NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » AWARIE - CZYLI CO DOLEGA TWOJEMU KIA SORENTO » ŚWISZCZENIE PO 2 TYS OBROTOW

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Świszczenie po 2 tys obrotow

  
tomkas
18.10.2009 03:23:24
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Rumia k. Gdyni

Posty: 6 #343754
Od: 2009-10-18
Witam
Jestem totalnym laikiem jesli chodzi naprawe aut tak wiec moze tu uzyskam odpowiedzi co to moze byc.
Powyzej 2 tys obrotow silnik zaczyna glosniej chodzic tzn slysze jakies swiszczenie, jakby mocniej zaciagal powietrze. Roznie to trwa - czasem slysze to przez kilka dni a innym razem dzien dwa. Niezaleznie czy silnik jest rozgrzany czy nie swiszczenie nie ustepuje.
Druga rzecz - czy to normalne ze z napedem automatycznym na 4 kola autem na nierownosciach zarzuca? Czuje sie jakby tyl zarzucalo - jak np.jade szybko po bruku albo piasku.

Pozdrawiam


_________________
Sorento rocznik 2003
CRDi 2,5
Skrzynia manualna
  
Electra28.04.2024 09:36:59
poziom 5

oczka
  
Admin
18.10.2009 09:52:55
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

Posty: 2074 #343794
Od: 2009-2-1
Świszczenie to przykra rzecz , jesli pochodzi z turbiny to natychmiast trzeba ją wymienić .Regenerowana kosztuje 1045 zł , nowa 2600zł .
Ja zaniedbałem to i nawet nie świszczało zbyt długo jak rozwaliło mi pół samochodu . Masz ten sam rocznik co mój , więc jest duża szansa że to turbina.
"Masce" turbina rozwaliła się w momencie kupna auta i miał chłop szczęście ,że poszło jeszcze na koszt właściciela . Musisz to sprawdzić jak najszybciej .


TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

  
maska
18.10.2009 11:26:18
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa

Posty: 672 #343826
Od: 2009-9-10
Świszczy turbina !!!!!!!! tylko w tym miejscu jest powietrze dosłownie przyśpieszane smutny komputer i stacja diagnoistyczna nic nie pomogą smutny to przerobiłem jak napisał Admin, dobry mechanior odrazu stwierdzi ww fakt. Jeśli Ci tył zarzuca, to raczej nienormalne, chyba coś nie tak z dociśnięciem kół do podłoża, sprawdź amorki i oczywiście most tylny.
_________________
Sorento 2005 teraz już 80tyś km :)
2,5 CRDi automat 140 kucyków
Tiptronic czyli sekwencja 5 biegów :)
grafitowy metalik
chyba full wypas bez skóry :)
  
spider2you
18.10.2009 11:59:24
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Krasne k/Rzeszowa

Posty: 1659 #343848
Od: 2009-5-11
Zarzuca, bo jak już na tym forum pisał nienadaniec i mariokak, auto ma napęd podzielony czyli 70% tył i 30% przód, więc jak dajesz gaz na łuku to tylnonapędowy czołg - zarzuca - jak to się dobrze robi - zapytaj kopie2 - ma chłop doświadczenie w slidach wesoły
  
Adimo
18.10.2009 12:00:32
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kujawsko-pom.

Posty: 1080 #343850
Od: 2009-8-26
Jeżeli chodzi o rzucanie tyłu, ja mam to samo, tzn. jak wpadam w dużą dziurę na bruku, i następuje oderwanie tylnych kół od nawierzchni, a co za tym idzie przeniesienie napędu na przednie koła, w momencie zetknięcia tylnych kół z nawierzchnią, następuje tak zwany uślizg, ponieważ samochód musi dostosować prędkości obrotowe kół, i przełożyć napęd. Miałem Audi z napędem 4x4 i było to samo, chodź w mniejszym stopniu, dlatego iż tam było zawieszenie niezależne, ale było.

Tak to sobie tłumaczę.

_________________


  
maska
18.10.2009 12:13:29
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa

Posty: 672 #343864
Od: 2009-9-10
Czyżbym za wolno jeździł? wesoły mnie nie zarzuca, po wymianie amorków wesołyalbo inne sterowanie kompa smutny Ja tego problema nie mam. Jestem tylko zdziwiony, i muszę to przerobić, choć w Wawce dziurek niemało... smutny Uślizg następuje, jak pisze Adimo, ale nie powinien być dla użytkownika odczuwalny, to moje zdanie. Ja przynajmniej nie odczuwam. Jeśli wpadłem w poślizg, to w moim czołgu doskonale się czuje na których kołach, to mnie bawi i zadziwia jednocześnie wesoły zaznaczam, że nie sam wprowadziłem czołga w poślizg wesoły A ślisko w Twoich rejonach Spiderku wesoły
_________________
Sorento 2005 teraz już 80tyś km :)
2,5 CRDi automat 140 kucyków
Tiptronic czyli sekwencja 5 biegów :)
grafitowy metalik
chyba full wypas bez skóry :)
  
Adimo
18.10.2009 12:19:20
poziom 6

Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kujawsko-pom.

Posty: 1080 #343873
Od: 2009-8-26
Masz rację, w całej mej jeździe, mam tylko jedno takie miejsce, gdzie właśnie to następuje, dokładnie są 3 dziury w bruku, i muszę dokładnie w nie najechać, aby cała tylna oś znalazła sie w powietrzu, mapewno też, po części jest to przyczyna amortyzatorów, w najbliższym czasie będę robił testy amortyzatorów to się okaże, w jakim stopniu.
_________________


  
maska
18.10.2009 12:27:33
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa

Posty: 672 #343880
Od: 2009-9-10
Może to nie tylko wina amorków? Masz Tomkas info o ich parametrach? zmieniałeś olejki w mostach? smarowałeś co trzeba? jaką masz skrzynię ? rocznik masz poprawny wesoły ale pewnie trochę przebył w swym życiu wesoły jak każdy :0 podaj trochę info co i jak to cosik się podpowie wesoły Też się na tym nie znam, ale trochę km na własnym liczniku mam i po różnych drogach, jak i w terenie wesoły
_________________
Sorento 2005 teraz już 80tyś km :)
2,5 CRDi automat 140 kucyków
Tiptronic czyli sekwencja 5 biegów :)
grafitowy metalik
chyba full wypas bez skóry :)
  
Admin
18.10.2009 12:32:00
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)

Grupa: Użytkownik

Posty: 2074 #343887
Od: 2009-2-1


Ilość edycji wpisu: 1
Ja jeżdżę tylko na tylnym napędzie i nie zaobserwowałem rzucania tyłu . Sporadycznie włączam 4x4 . Teraz idzie zima więc będzie można wykonać więcej z góry zaplanowanych poślizgów . Można nawet umówić się np na Bemowie w Warszawie w parę osób i zarejestrować kamerą zarzucanie tyłu w zależności od rodzaju włączonego napędu .
Ale bardziej przejąłbym się turbiną w tej chwili.
  
kukul
18.10.2009 16:26:41
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Katowice

Posty: 588 #344116
Od: 2009-8-8
Koledzy mają rację z tą turbiną, kolega miał podobny problem w innym autku. Nic tylko wymieniać, bo potem jak pier......e, to Matko Boska.
Co do zarzucania to norma w 4x4 i tylno napędowcach.
Adminowi nie zarzuca bo jeździ jak EMERYT lollollollollol
_________________
2009 r.
2,5 CRDi
170 KM
FREEDOM
manual
chyba grafitowy
_________________________________________________________________________________________

Nie każdy chłop z widłami to Posejdon (z netu)
  
tomkas
18.10.2009 18:05:00
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Rumia k. Gdyni

Posty: 6 #344221
Od: 2009-10-18
Dzieki Koledzy za porady.
Jak napisaliscie - przy najblizszej okazji zabieram sie za turbine. Z tego co tu przeczytalem moze ona niezle narozrabiac.
Pozdrawiam

_________________
Sorento rocznik 2003
CRDi 2,5
Skrzynia manualna
  
Electra28.04.2024 09:36:59
poziom 5

oczka
  
maska
18.10.2009 18:25:11
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa

Posty: 672 #344259
Od: 2009-9-10
Narozrabia jak o nią nie zadbasz wesołyreszta chodzi OK?
_________________
Sorento 2005 teraz już 80tyś km :)
2,5 CRDi automat 140 kucyków
Tiptronic czyli sekwencja 5 biegów :)
grafitowy metalik
chyba full wypas bez skóry :)
  
tomkas
18.10.2009 18:34:12
Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Rumia k. Gdyni

Posty: 6 #344287
Od: 2009-10-18
Reszta bez zarzutu - w sumie od poltora roku jak mam Sorento to tylko ta turbosprezarka zaczela szwankowac - aktualny przebieg okolo 160tys
_________________
Sorento rocznik 2003
CRDi 2,5
Skrzynia manualna
  
maska
18.10.2009 18:46:12
poziom 5



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Warszawa

Posty: 672 #344308
Od: 2009-9-10
Zadbaj o czołga, zadba on , o Ciebie wesoły Turbo, ma to do siebie, że nawet jak tankujesz to odczekaj przed wyłączeniem, wnerwia, ale żywot poprawia wesołyTo jedyny element czołgu który jest wadliwy, przy braku dbania o niego wesołya przebieg masz normalny dla tego typu wesoły
_________________
Sorento 2005 teraz już 80tyś km :)
2,5 CRDi automat 140 kucyków
Tiptronic czyli sekwencja 5 biegów :)
grafitowy metalik
chyba full wypas bez skóry :)
  
kopia2
21.10.2009 16:58:13
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Chełm

Posty: 262 #346377
Od: 2009-5-11
Dokladnie tak jak koledzy pisza,najprawdopodobnie jest to turbina,u mnie bylo podobnie!Tez byl swist,ale zanim ja wymienisz to sprawdz sobie dolot powietrza do niej,bo moze byc taka sytuacja,ze zaciaga Ci lewe powietrze na gumie(gdzies dziurka) i rowniez moze byc taki swist,czesto rowniez podobna przyczyna wystepuje jak jest do wymiany jakies lozysko,np na alternatorze lub napinaczu,(to oznaka ze sie zaciera)a jezeli chodzi o zarzucaniem auta to generalnie nie powinienes tego zbyt bardzo odczuwac przy mniejszych dolkach,chyba ze odrywaja sie kola od nawierzchni,wtedy ma prawo cos takiego wystapic,rowniez taka sytuacja powstanie przy nie trzymajacych amorach,kola nie powinny sie odczepiac,a gdy tak jest to oznaka nie trzymajacych amortyzatorow,no chyba ze tak szybko jezdzisz ze auto ci wybija na dolach,wtedy nie ma o co sie zamartwiac.
_________________
Chwilowo zamiana na
Volvo xc90
2.4 D5
wersja SUMMUM
  
betina_t
13.03.2010 21:56:48
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Kraków

Posty: 2145 #492391
Od: 2009-8-10
Temat przeniesiony na nowe forum-

TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA

  
Electra28.04.2024 09:36:59
poziom 5

oczka

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » AWARIE - CZYLI CO DOLEGA TWOJEMU KIA SORENTO » ŚWISZCZENIE PO 2 TYS OBROTOW

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny