NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE » CHECK ENGINE, WTRYSKI, POMPA, GAŚNIĘCIE - PROSTE WYTŁUMACZENIE?

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Check engine, wtryski, pompa, gaśnięcie - PROSTE WYTŁUMACZENIE?

  
tcic
09.06.2011 20:08:09
Grupa: Użytkownik

Posty: 2 #711800
Od: 2011-5-20
Witam wszystkich,
Jestem "biernym" uczestnikiem forum od dłuższego czasu, ale po ostatnich przejściach postanowiłem coś napisać. Mam Sorento 2.5 CRDI z roku 2004.
Ostatnio miałem - podobnie jak inni - ciężki przypadek: zapalanie się kontrolki "check engin", gaśnięcie silnika przy wyprzedzaniu i lanie wtrysków (testy z menzurką).
Wymieniłem filtr paliwa, czujniki i .... nic.
Kiedy już pogodziłem się z myślą o wymianie wtrysków, postanowiłem sprawdzić jeszce raz układ zasilania. Postanowiłem zacząć od początku, czyli od zbiornika. I TU SZOK. Okazało się, że w zbiorniku jest pełno fusów (jakby zaparzona herbata). Wykręcam pompkę - ZAWALONE SITKO !.
Szybko przeczyszczam sitko, przedmuchuję przewody................. i auto wraca do normy !!.
Wtryski przestają lać, auto jeździ idealnie.
Dzwonie do ASO. KOLEJNY SZOK: temat jest znany, łuszczy się lakier wewnątrz zbiornika i zapycha sitko w pompce. Podobno dotyczy to tylko zbiorników metalowych (później wprowadzone plastikowe).
Efektem zapychania sitka byla niestabilna praca pompy. Raz dawala za male a raz za duze cisnienie. W efekcie wtryski lały. Przy wyprzedzaniu ciśnienie dramatycznie spadało, zapała się kontrolka check engine.......I TO WSZYSTKO Z POWODU FABRYCZNEGO BLEDU W KONSTRUKCJI ZBORNIKA.

Niewiele brakło a oddałbym wtryski do naprawy, tylko coś mnie tknęło....

Sprawdzcie własne zbiorniki zanim przystąpicie do regeneracji wtrysków czy wymiany czujników.
Kazdego, kto ma problem z wtryskami i zasilaniem silnika a przy tym ma metalowy zbiornik paliwa - zachęcam do rozpoczęcia od podniesienia siedzenia, odktęcenia przykrywki i sprawdzenia zawartości zbiornika.
  
Electra25.04.2024 17:04:17
poziom 5

oczka
  
dardro1
12.02.2013 08:38:47
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Rzeszów

Posty: 14 #1184580
Od: 2012-2-15
Cześć, miałem podobnie, autko mam z tego samego roku, a zaczęło się od tego, że wlałem STP do paliwa by przeczyścić wtryski a na kolejny zbiornik środek do związania wody przed zima też STP - no i się zaczęło, teraz walczę ze złuszczającym się zbiornikiem co 400-500 km czyszczę sitko w baku chyba że trasa to 1000 km filtr paliwa na wszelki wypadek co 5000-8000 km, jak na razie autko chodzi choć mnie wystraszyło za pierwszym razem jak zaczęło przerywać i gasnąć powyżej 2000 obrotów. Pocieszam, że za każdym razem coraz mniej tego syfu wyciągam wiec jest szansa, że to się skończy... Pozdrawiam serdecznie wesoły
_________________
Sorento - Das Auto
  
mrao
25.03.2013 10:57:22


Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Dębica

Posty: 5 #1279202
Od: 2013-3-24
    dardro1 pisze:

    Cześć, miałem podobnie, autko mam z tego samego roku, a zaczęło się od tego, że wlałem STP do paliwa by przeczyścić wtryski a na kolejny zbiornik środek do związania wody przed zima też STP - no i się zaczęło, teraz walczę ze złuszczającym się zbiornikiem co 400-500 km czyszczę sitko w baku chyba że trasa to 1000 km filtr paliwa na wszelki wypadek co 5000-8000 km, jak na razie autko chodzi choć mnie wystraszyło za pierwszym razem jak zaczęło przerywać i gasnąć powyżej 2000 obrotów. Pocieszam, że za każdym razem coraz mniej tego syfu wyciągam wiec jest szansa, że to się skończy... Pozdrawiam serdecznie wesoły


W ASO oferują wymianę małego sitka( filterek siatkowy) ze smoka na większe. Wymiana jest prosta i mozna samemu.To większe sitko to większa powierzchnia filtrowania - odpowiedź skośnookich na problem złuszczajacej sie farby. Czyścić też trzeba ale nieporównanie rzadziej.
Cena tego większego w ASO to 80 zł czyli na alledrogo albo w którymś ze sklepów internetowych powinno juz być od 30-40 zł... Mysle że warto, bo takie zgasniecie silnika podczas wyprzedzania może się źle zakończyć , zwłaszcza jak przed nami widać zbliżającego sie tira...

Też wlałem STO do zbiornika i teraz czekamze strachem co to bedzie... Filterek juz wymieniłem.:-)
_________________
Kia Sorento EX manual
2.5 CRDI 2005/2006
Grafit metalik
  
dardro1
25.03.2013 17:40:48
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Rzeszów

Posty: 14 #1279834
Od: 2012-2-15
O fajny patent z tym większym sitkiem... porozglądam się na necie wesoły dzięki
_________________
Sorento - Das Auto
  
lubo8
03.05.2013 16:21:01
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 28 #1417017
Od: 2013-4-13
witam wszystkich. Jestem nowym szczęśliwym posiadaczem Kia Sorento 2,5 CRDI, rok 2007 /Osiołek bo taka ma nalepkę na tylnej klapie /. Mam jeden problem: auto pracuje równiutko na wolnych obrotach. Jadąc w trasie z prędkością około 60-80-90 km/h autko lekko szarpie, jest to takie uczucie, jakbym najeżdżał systematycznie na pojedyncze kamenie. Obroty są stałe i równe ale odczuwam dziwne lekkie szarpanie. Jak przyspieszę do wyższej prędkości 100 i więcej km/h to, to mija ale nie wiem czy na stałe, bo nie miałem możliwości jechać dłużej większą prędkością. Proszę o pomoc, może ktoś wie jaka jest tego przyczyna. Nic więcej złego się nie dzieje. Auto jedzie do przodu nawet przez sto i więcej kilometrów. pozdrawiam
  
dardro1
04.05.2013 00:01:52
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Rzeszów

Posty: 14 #1417690
Od: 2012-2-15
Hejwesoły moze masz nie wywazone kola? Mialem taki objaw i tak wlasnie bylowesoły czasem najprostsze rozwiazania sa najlepszewesoły
_________________
Sorento - Das Auto
  
lubo8
17.11.2014 15:34:51
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Posty: 28 #1985502
Od: 2013-4-13
witam wszystkich właścicieli Kia Sorento. Przez 1,5 roku żadnego problemu z odpalaniem a tu nagle, bez żadnych wcześniejszych objawów. Samochód 2007 rok, 2,5 CRDi 170 KM, skrzynia automat, przebieg 150 tyś km. Zajechałem do pracy autko jechało jak zawsze. Silnik na wolnych obrotach pracuje równiutko, odpalał bez problemów z podgrzewaniem świec, czy bez tak samo. Po wyjściu z prac, odpalając auto kręcił dłużej niż zwykle, może ze cztery pięć razy zanim odpalił. Wyjechałam z parkingu i po 50 metrach zgasł. Zapaliła się kontrolka engine na żółto. Jak kręciłem jakiś czas to odpalił ale był słaby i po kilku metrach znowu zgasł. Mechanik sprawdził układ paliwowy, wymienił filtr paliwa i oddał. Jeździłem jeden dzień i super. Ma drugi dzień ruszając z pod sklepu nagle w czasie jazdy zgasł. Po chwili odpaliłem i tak już przejeździłem bez problemów do końca dnia, odpalając i gasząc, jeżdżąc po mieście. Następny dzień autko pod domem, rano odpala bez problemu. Podjeżdzam pod sklep i ruszam - 50 metrów i auto gaśnie. Po chwili odpalam i znowu jeżdżę po mieście bez problemu. Co to może być ? proszę o pomoc. W tym roczniku nie ma problemów z łuszczącym się zbiornikiem paliwa. Pozdrawiam wszystkich użytkowników Sorento i czekam na rady
  
vokal
17.11.2014 19:53:59
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Posty: 227 #1985687
Od: 2013-1-16
Bak może się łuszczyć nawet w tym roczniku, ale moim zdaniem to kwestia paliwa.
Sprawdź filtr w baku. Jeśli nie kręci dłużej jak zimny, albo jak gorący, tylko losowo gaśnie, to pewnie przy mocniejszym dotknięciu gazu.
Sprawdź filtr w baku, bo mechanik mógł wymienić tylko ten w komorze silnika.
_________________
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."
  
herek41
30.11.2014 15:51:34
poziom 1

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Nidzica

Posty: 41 #1993711
Od: 2014-11-23
Witam moim zdaniem gdyby to było paliwo to by się dusił parskał cały czas a tu jak kolega mówił wcześniej moze być zabrudzony smoczek lub filtr paliwa. pozdrawiam
  
twaz
07.01.2015 18:16:36
poziom 3

Grupa: Użytkownik

Posty: 122 #2017979
Od: 2013-1-4
    lubo8 pisze:

    witam wszystkich właścicieli Kia Sorento. Przez 1,5 roku żadnego problemu z odpalaniem a tu nagle, bez żadnych wcześniejszych objawów. Samochód 2007 rok, 2,5 CRDi 170 KM, skrzynia automat, przebieg 150 tyś km. Zajechałem do pracy autko jechało jak zawsze. Silnik na wolnych obrotach pracuje równiutko, odpalał bez problemów z podgrzewaniem świec, czy bez tak samo. Po wyjściu z prac, odpalając auto kręcił dłużej niż zwykle, może ze cztery pięć razy zanim odpalił. Wyjechałam z parkingu i po 50 metrach zgasł. Zapaliła się kontrolka engine na żółto. Jak kręciłem jakiś czas to odpalił ale był słaby i po kilku metrach znowu zgasł. Mechanik sprawdził układ paliwowy, wymienił filtr paliwa i oddał. Jeździłem jeden dzień i super. Ma drugi dzień ruszając z pod sklepu nagle w czasie jazdy zgasł. Po chwili odpaliłem i tak już przejeździłem bez problemów do końca dnia, odpalając i gasząc, jeżdżąc po mieście. Następny dzień autko pod domem, rano odpala bez problemu. Podjeżdzam pod sklep i ruszam - 50 metrów i auto gaśnie. Po chwili odpalam i znowu jeżdżę po mieście bez problemu. Co to może być ? proszę o pomoc. W tym roczniku nie ma problemów z łuszczącym się zbiornikiem paliwa. Pozdrawiam wszystkich użytkowników Sorento i czekam na rady


No słuchaj. Mam identyczne autko i identyczny problem. Bak się łuszczy bo sprawdzalem. Przeczyscilem i tosamo. W zbiorniku filtr jrst w takiej puszcze w ktorej jest tez zaworek z gumką -zacinal się i go naprawilem ale nadal tosamo.. kiedys gasl mi powiedzmy raz na kilkaset km, a teraz co kilkanascie i wlasnie losowo bez zadnych objawow.. Na dodatek nie chce odpalic. po jakims czasie znowu odpali. sprawdzilem kod błędu ( Paliwo P062D Injector Circuit Driver Bank Performance 1 )jest to obwod 1 i 4 wtryskiwaczy. Mozliwe zwarcie, uszkodzenie wtryskiwacza albo komputer do wymiany.. Ale co zrobic jak znowu odpalila i wszystko dziala.. Sprawdzalem tez wszystko zgodnie z instrukcją i wszystko jakby w normie.

Prosze -napisz jak cos sie dowiesz..
  
Darek1966
11.05.2016 09:25:06
Grupa: Użytkownik

Posty: 1 #2281840
Od: 2016-5-11
Witam, mam kia Sorento 2,5crd 170 z wyciekiem ropy z wtrysków pod pokrywą. Jak to można naprawic i ile to może kosztowac ? Pozdrawiam
  
Electra25.04.2024 17:04:17
poziom 5

oczka
  
vokal
17.05.2016 20:44:13
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Posty: 227 #2284820
Od: 2013-1-16
Wymiana podkładek. Nie są drogie.
Po każdym wykręceniu wtryskiwacza trzeba tą podkładkę wymienić, bo już nie chce trzymać.
_________________
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."
  
robert28
11.07.2016 22:27:01
Grupa: Użytkownik

Posty: 2 #2306707
Od: 2016-7-9
Witam wszystkich mam ten sam problem kijanka gaśnie przy wyprzedzaniu wyczyściłem sitko w zbiorniku pojechałem na jazde próbną i tosamo przy dodaniu gazu zgasł
  
robert28
11.07.2016 22:30:04
Grupa: Użytkownik

Posty: 2 #2306710
Od: 2016-7-9
Proszę o jakieś podpowiedzi co można zrobić
  
jm23
30.03.2017 16:37:11
Grupa: Użytkownik

Posty: 12 #2413489
Od: 2017-3-11
Witam w moim maleństwie prawie to samo zbiornik i sitko czyste filtr paliwa nowy a teraz zapalił się" check"
jazda spokojna 100-110 jest ok wciskam gaz i auto gaśnie odczekam minutkę i mogę jechać dalej ale co to za jazda.
  
ofczarek23
23.04.2017 12:33:55
Grupa: Użytkownik

Posty: 1 #2420023
Od: 2017-4-23
Witam - zaświecił mi się dzisiaj check engine. Kia z 2007r automat 170km. Problem jest taki ze przy dodawaniu gazu( np przy wyprzedzaniu) spada moc i przechodzi w stan awaryjny czyli obroty dochodzą do 2000 a prędkość do 60 km/h. Gaszę autko odpalam i wszystko wraca do normy po czym za jakiś czas problem powraca. W aucie wymienione tyle co : olej filtr oleju paliwa. Napiszcie gdzie może być problem. Napomknę ze silnik pracuje równo na niskich jak i na wysokich obrotach.
  
vokal
23.04.2017 20:53:03
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Posty: 227 #2420242
Od: 2013-1-16
Czyściłeś filtr w baku?
_________________
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."
  
koala32
02.07.2017 22:53:26
Grupa: Użytkownik

Posty: 1 #2439553
Od: 2017-7-2
Witajcie, u mnie działo się podobnie. Nauczony doświadczeniem czyściłem sitko i wymieniałem filtr paliwa. Tak już kilka razy. Za każdym razem problem znikał. Tym razem się tak nie stało. teraz silnikiem na wolnych telepie, maksymalnie osiągam 2000 obrotów, a na kompie odczytałem błąd P0269. Za cholerę nie wiem co to znaczy. Jakby samochód nie pracował na wszystkich cylindrach. Zresztą błąd ma opis "Cylinder 3 - wkłąd w moc silnika/zrównoważenie pracy - awaria". Co to jest?
  
vokal
03.07.2017 00:03:41
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Posty: 227 #2439574
Od: 2013-1-16


Ilość edycji wpisu: 1
Pewnie w końcu wyczerpał się któryś wtryskiwacz.
_________________
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."
  
Electra25.04.2024 17:04:17
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE » CHECK ENGINE, WTRYSKI, POMPA, GAŚNIĘCIE - PROSTE WYTŁUMACZENIE?

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny