| |
kwiq | 14.10.2009 13:55:15 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Mielec / Podkarpacie
Posty: 10 #340490 Od: 2009-4-4
UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY | hej, mam takie pytanko do was jako doswiadczonych forumowiczow. Przymierzam sie do skupu Sorenciaka i widzialem dwie wersje napedu, jedno byla opcja auto a w drugim manualne przelaczanie trybow jedna/dwie osie. Ktore z tych rozwiazan jest lepsze ? Oraz przede wszystkim jak dziala ta funkja auto ? bede wdzieczny za wszelkie informacje, pozdrawiam |
| |
Electra | 12.02.2025 20:53:48 |
|
|
| |
AGG | 14.10.2009 14:19:53 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 77 #340531 Od: 2009-10-10
| To jest zależne od skrzyni biegów, automat w trybie "auto" inteligentnie* dobiera sobie 4 osie do prędkości chyba 40km/h potem pracuje tylko tylnia oś, w drugim trybie masz blokadę dyferencjału którą włączasz tylko w pozycji skrzyni "N" i nie starasz sie szaleć w tym trybie na skręconych kołach bo grozi to ponoć zniszczeniem mechanizmu reduktora.
_________________ Pozdrawiam AGG SILNIK: 2,5 CRDi ZASILANIE: Olej napędowy SKRZYNIA BIEGÓW: automatyczna Tiptronic ROK PRODUKCJI: 2005 KOLOR:Czarny PRZEBIEG: ~70000 km Skórencja... :) |
| |
mariokak | 14.10.2009 14:27:20 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: płock
Posty: 241 #340542 Od: 2009-8-27
Ilość edycji wpisu: 1 | w sorento masz kolego trzy rodzaje napędów: 1. tylko tylna oś i nic więcej(to jest jasne) 2. napęd na tył do którego możesz ręcznie dołączyć przód i wtedy mieć 4x4, i jeszcze dodatkowo do tego możesz zapiąć reduktor tzw. funkcje LOW 3.stały napęd na 4 koła 50%przód /50% tył (z automatycznym doborem siły napędu osi w zalezności od warunków drogowych) i do tego też można załaczyć LOW
według mnie najlepsza i taką też posiadam jest opcja ostatnia _________________ SORENTO 4X4 FULL TIME |
| |
nienadaniec | 14.10.2009 14:44:27 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 73 #340558 Od: 2009-7-22
| jedno i drugie rozwiązanie ma swoje zalety
dla tych którzy jeżdżą więcej w terenie lepszym rozwiazaniem jest ręczny wybór napędu dla tych którzy na ogół jeżdżą po asfalcie lepszym rozwiązaniem jest wersja "auto" gdzie samochód automatycznie, w zalezności od warunków drogowych dopędza przednią oś
wg moich informacji w wersji "auto" samochód zawsze jeździ z napędem na tylna oś, nie jak napisał mariokak, a przód jest dopędzany w sytaucji uslizgu tylnych kół
nie chce się spierać ani wymądrzać, ale uważam iż mariokak w tej kwestii sie niestety myli, wg mnie w trybie auto jnapędzana jest w dobrych warunkach kiedy nie ma uslizgu kół, tylko i wyłacznie tylna oś dlatego tez jest to "auto" o rozłozeniu w standardzioe 50:50 nie słyszałem nigdy, a wiele artykółów n.t. sorento juz czytałem |
| |
Szkrabik | 14.10.2009 14:47:27 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Śląskie
Posty: 143 #340560 Od: 2009-9-29
Ilość edycji wpisu: 1 | Podana 3 opcja ze stałym napędem troszkę więcej spala lecz w porę obecną ( ślisko, śnieg ) jest bezpieczniejsza, szczególnie dla Pań ( proszę bez obrazy
nienadaniec, sorki ale nie masz racji, stały napęd to stały, jedyna rzecz to procenty rozkładu siły, chyba jest 70% tył 30% przód,( mogę się mylić )owszem automat wybiera ślizganie się kół ale nie rozłącza napędu, daj to lepszy star z miejsca _________________ KIA SORENTO SILNIK - 2,5 CRDi PALIWO - BREJA SKRZYNIA - AUTOMAT ROK - 2004 KOLOR - SREBERKO
GG:582940 |
| |
AGG | 14.10.2009 14:48:14 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 77 #340562 Od: 2009-10-10
| Ja u siebie mam dwa tryby, auto i i 4x4, jeżdzę na auto, 4x4 b. rzadko. Ruszając na auto raz łapie tylko tylnia oś, jak jest bardziej slisko łapią również i przednie koła.
