NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » UKŁAD NAPĘDOWY I SKRZYNIE BIEGÓW » PSTRYCZEK - ELEKTRYCZEK

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

Pstryczek - elektryczek

czyli jak spiąć osie na sztywno
  
spider2you
21.02.2010 19:17:06
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa

Posty: 1659 #465672
Od: 2009-5-11
Super opis Beata, tylko mała informacja - gdzie kupić "pstryczek"????

Skoro otwierasz nowy wątek - dobrze by było wrzucić fotkę "pstryczka".
  
Electra29.04.2024 10:30:47
poziom 5

oczka
  
Angorek
21.02.2010 19:34:42
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kraków N. Huta

Posty: 65 #465707
Od: 2009-11-23
Czy zablokowanie tym pstryczkiem na stałe napędu na przednią oś w czasie jazdy po asfalcie może spowodować uszkodzenie napędu?
  
Angorek
21.02.2010 19:55:25
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kraków N. Huta

Posty: 65 #465741
Od: 2009-11-23
Chciałem wywołać temat zagrożeń z używaniem tego dodatkowego przełącznika.
  
andykon
21.02.2010 20:03:52
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: podlasie

Posty: 379 #465749
Od: 2009-8-9


Ilość edycji wpisu: 1
Czyli w zasadzie jest to pstryczek "psotniczek" a może "zbędniczek" pytajniklollol
_________________

KIA SORENTO 2,5CRDi, 2003.
wersja fuul - Freedom,
srebrny a może szary metalik,
stały napęd 4x4, automat.



  
cyber_human
21.02.2010 22:09:25
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Posty: 334 #465989
Od: 2010-2-9
Beata: czy to na pewno uszkodzi napędy? Bo przecież w modelach z napędami manualnymi 2H/4H/Low też w trybie 4H jest spięte na sztywno, dlatego jesteśmy o tym fakcie powiadamiani piktogramem spiętych osi - takie leżące H...

Beato: a czym miałbym się spinąć? Nie mam zaimplementowanej funkcji obrażania się. Obrażają się tylko baby (nie Kobiety, Kobiety prawdziwe też się nie obrażają, tak samo jak prawdziwi Mężczyźni - no, to sobie poleciałem off-topem...)
  
cyber_human
21.02.2010 22:56:40
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Posty: 334 #466061
Od: 2010-2-9
Beato: zastanawiałem się nad tym... Chyba dokładnie taka jest różnica... 4H to nie to samo co 4WD Lock. Z opisu, którego czerpiesz wynika, że 4WD Lock jakby nie ma międzyosiowego mechanizmu różnicowego, co może spowodować uszkodzenie napędów na przyczepnych nawierzchniach. I to ma sens, bo rolę tego mechanizmu różnicowego pełni elektroniczny system sprzęgła elektromagnetycznego płytkowego.

Natomiast ten niby starszy napęd z podziałem 2H/4H/Low pewnikiem ma taki mechanizm różnicowy międzyosiowy, choć z drugiej strony wtedy koledzy nie raportowaliby, że w trybie 4H mają problemy przy pełnym skręcie.

Wniosek 1: 4WD Lock to bardzo specjalna zabawka, należy bardzo świadomie z niej korzystać.
Wniosek 2: być może raz jeszcze należy zrewidować (lub cyberowi wytłumaczyć) na jakich nawierzchniach stosować 4H.

Muszę sięgnąć do instrukcji SGV. Ale spoko, decyzję już podjąłem wesoły
ps. a wiecie, że patrzyłem też chwilę w strone Mitsubish Outlander... ble...
  
cyber_human
21.02.2010 23:30:27
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Posty: 334 #466094
Od: 2010-2-9


Ilość edycji wpisu: 3
:: no edit by się lepiej czytało ::

Beato: znalazłem coś takiego:


TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA



Niestety, są to posty z 2005 roku, to głęboka i odległa przeszłość...
Ale można by spróbować się z ludźmi skontaktować...
Trochę mnie zakręcili, czy jest w końcu ryzyko przegrzania cewki, czy nie... Jak rozumiem, panayiotis tochę zamieszał, ale koniec końców stwierdził, że zagrożenia nie ma.
Ponieważ TOD jest dzielony z Hyundai i Ssangyong Rextonem, to można dalej poszperać...

