| |
tcic | 09.06.2011 20:08:09 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 2 #711800 Od: 2011-5-20
| Witam wszystkich, Jestem "biernym" uczestnikiem forum od dłuższego czasu, ale po ostatnich przejściach postanowiłem coś napisać. Mam Sorento 2.5 CRDI z roku 2004. Ostatnio miałem - podobnie jak inni - ciężki przypadek: zapalanie się kontrolki "check engin", gaśnięcie silnika przy wyprzedzaniu i lanie wtrysków (testy z menzurką). Wymieniłem filtr paliwa, czujniki i .... nic. Kiedy już pogodziłem się z myślą o wymianie wtrysków, postanowiłem sprawdzić jeszce raz układ zasilania. Postanowiłem zacząć od początku, czyli od zbiornika. I TU SZOK. Okazało się, że w zbiorniku jest pełno fusów (jakby zaparzona herbata). Wykręcam pompkę - ZAWALONE SITKO !. Szybko przeczyszczam sitko, przedmuchuję przewody................. i auto wraca do normy !!. Wtryski przestają lać, auto jeździ idealnie. Dzwonie do ASO. KOLEJNY SZOK: temat jest znany, łuszczy się lakier wewnątrz zbiornika i zapycha sitko w pompce. Podobno dotyczy to tylko zbiorników metalowych (później wprowadzone plastikowe). Efektem zapychania sitka byla niestabilna praca pompy. Raz dawala za male a raz za duze cisnienie. W efekcie wtryski lały. Przy wyprzedzaniu ciśnienie dramatycznie spadało, zapała się kontrolka check engine.......I TO WSZYSTKO Z POWODU FABRYCZNEGO BLEDU W KONSTRUKCJI ZBORNIKA.
Niewiele brakło a oddałbym wtryski do naprawy, tylko coś mnie tknęło....
Sprawdzcie własne zbiorniki zanim przystąpicie do regeneracji wtrysków czy wymiany czujników. Kazdego, kto ma problem z wtryskami i zasilaniem silnika a przy tym ma metalowy zbiornik paliwa - zachęcam do rozpoczęcia od podniesienia siedzenia, odktęcenia przykrywki i sprawdzenia zawartości zbiornika. |
| |
Electra | 08.02.2025 09:31:39 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|
| |
dardro1 | 12.02.2013 08:38:47 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Rzeszów
Posty: 14 #1184580 Od: 2012-2-15
| Cześć, miałem podobnie, autko mam z tego samego roku, a zaczęło się od tego, że wlałem STP do paliwa by przeczyścić wtryski a na kolejny zbiornik środek do związania wody przed zima też STP - no i się zaczęło, teraz walczę ze złuszczającym się zbiornikiem co 400-500 km czyszczę sitko w baku chyba że trasa to 1000 km filtr paliwa na wszelki wypadek co 5000-8000 km, jak na razie autko chodzi choć mnie wystraszyło za pierwszym razem jak zaczęło przerywać i gasnąć powyżej 2000 obrotów. Pocieszam, że za każdym razem coraz mniej tego syfu wyciągam wiec jest szansa, że to się skończy... Pozdrawiam serdecznie ![wesoły](/emot/icon_smile.gif) _________________ Sorento - Das Auto |
| |
mrao | 25.03.2013 10:57:22 |
![](avatar.asp?id_zdjecia=129420)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Dębica
Posty: 5 #1279202 Od: 2013-3-24
| dardro1 pisze: Cześć, miałem podobnie, autko mam z tego samego roku, a zaczęło się od tego, że wlałem STP do paliwa by przeczyścić wtryski a na kolejny zbiornik środek do związania wody przed zima też STP - no i się zaczęło, teraz walczę ze złuszczającym się zbiornikiem co 400-500 km czyszczę sitko w baku chyba że trasa to 1000 km filtr paliwa na wszelki wypadek co 5000-8000 km, jak na razie autko chodzi choć mnie wystraszyło za pierwszym razem jak zaczęło przerywać i gasnąć powyżej 2000 obrotów. Pocieszam, że za każdym razem coraz mniej tego syfu wyciągam wiec jest szansa, że to się skończy... Pozdrawiam serdecznie ![wesoły](/emot/icon_smile.gif)
W ASO oferują wymianę małego sitka( filterek siatkowy) ze smoka na większe. Wymiana jest prosta i mozna samemu.To większe sitko to większa powierzchnia filtrowania - odpowiedź skośnookich na problem złuszczajacej sie farby. Czyścić też trzeba ale nieporównanie rzadziej. Cena tego większego w ASO to 80 zł czyli na alledrogo albo w którymś ze sklepów internetowych powinno juz być od 30-40 zł... Mysle że warto, bo takie zgasniecie silnika podczas wyprzedzania może się źle zakończyć , zwłaszcza jak przed nami widać zbliżającego sie tira...
Też wlałem STO do zbiornika i teraz czekamze strachem co to bedzie... Filterek juz wymieniłem.:-) _________________ Kia Sorento EX manual 2.5 CRDI 2005/2006 Grafit metalik
|
| |
dardro1 | 25.03.2013 17:40:48 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Rzeszów
Posty: 14 #1279834 Od: 2012-2-15
| O fajny patent z tym większym sitkiem... porozglądam się na necie dzięki _________________ Sorento - Das Auto |
| |
lubo8 | 03.05.2013 16:21:01 |
![poziom 1](star_icon1.gif)
Grupa: Użytkownik
Posty: 28 #1417017 Od: 2013-4-13
| witam wszystkich. Jestem nowym szczęśliwym posiadaczem Kia Sorento 2,5 CRDI, rok 2007 /Osiołek bo taka ma nalepkę na tylnej klapie /. Mam jeden problem: auto pracuje równiutko na wolnych obrotach. Jadąc w trasie z prędkością około 60-80-90 km/h autko lekko szarpie, jest to takie uczucie, jakbym najeżdżał systematycznie na pojedyncze kamenie. Obroty są stałe i równe ale odczuwam dziwne lekkie szarpanie. Jak przyspieszę do wyższej prędkości 100 i więcej km/h to, to mija ale nie wiem czy na stałe, bo nie miałem możliwości jechać dłużej większą prędkością. Proszę o pomoc, może ktoś wie jaka jest tego przyczyna. Nic więcej złego się nie dzieje. Auto jedzie do przodu nawet przez sto i więcej kilometrów. pozdrawiam |
| |
dardro1 | 04.05.2013 00:01:52 |
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Rzeszów
Posty: 14 #1417690 Od: 2012-2-15
| Hej moze masz nie wywazone kola? Mialem taki objaw i tak wlasnie bylo czasem najprostsze rozwiazania sa najlepsze![wesoły](/emot/icon_smile.gif) _________________ Sorento - Das Auto |
| |
lubo8 | 17.11.2014 15:34:51 |
![poziom 1](star_icon1.gif)
Grupa: Użytkownik
Posty: 28 #1985502 Od: 2013-4-13
| witam wszystkich właścicieli Kia Sorento. Przez 1,5 roku żadnego problemu z odpalaniem a tu nagle, bez żadnych wcześniejszych objawów. Samochód 2007 rok, 2,5 CRDi 170 KM, skrzynia automat, przebieg 150 tyś km. Zajechałem do pracy autko jechało jak zawsze. Silnik na wolnych obrotach pracuje równiutko, odpalał bez problemów z podgrzewaniem świec, czy bez tak samo. Po wyjściu z prac, odpalając auto kręcił dłużej niż zwykle, może ze cztery pięć razy zanim odpalił. Wyjechałam z parkingu i po 50 metrach zgasł. Zapaliła się kontrolka engine na żółto. Jak kręciłem jakiś czas to odpalił ale był słaby i po kilku metrach znowu zgasł. Mechanik sprawdził układ paliwowy, wymienił filtr paliwa i oddał. Jeździłem jeden dzień i super. Ma drugi dzień ruszając z pod sklepu nagle w czasie jazdy zgasł. Po chwili odpaliłem i tak już przejeździłem bez problemów do końca dnia, odpalając i gasząc, jeżdżąc po mieście. Następny dzień autko pod domem, rano odpala bez problemu. Podjeżdzam pod sklep i ruszam - 50 metrów i auto gaśnie. Po chwili odpalam i znowu jeżdżę po mieście bez problemu. Co to może być ? proszę o pomoc. W tym roczniku nie ma problemów z łuszczącym się zbiornikiem paliwa. Pozdrawiam wszystkich użytkowników Sorento i czekam na rady |
| |
vokal | 17.11.2014 19:53:59 |
![poziom 4](star_icon4.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=123974)
Grupa: Użytkownik
Posty: 227 #1985687 Od: 2013-1-16
| Bak może się łuszczyć nawet w tym roczniku, ale moim zdaniem to kwestia paliwa. Sprawdź filtr w baku. Jeśli nie kręci dłużej jak zimny, albo jak gorący, tylko losowo gaśnie, to pewnie przy mocniejszym dotknięciu gazu. Sprawdź filtr w baku, bo mechanik mógł wymienić tylko ten w komorze silnika. _________________ "Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę." |
| |
herek41 | 30.11.2014 15:51:34 |
![poziom 1](star_icon1.gif)
Grupa: Użytkownik
Lokalizacja: Nidzica
Posty: 41 #1993711 Od: 2014-11-23
| Witam moim zdaniem gdyby to było paliwo to by się dusił parskał cały czas a tu jak kolega mówił wcześniej moze być zabrudzony smoczek lub filtr paliwa. pozdrawiam |
| |
twaz | 07.01.2015 18:16:36 |
![poziom 3](star_icon3.gif)
Grupa: Użytkownik
Posty: 122 #2017979 Od: 2013-1-4
| lubo8 pisze:
witam wszystkich właścicieli Kia Sorento. Przez 1,5 roku żadnego problemu z odpalaniem a tu nagle, bez żadnych wcześniejszych objawów. Samochód 2007 rok, 2,5 CRDi 170 KM, skrzynia automat, przebieg 150 tyś km. Zajechałem do pracy autko jechało jak zawsze. Silnik na wolnych obrotach pracuje równiutko, odpalał bez problemów z podgrzewaniem świec, czy bez tak samo. Po wyjściu z prac, odpalając auto kręcił dłużej niż zwykle, może ze cztery pięć razy zanim odpalił. Wyjechałam z parkingu i po 50 metrach zgasł. Zapaliła się kontrolka engine na żółto. Jak kręciłem jakiś czas to odpalił ale był słaby i po kilku metrach znowu zgasł. Mechanik sprawdził układ paliwowy, wymienił filtr paliwa i oddał. Jeździłem jeden dzień i super. Ma drugi dzień ruszając z pod sklepu nagle w czasie jazdy zgasł. Po chwili odpaliłem i tak już przejeździłem bez problemów do końca dnia, odpalając i gasząc, jeżdżąc po mieście. Następny dzień autko pod domem, rano odpala bez problemu. Podjeżdzam pod sklep i ruszam - 50 metrów i auto gaśnie. Po chwili odpalam i znowu jeżdżę po mieście bez problemu. Co to może być ? proszę o pomoc. W tym roczniku nie ma problemów z łuszczącym się zbiornikiem paliwa. Pozdrawiam wszystkich użytkowników Sorento i czekam na rady
No słuchaj. Mam identyczne autko i identyczny problem. Bak się łuszczy bo sprawdzalem. Przeczyscilem i tosamo. W zbiorniku filtr jrst w takiej puszcze w ktorej jest tez zaworek z gumką -zacinal się i go naprawilem ale nadal tosamo.. kiedys gasl mi powiedzmy raz na kilkaset km, a teraz co kilkanascie i wlasnie losowo bez zadnych objawow.. Na dodatek nie chce odpalic. po jakims czasie znowu odpali. sprawdzilem kod błędu ( Paliwo P062D Injector Circuit Driver Bank Performance 1 )jest to obwod 1 i 4 wtryskiwaczy. Mozliwe zwarcie, uszkodzenie wtryskiwacza albo komputer do wymiany.. Ale co zrobic jak znowu odpalila i wszystko dziala.. Sprawdzalem tez wszystko zgodnie z instrukcją i wszystko jakby w normie.
Prosze -napisz jak cos sie dowiesz.. |
| |
Darek1966 | 11.05.2016 09:25:06 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 1 #2281840 Od: 2016-5-11
| Witam, mam kia Sorento 2,5crd 170 z wyciekiem ropy z wtrysków pod pokrywą. Jak to można naprawic i ile to może kosztowac ? Pozdrawiam |
| |
Electra | 08.02.2025 09:31:39 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|
| |
vokal | 17.05.2016 20:44:13 |
![poziom 4](star_icon4.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=123974)
Grupa: Użytkownik
Posty: 227 #2284820 Od: 2013-1-16
| Wymiana podkładek. Nie są drogie. Po każdym wykręceniu wtryskiwacza trzeba tą podkładkę wymienić, bo już nie chce trzymać. _________________ "Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę." |
| |
robert28 | 11.07.2016 22:27:01 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 2 #2306707 Od: 2016-7-9
| Witam wszystkich mam ten sam problem kijanka gaśnie przy wyprzedzaniu wyczyściłem sitko w zbiorniku pojechałem na jazde próbną i tosamo przy dodaniu gazu zgasł |
| |
robert28 | 11.07.2016 22:30:04 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 2 #2306710 Od: 2016-7-9
| Proszę o jakieś podpowiedzi co można zrobić |
| |
jm23 | 30.03.2017 16:37:11 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 12 #2413489 Od: 2017-3-11
| Witam w moim maleństwie prawie to samo zbiornik i sitko czyste filtr paliwa nowy a teraz zapalił się" check" jazda spokojna 100-110 jest ok wciskam gaz i auto gaśnie odczekam minutkę i mogę jechać dalej ale co to za jazda. |
| |
ofczarek23 | 23.04.2017 12:33:55 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 1 #2420023 Od: 2017-4-23
| Witam - zaświecił mi się dzisiaj check engine. Kia z 2007r automat 170km. Problem jest taki ze przy dodawaniu gazu( np przy wyprzedzaniu) spada moc i przechodzi w stan awaryjny czyli obroty dochodzą do 2000 a prędkość do 60 km/h. Gaszę autko odpalam i wszystko wraca do normy po czym za jakiś czas problem powraca. W aucie wymienione tyle co : olej filtr oleju paliwa. Napiszcie gdzie może być problem. Napomknę ze silnik pracuje równo na niskich jak i na wysokich obrotach. |
| |
vokal | 23.04.2017 20:53:03 |
![poziom 4](star_icon4.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=123974)
Grupa: Użytkownik
Posty: 227 #2420242 Od: 2013-1-16
| Czyściłeś filtr w baku? _________________ "Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę." |
| |
koala32 | 02.07.2017 22:53:26 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 1 #2439553 Od: 2017-7-2
| Witajcie, u mnie działo się podobnie. Nauczony doświadczeniem czyściłem sitko i wymieniałem filtr paliwa. Tak już kilka razy. Za każdym razem problem znikał. Tym razem się tak nie stało. teraz silnikiem na wolnych telepie, maksymalnie osiągam 2000 obrotów, a na kompie odczytałem błąd P0269. Za cholerę nie wiem co to znaczy. Jakby samochód nie pracował na wszystkich cylindrach. Zresztą błąd ma opis "Cylinder 3 - wkłąd w moc silnika/zrównoważenie pracy - awaria". Co to jest? |
| |
vokal | 03.07.2017 00:03:41 |
![poziom 4](star_icon4.gif)
![](avatar.asp?id_zdjecia=123974)
Grupa: Użytkownik
Posty: 227 #2439574 Od: 2013-1-16
Ilość edycji wpisu: 1 | Pewnie w końcu wyczerpał się któryś wtryskiwacz. _________________ "Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę." |
| |
Electra | 08.02.2025 09:31:39 |
![poziom 5](star_icon5.gif)
![oczka](oczka.png) |
|