_________________ Pozdrawiam AGG SILNIK: 2,5 CRDi ZASILANIE: Olej napędowy SKRZYNIA BIEGÓW: automatyczna Tiptronic ROK PRODUKCJI: 2005 KOLOR:Czarny PRZEBIEG: ~70000 km Skórencja... :) |
| |
mariokak | 14.10.2009 14:52:28 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: płock
Posty: 241 #340566 Od: 2009-8-27
Ilość edycji wpisu: 1 | nienadaniec ja u siebie mam tą opcję 3 ze stałym napęden na obie osie i na pewno jest tak jak napisałem bo już to przećwiczyłem i jestem pewny na 100% patrąc na pokrętło od napędu masz tak:
1. opcja - brak pokrętła 2. opcja - 3 funkcje tył/4x4 auto/LOW 3. OPCJA - 2 funkcje 4x4auto/LOW _________________ SORENTO 4X4 FULL TIME |
| |
nienadaniec | 14.10.2009 15:40:07 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 73 #340659 Od: 2009-7-22
| mariokak, jeśli masz napęd stały (bez Auto) to faktyfcznie tak pewnie jest, natomiast w tej wersji "auto", napędzana jest tylna oś, a w sytuacji uslizgu "automat" dołącza przednią oś, tak zreszta jak pisze AGG Szkrabik, źle mnie chyba zrozumiałeś, Stały napęd faktycznie jest stały tzn ze napęd jest 4X4, ale w wersji w której sa 3 pozycje (bez tego "auto")ja uważam inaczej i jestem tego prawie pewien:-)) Na suchej nawierzchni, gdy koła łapią podłoze, jedzie tylko tylna oś, przód jest "dopędzany" tylko w razie potrzeby przez sprzęgło wielopłytkowe tam gdzie są 2 pozycje, tzn. jest Auto 4x4 i LOW 4x4, to automat sam włącza do pracy przednią oś, za posrednictwem sprzęgła wielopłytkowego (co wcale nie jest rozwiązaniem idealnym) , 2. położenie to 4x4 z reduktorem jestem teraz w pracy i nie mam zadnych mat. z prasy, więc nic nie przytoczę aby to udowodnić ani napisać jak jest w rzeczywistości |
| |
mariokak | 14.10.2009 17:30:44 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: płock
Posty: 241 #340766 Od: 2009-8-27
| na potwierdzenie moich słów artykuł:
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
i wycinek o napędzie: "W wersji z manualną skrzynią biegów tryb 4x4 włącza się pokrętłem na lewo od kierownicy. Sorento z automatem wyposażone jest w stały napęd wszystkich kół, a wspomniane pokrętło służy jedynie do uruchamiania reduktora. To ostatnio coraz częściej spotykane rozwiązanie upraszcza obsługę, ale działa z lekkim opóźnieniem. W terenie rola kierowcy sprowadza się właściwie tylko do nadawania terenówce odpowiedniego tempa i kierunku. Po włączeniu reduktora i przestawienia automatu w tryb D można wysiąść z samochodu i pozwolić mu samoczynnie toczyć się po nierównościach. Tyle że ciekawiej jest siedzieć w środku." _________________ SORENTO 4X4 FULL TIME |
| |
kwiq | 14.10.2009 17:51:33 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Mielec / Podkarpacie
Posty: 10 #340790 Od: 2009-4-4
UŻYTKOWNIK ZABLOKOWANY | dzieki wielkie za pomoc i zainteresowanie tematem, pozdrawiam |
| |
Szkrabik | 14.10.2009 18:38:50 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Śląskie
Posty: 143 #340844 Od: 2009-9-29
| Wpis w książce serwisowej
TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA
KIEROWANIE SAMOCHODEM PRZESTROGA
Jeżeli prowadzisz pojazd podczas silnego wiatru, pamiętaj, ze z powodu wyżej położonego środka ciężkości pojazd łatwiej może utracić zdolności sterowania i wymaga wolniejszej jazdy.
OSTRZEŻENIE
Jeżeli podczas jazdy wodą prowadzisz pojazd zbyt szybko, woda może zalać przedział silnika i zamoczyć układ elektryczny, co spowoduje natychmiastowe zatrzymanie pojazdu. Jeżeli to się zdarzy w chwili, kiedy pojazd znajduje się w pozycji pochylonej, może dojść do jego przewrócenia.
Pełne Sterowanie 4WD (Opcja)
Po przekręceniu gałki zmiany przenoszenia występuje kilkusekundowe opóźnienie zmiany przenoszenia układu 4WD. Po zmianie trybu przenoszenia 4WD może wystąpić hałas mechaniczny lub wstrząs. Taka sytuacja jest nor-mama i nie stanowi usterki mechanicznej. Jeżeli zachodzi potrzeba zatrzymania się podczas zmiany przenoszenia, to przed ponownym wyjazdem należny odczekać, aż odpowiednia lampka kontrolna zapali się lub zgaśnie. Jeżeli przed zakończeniem zmiany przenoszenia sprzęgło jest zwolnione albo samochód jest w ruchu, to pojazd może wstrząsnąć.
Gałka pozycyjna Służy do nastawiania rożnych pozycji
AUTO
Pełna moc jest przekazywana osi przedniej i tylnej w celu poprawienia trakcji. Tego trybu należny używać podczas zwykłej jazdy na drodze.
LOW
Pełna moc na obie osie, a także niższe przełożenie przekładni do jazdy przy niższych prędkościach, wymagającej dodatkowej mocy, np. na suchych nawierzchniach drogi, mokrych chodnikach, zaśnieżonych drogach i/lub podczas jazdy w terenie, szczególnie gdy wymagana jest zwiększona moc silnika. Tryb jazdy OW nie jest zalecany do stosowania na suchym chodniku. Gdy przełączysz skrzynie rozdzielcza do pozycji 4WD LOW (niskie) będzie świecić się kontrolka aby przypominać ci o tym ze jedziesz na LOW (niskim) biegu.
Gałka zmiany przenoszenia
AUTO - LOW
1. Zatrzymać samochód. 2. Wcisnąć pedał sprzęgła (manualna skrzynia biegów) lub zmienić pozycję dźwigni wyboru biegów do położenia N (neutralne) (automatyczna skrzynia biegów). 3. AUTO - LOW Przekręcić gałkę zmiany przenoszenia do trybu LOW. LOW — AUTO Przekręcić gałkę zmiany przenoszenia do trybu AUTO. 4. Przed zwolnieniem pedału sprzęgła (manualna skrzynia biegów) lub zmianą na inny bieg z biegu N (automatyczna skrzynia biegów), należny odczekać, aż odpowiednia lampka kontrolna w zestawie wskaźników zapali sic lub zgaśnie.
PRZESTROGA
Jeżeli podczas zmiany przenoszenia pojazd jest w ruchu, możne zostać uszkodzona skrzynia biegów. _________________ KIA SORENTO SILNIK - 2,5 CRDi PALIWO - BREJA SKRZYNIA - AUTOMAT ROK - 2004 KOLOR - SREBERKO
GG:582940 |
| |
Electra | 12.02.2025 20:53:48 |
|
|
| |
nienadaniec | 14.10.2009 20:10:21 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 73 #340947 Od: 2009-7-22
| Szkrabik, chwilowo się poddaję, też czytałem teraz swoja instrukcję. Zdanie o AUTO że pełna moc jest przekazywana na obie osie....itd. Nie wynika z tego, że cały czas napędzane są obie osie. Pozatym ta instrukcja to bełkot, sam przyznasz, zywcem i dość nieudolnie przetłumaczony na polski. Wg mnie może byc przekazywana pełna moc na obie osie, w celu poprawienia trakcji, zgadza się, ale to nie znaczy że ten napęd jest permanentny. Wydaje mi się, że w art. prasowych dokładnie pisali o tym że normalnie jest to napęd tylni (bo jest i to fakt) a koła przednie sa dopędzane jak jest potrzeba. Postaram się to odnaleźć, ale nie mam zamiaru się sprzeczać, bo mogę się mylić. Więc już się nie będę dochodził. Jesli jest tak jak piszesz i uważasz, to dla mnie lepiej, bo wolałbym aby jednak napęd był na obie osie zawsze, dla bezpieczeństwa choćby, ale zgodnie z tym co ja przeczytałem (albo wydaje mi się że przeczytałem:-))) ) i z tym co obserwuję w swoim aucie, napędzana jest tylko tylna oś jako główna, stąd też potężny wał napędowy i tylni most. W nowym Sorento napędzana jest przednia oś a tył tylko dopędzany. Postaram się odnaleźć te artykuły i jeśli się mylę to chętnie przyznam się do błędu i będę "bił Allachy" przed Tobą:-))) |
| |
nienadaniec | 14.10.2009 20:29:45 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 73 #340982 Od: 2009-7-22
| No już znalezłem coś na swoją obronę :-)) - artykuł AŚ 4x4 lipiec-sierpień 2008, cytuję: "Podstawowe wersje wyposażone są w dołączany na sztywno napęd przedniej osi, najbogatsza wersja ma "powiew nowoczesności" - sprzęgło wielopłytkowe automatycznie załączające przednie koła w momencie wykrycia poślizgu tylnych" - koniec cytatu, który spowodował tę różnicę poglądów :-)))..
pozdrawiam Adam |
| |
merkury76 | 14.10.2009 20:39:38 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 469 #340992 Od: 2009-7-5
| tak nienadaniec zgadza sie słychac to jak dajesz mu mocno kopa to czuc jak zbieraja przednie kola. Ja jestem za opcją AUTO sprawdza sie i w lecie i w zimie. Natomiast inne wersje tez maja swoje plusy np teren. Ale w terenie zawsze mozna dac reduuktor i 4x4 _________________ 2,5 diesel 170 km automat max wersja |
| |
Admin | 14.10.2009 20:50:46 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 2074 #341015 Od: 2009-2-1
| Ja jeżdżę z napędem na tylne koła , jak włączę napęd na cztery wtedy wydaje mi się jak by cięzej chodził a jak mam ostry skręt przy ruszaniu to muszę wyłączyć 4x4 i po skręceniu włączam spowrotem. |
| |
spider2you | 14.10.2009 22:09:25 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa
Posty: 1659 #341127 Od: 2009-5-11
| Koledzy - niedaniec ma rację!!! mariokak ma rację!!!
Chyba dziś większość z Was mogła się przekonać, co znaczy wartość napędu 4x4 - mi uśmiech nie znikał z twarzy, choć przez letnie gumki o mało nie wjechałem w..... auto mojej żony stojące przed domem
Napęd w opcji AUTO 4x4 jest stale włączony z podziałem 70% tył i 30% przód, albo coś koło tego, ale jak coś się dzieje, to się przełancza 50/50 - czuć to na mokrym - jedzie jak czołg, co nie maska 140 km/h i lewy migacz.... dlaczego inny jadą tak wolno Właśnie tak się czułem jak w sobotę w wieczorem jechałem z bardzo mokrego Krakówka do Lublina i .... REWELA. Dziś było podobnie, lekkie wyczucie, że auto zaboksowało i już.... ciągną 4 kółeczka - ślicznie, jeszcze tylko zimóweczki i będzie OK.
Dlatego obydwaj macie rację. |
| |
nienadaniec | 15.10.2009 11:36:38 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 73 #341304 Od: 2009-7-22
| a tak na koniec, co jest logiczne jak sądzę: - to zdanie cytowane z AŚ 4x4 o tym że napęd przedni jest dołączany przy uslizgu osi tylnej byłby logicznym wytłumaczeniem, bo skjoro jedne maja stały napęd , to po cholerę robić jakieś Auto ze sprzęgłem wielopłytkowym, które i tak napędzało by cały czas obie osi?? Dla mnie to miałoby niewielki sens, chyba, że jest tak jak piszą w AŚ. Wtedy ma to sens, bo gdy tył tylko pracuje a przód nie to oszczędza się paliwo. A jak stały to też jest fajnie tak jak ma Subaru n.p. 50% przód i 50% tył, ale tam nie ma żadnych sprzęgieł wielopłytkowych. No chyba że sie zmniejszyc zużycie paliwa to sie odłącza wogóle przód ... no.. właśnie
|
| |
kukul | 15.10.2009 14:53:52 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Katowice
Posty: 588 #341499 Od: 2009-8-8
Ilość edycji wpisu: 1 | Adam w AUTO masz na stałe 30/70 i 40/60 procent rozkładane w trakcie jazdy. Pytałem w serwisie. Zresztą jest to w tego typu konstrukcjach normalne i często powielane rozwiązanie. W normalnym układzie tył/50/50 proponuję wyczuć jak samochód na tylnym napędzie podnosi "nos", a po załączeniu 50/50 tnie "poziomo". _________________ 2009 r. 2,5 CRDi 170 KM FREEDOM manual chyba grafitowy _________________________________________________________________________________________
Nie każdy chłop z widłami to Posejdon (z netu) |
| |
nienadaniec | 15.10.2009 15:54:53 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 73 #341576 Od: 2009-7-22
| no dobra, i bardzo dobrze :-))) niech będzie, tylko po co tak piszą w tym AŚ 4x4, przeciez tam są naprawdę znawcy tych samochodów, terenowych w sensie:-))Ale Ja sobie tego nie wyssałem z brudnego palca
Ale przyznaję, bez bicia, że też przeczytałem w jakiejś monografii wydanej przez KIA , że jest tak jak mówisz Ty , Szkrabik i Mariokak. W związku z czym zmuszony jestem dokonać bicia kilku Allachów moim kolegom :-))) |
| |
Szkrabik | 15.10.2009 18:47:10 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Śląskie
Posty: 143 #341754 Od: 2009-9-29
| Właśnie o to chodzi aby tematy były poruszane, forum od tego jest i tym żyje nienadaniec nie chodzi kto miał rację, istotne że temat się toczył i został coś tam wyjaśnione, a czy do końca jest to prawda hmmmm może to być słodka tajemnica konstruktorów sorenciaka _________________ KIA SORENTO SILNIK - 2,5 CRDi PALIWO - BREJA SKRZYNIA - AUTOMAT ROK - 2004 KOLOR - SREBERKO
GG:582940 |
| |
Electra | 12.02.2025 20:53:48 |
|
|