Tu znowu znalazłem (na dole strony, szukajcie ciągu TOD-Lock-Switch), że ten pstryczek jest od H.Terracana zaczerpnięty:


TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA




edit:
problem odbił się szerokim echem na świecie:


TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA



Ten klub:

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

jest tylko po hiszpańsku... Może ktoś zna?
Jeśli nie, miałem kilka lekcji. Za mało, żeby pisać, ale i tak planuję się nauczyć, wiec może za rok, czy dwa będzie można zaczerpnąć trochę wiedzy.

Tymczasem buenas noches!
  
cyber_human
22.02.2010 11:09:45
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Posty: 334 #466362
Od: 2010-2-9
Beato! Pięknie rozpracowujesz temat... Jeśli kupię z Auto/Low, to będę wkładał ten pstryczek... W wszystko wskazuje, że jestem coraz bliżej zakupu...

Co Ty na to, żeby poszukać podobnego pstryczka do odłączania ABSu... Pan Wojdas chyba pisał (albo gdzieś czytałem), że ABS w terenie wprowadza TODa w zakłopotanie. Ale to może być już wyższa szkoła jazdy, bo TOD bierze sygnały z czujników ABS. Z drugiej strony może można, bo skoro TOD ominięty, a my dalibyśmy radę ominąć ABS...

To to już krok do rajdu Dakar wesoły
  
cyber_human
22.02.2010 12:01:45
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Posty: 334 #466420
Od: 2010-2-9
Coś czuję, że jeszcze sporo możemy w czołgach pozmieniać wesoły
  
andykon
24.02.2010 17:16:31
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: podlasie

Posty: 379 #470100
Od: 2009-8-9
Szczerze powiedziawszy to gościu ma spory zakres wiedzy. Gratulacje Beato, że dotarłąś do niego.
Po lekturze artykułu nadal uważam, że ten pstryczek to "zbędniczek" przy naormalnym użytkowaniu pojazdu.
_________________

KIA SORENTO 2,5CRDi, 2003.
wersja fuul - Freedom,
srebrny a może szary metalik,
stały napęd 4x4, automat.



  
cyber_human
24.02.2010 17:17:51
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Posty: 334 #470101
Od: 2010-2-9
Ale są tacy, którzy lubią trochę nienormalności... wesoły
Wręcz się w niej smakują... cool
  
Electra29.04.2024 10:30:47
poziom 5

oczka
  
murzyn1313
24.02.2010 17:29:15
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Ostroda/Oxford

Posty: 82 #470113
Od: 2009-11-19
dobra- kto sie podejmie montazu? pytajnik
ja az tak dobrze chyba sie nie znam-no chyba ze bedzie niezle fotostory (i w pl)oczko
  
Angorek
24.02.2010 21:34:44
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kraków N. Huta

Posty: 65 #470659
Od: 2009-11-23
Beata bardzo ładnie wyjaśniła jak wdziała współpraca osi przedniej i tylnej. A jak wygląda sprawa przeniesienia napędu w ramach każde z osi. Czy sori ma blokadę mechanizmów różnicowych?
  
murzyn1313
24.02.2010 21:49:36
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Ostroda/Oxford

Posty: 82 #470754
Od: 2009-11-19
szpera?w kiance?zmieszany za duzo to chyba i swinia nie zje
  
cyber_human
25.02.2010 00:27:23
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Posty: 334 #470906
Od: 2010-2-9
Co do cytaty przytoczonego przez Beatę... Tak sobie myślę i czegoś nie rozumiem...
Otóż w monografii KIA, którą przytoczył Admin w innym wątku, stoi wyraźnie napisane:
"Kia Sorento proponowana jest z jednym silnikiem wysokoprężnym (oraz dwoma skrzyniami
biegów: ręczną 5-biegowe i automatyczną 5-stopniową) skonfigurowanym z dwoma rodzajami
napędu 4x4. Występuje więc napęd na koΠa tylne z możliwością dołączenia kół przednich
oraz stały napęd 4x4. Drugi z nich oferowany jest w najbogatszej wersji Freedom Plus. W tym
przypadku rozdział napędu jest płynny w granicach od 30:70 do 40:60 (przód/tył). Pozostałe
wersje Sorento dostępne są w wersji z napędem tylnej osi z możliwością dołączenia przedniej.
Tutaj rozdział mocy jest niezmienny i nie faworyzuje żadnej z osi (50:50). W obu przypadkach
występuje reduktor, który załącza się pokrętłem na desce rozdzielczej. W wersji z dołączanym
przodem są tryby: 4x2 HI, 4x4 HI oraz 4x4 LO, a w wersji ze stałym napędem pozycje AUTO i LOW."

I teraz nie rozumiem: dla mnie 30-70 lub 40-60 oznacza STAŁY napęd obu osi, z innym rozkładem mocy/momentu. Ale stały. A w poprzednim cytacie czytały, że TOD ma działanie impulsowe.

Czy ktoś może mi to wyjaśnić. Dziękuję.
  
cyber_human
25.02.2010 08:23:13
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Posty: 334 #471022
Od: 2010-2-9
Pytałem o to w serwisie w Komornikach. Nie mają wiedzy smutny
  
cyber_human
25.02.2010 09:45:17
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Posty: 334 #471085
Od: 2010-2-9
Hmm... Mogę, mogę...
Ale poczekajmy jeszcze chwilę... Trawię temat...
  
Angorek
25.02.2010 10:01:20
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kraków N. Huta

Posty: 65 #471111
Od: 2009-11-23
Coraz bardziej mnie fascynuje dyskusja o napędzie w Sori. Wygląda na to, że sposób działania układu napędowego jest pilnie strzeżoną tajemnicą firmy KIA. Tak pilnie, że nie ujawniono jej nawet mechanikom w autoryzowanych serwisach. Krok po kroku zbliżamy się do odkrycia tej zagadki jak do odkrycia wody na Marsie.
Jeśli chodzi o sam napęd to parkując ostatnio w sapach blisko innych samochodów zauważyłem że w trybie AUTO dużo trudniej było precyzyjne zaparkować. Tylne koła wpadały w poślizg powodując przy tym niekontrolowane przemieszczanie się tyłu auta w stronę zaparkowanych samochodów. Po przełączeniu w tryb 4WDLOW Sori jak po sznurku wjeżdżała w te same zaspy. Tylne koła nie wpadały w poślizg. Można było bardzo precyzyjne wcisnąć się pomiędzy inne samochody. Moim zdaniem potwierdza to tezę o dołączaniu napędu na przednią oś dopiero po wykryciu poślizgu kół tylnych. Natomiast zmiana proporcji mocy przenoszonej na poszczególne osie może być regulowana częstością załączeń sprzęgła. Im częściej "łapie" tym więcej mocy przekazuje na przednią oś.
  
cyber_human
25.02.2010 10:06:31
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Poznań/Plewiska

Posty: 334 #471121
Od: 2010-2-9


Ilość edycji wpisu: 1
Dokładnie na to wygląda...
Tyle, że wtedy to załączanie chwilowe występuje bardzo często, ale w myśl zasady o uślizgu kół tylnych, prawie nigdy na suchym, przyczepnym asfalcie. Twój opis Angorku potwierdza to, co cytuje Beata. Ale zupełnie przeczy monografii KIA - w moim, może błędnym, rozumieniu. Bo inaczej w monografii winno być napisane o proporcjach 0-100/p-t, aż do 40-60/p-t. Czyż nie?
Możemy to sprawdzić inaczej. Zainstalować pod autem jakąś super tanią kamerę internetową wpiętą do laptopa leżącego w samochodzie i po prostu nagrać sobie obraz wału przedniego.
Na suchym i na śniegu/lodzi. I już będziemy wiedzieli więcej...

Ja tego nie zrobię z braku Sory, sorry wesoły
  
murzyn1313
25.02.2010 11:33:54
poziom 2



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Ostroda/Oxford

Posty: 82 #471266
Od: 2009-11-19


Ilość edycji wpisu: 2
wedlug mnie- tryb auto- to przeniesienie calego momentu na tylna os(100%),ale w przypadku utraty przyczepnosci(czytaj uslizgu)system za pomoca sprzegla podaje 40% na os przednia. podobnie jest w przypadku renault scenic rx4- w tym aucie naped idzie na przod, dopiero w poslizgu dolacza sie naped tylnych kol-info z netu "Sam układ rozdziału napędu na cztery koła pochodzi od specjalisty - wykonał go na zamówienie Steyr-Daimler-Puch - i pracuje z centralnym sprzęgłem wiskotycznym.Jeśli koła przednie zaczynają buksować, silikonowy olej wypełniający sprzęgło grzeje się, gęstnieje i przyłącza coraz mocniej napęd kół tylnych
W ten sposób na tylną oś może być przekazane do 40 proc. momentu obrotowego.
" jak myslicie?
  
Electra29.04.2024 10:30:47
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 2>>>    strony: [1]2

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » UKŁAD NAPĘDOWY I SKRZYNIE BIEGÓW » PSTRYCZEK - ELEKTRYCZEK

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny