrach oleju, tylko o tym że lany jest do TIRów. Zgadza się? i do tego się właśnie odniosłem
Ja osobiście wolę jednak sprawdzone oleje znanych marek, nie wiem czy blendują co i gdzie, ważne że są to oleje dobre i sprawdzone od dziesięcioleci i używane przez miliony kierówców na świecie. I sorry, ale to że Twoja firma 99% biznesu robi na bazach olejowych i paliwach nic nie znaczy. Castrol, Total, Elf i inni znani majtek też nie szyją, tylko oleje, paliwa i smary. Maja również własne rafinerie i złoża. Zajmują się tylko i wyłącznie tym..
A wynalazków i małych firemek jest mnóstwo. Nie chcę się wypowiadać czy Twoja należy do elity olejowej, bo nic o niej nie wiem. I nie mówię, że to kiepskie oleje, nie znam ich, jedynie argumenty jakie przytoczyłeś nie trafiły do mnie, że TIRy na tym jeżdżą,Taki argument jest raczej na "nie". Nasze silniki nie wytrzymaja milionów km. Mam nadzieję, że mojej wypowiedzi nie weźmiesz do siebie ani mnie za złe bo nie o to chodzi. Sam zresztą lubisz czasem stanowczo wypowiedzieć się o jakiejś marce tak jak o oponach Matador :-))
Z olejami to nie jest jak z markami zegarków, że czasem mało znane są najlepsze na świecie jak Patek Phillippe, czy w branży ciuchowej w jeansach Pietro Fillipi, czy Pepe Jeans, o których wielu nie słyszało a są bardzo dobre i ekskluzywne zarazem.
A wogóle to kiedyś był olej VAT "na którym jeździ cały świat" no i co z tego?? Już nie jeździ lol

aha, zapewniam Cię, że Twoja kanadyjska firma również tak prowadzi biznes jak te co blendują, by jak najwięcej zarobić, w tym obniżyc koszty. Tak robią WSZYSCY przecież, zawłaszcza, których na to stać, a Ty nie?? :-))

Spider, pozdrawiam Cię i powodzenia ze sklepem tak na koniec jęzorjęzor
  
abakusso
05.01.2010 18:07:50
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa / Chotomów

Posty: 59 #404039
Od: 2010-1-1
Ave.

Jeśli chodzi o olej PETRO CANADA - za Spiderem p- otwierdzam, że b. dobry i fajny olej. Cena jest również przyzwoita.
Od 4 lata jeżdżę na Petro Canadzie (tyle, że 10w40). W w-wie nawet znalazłem sklep z Petro Canadą - wcześniej kupowałem w Zamościu (tam ten olej jest na prawdę b. popularny u mechaników).
Jeśli ma się kilka samochodów w firmie to opłaca się kupić całą beczkę.

Co do rodzaju oleju - Sorento, którą kupiłem jeździła w Danii do 95tyś na 5w30.
Ja już zakupiłem 5w40 VALVOLINE



_________________
KIA SORENTO
SILNIK - 2,5 CRDi
SKRZYNIA - MANUAL
ROK - 2005
KOLOR - SREBRNY
  
Wollys
05.01.2010 18:11:06
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Posty: 1053 #404042
Od: 2009-6-24
Motul - oleje przede wszystkim przekładniowe
Drugiej firmy nie znaju
  
abakusso
05.01.2010 18:12:24
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa / Chotomów

Posty: 59 #404045
Od: 2010-1-1

Jaki olej w dyferencjałach?
Jaki olej w reduktorze?


_________________
KIA SORENTO
SILNIK - 2,5 CRDi
SKRZYNIA - MANUAL
ROK - 2005
KOLOR - SREBRNY
  
spider2you
05.01.2010 18:17:05
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa

Posty: 1659 #404049
Od: 2009-5-11


Ilość edycji wpisu: 1
Abakusso - wreszcie ktoś zna Petro wesoły Dzięki za poparcie dla tej marki.

Co olejów w reduktorze, to mi mechaniorek z salonu KIA przyniósł - wchodzi 0,9 l i był to olej Mobila.
Przedni most i tylni mają różne oleje o różnych lepkościach, nie pamiętam teraz który idzie gdzie, ale chyba przód to 75W 90, a tył 80W 90.
Ja oczywiście lałem Petro-Canada.
  
abakusso
05.01.2010 18:55:48
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa / Chotomów

Posty: 59 #404089
Od: 2010-1-1
Dzięki SPIDER wesoły


_________________
KIA SORENTO
SILNIK - 2,5 CRDi
SKRZYNIA - MANUAL
ROK - 2005
KOLOR - SREBRNY
  
betina_t
10.03.2010 02:15:05
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kraków

Posty: 2145 #487078
Od: 2009-8-10
[TEMAT PRZENIESIONY NA NOWE FORUM] -

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

  
Electra20.04.2024 10:27:37
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » CENNIK CZĘŚCI I NAPRAW » PRZEGLĄD PRZY 95TYS.

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny