| |
eMeR | 05.01.2014 00:15:18 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 25 #1705268 Od: 2013-12-6
| niestety, "nie stawia się" jak to opisałeś mogę swobodnie jeździć w kółko bez żadnych oporów, świeci się kontrolka 4WD LOW, przy włączaniu tak jak już pisałem czuję szarpnięcie jakby coś się włączyło ale jeżdżę tak samo jak w położeniu D. Czytałem, że w napędzie TOD są dwa czujniki położenia wałów: przedniego i tylnego, (bo w EST jest chyba tylko jeden), jaką rolę pełnią? Tak sobie kombinuję, szukam ale myślę, że nie obejdzie się bez demontażu i rozebraniu reduktora _________________ nowe forum KIA Sorento: http://www.klubsorento.pl/forum/index.php |
| |
Electra | 08.02.2025 00:24:33 |
|
|
| |
vokal | 05.01.2014 08:15:35 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 227 #1705350 Od: 2013-1-16
| Czyli jest problem z mechanicznym zakładaniem sprzęgła. Prawdopodobnie ktoś rozbierał skrzynkę rozdzielcza i źle złożył pakiet płytek. Teraz powierzchnia oporowa sprzęgła jest odsunięta za daleko i nie może ściągnąć płytek sprzęgła. _________________ "Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę." |
| |
vokal | 05.01.2014 08:43:01 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 227 #1705357 Od: 2013-1-16
| Jest to jedyna możliwa diagnoza, jeśli elektrycznie wszystko działa prawidłowo. Proponowałbym jeszcze ostateczne zweryfikowanie elektryki, ale to zależy od tego, czy umiesz posługiwać się miernikiem elektronicznym. _________________ "Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę." |
| |
eMeR | 05.01.2014 16:59:55 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 25 #1705905 Od: 2013-12-6
| no to będzie problem bo ze mnie elektryk jak za przeproszeniem z koziej d..y klarnet , ale mam elektryka który w razie potrzeby może pomóc tylko jeśli można jakieś wskazówki, gdzie i czego szukać _________________ nowe forum KIA Sorento: http://www.klubsorento.pl/forum/index.php |
| |
vokal | 05.01.2014 21:45:59 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 227 #1706145 Od: 2013-1-16
| Spokojnie, to jest prosta sprawa. 1.Zdejmujesz osłonę pod schowkiem, tą przy prawej nodze pasażera. 2. Odszykujesz kostkę X-11, jak na poniższym rysunku: https://dl.dropbox.com/u/101383465/Klub%20Sorento/alsel/08.jpg 3. Odnajdujesz w niej grubszy żółty przewód (4 od prawej w dolnym rzędzie). 4. Włączasz miernik na ustawienie pomiaru napięcia prądu stałego - DC do 20V. 5. W odnaleziony zacisk wpinasz sondę dodatnią miernika. 6. W pobliżu gniazd odnajdujesz śrubę lub nakrętkę, którą łączy się z karoserią (to będzie masa). 7. Do tej masy podpinasz ujemną sondę miernika.
Po włączeniu zapłonu powinno pokazać coś koło 0,2V, a w czasie jazdy powinno napięcie się wahać nawet do 12V. Po przełączeniu na Low i puszczeniu sprzęgła(M/T) lub hamulca (A/T) napięcie powinno wzrosnąć od razu do nieco powyżej 11V i powinno być stałe aż do zatrzymania auta.
Jeśli wskazania zachowują się tak jak opisano w poniższym linku, to znaczy, że elektrycznie wszystko jest dobrze: http://www.klubsorento.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=5893&p=71631&hilit=TOD%2520praca.jpg#p71631
_________________ "Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę." |
| |
eMeR | 05.01.2014 22:24:01 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 25 #1706189 Od: 2013-12-6
| bardzo dziękuję, zaraz we wtorek postaram się pomierzyć prądy i jak tylko będę je miał odezwę się na pewno. Nie, żebym kadził Vokal ale szacun dla Twej znajomości tematu _________________ nowe forum KIA Sorento: http://www.klubsorento.pl/forum/index.php |
| |
vokal | 05.01.2014 22:40:31 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 227 #1706202 Od: 2013-1-16
| Nie mierz prądu tylko napięcie, bo upalisz miernik _________________ "Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę." |
| |
eMeR | 05.01.2014 23:10:44 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 25 #1706218 Od: 2013-12-6
| już pisałem jaki ze mnie elektryk, ale postaram się niczego nie sfajczyć _________________ nowe forum KIA Sorento: http://www.klubsorento.pl/forum/index.php |
| |
vokal | 06.01.2014 21:58:11 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 227 #1707065 Od: 2013-1-16
| Najlepiej pomiary te zrobić na kostce reduktora, ale wtedy ciężko podłączyć miernik. _________________ "Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę." |
| |
eMeR | 07.01.2014 20:48:01 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 25 #1708005 Od: 2013-12-6
| witam dokonałem pomiaru napięcia i jest następująco: - po właczeniu zapłonu mam 0,32 V, - w czasie jazdy: 2,29 - 2.35V - na Neutralu po naciśnięciu hamulca jest ok 4.50V - po przełączeniu na LOW napięcie waha się pomiędzy 2,39 a 2,42V i samochód zachowuje się identycznie jak na Drive czyli jest inaczej niż kolega pisał
_________________ nowe forum KIA Sorento: http://www.klubsorento.pl/forum/index.php |
| |
vokal | 07.01.2014 21:51:56 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 227 #1708086 Od: 2013-1-16
| Coś mi się tutaj nie podoba. To nie jest napęd sprawny elektrycznie. Nie ma wzrostu napięcia podczas wzrostu prędkości ani po przełączeniu na Low. Komputer nie widzi, że wały się obracają. Moim zdaniem walnięty czujnik prędkości tylnego wału. Pewnie po wykręceniu go i wyjęciu z obudowy reduktora wskazania będą takie same.
_________________ "Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę." |
| |
Electra | 08.02.2025 00:24:33 |
|
|
| |
eMeR | 07.01.2014 22:00:39 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 25 #1708104 Od: 2013-12-6
| czyli wykręcić czujnik i powtórnie przeprowadzić pomiary? żeby potwierdzić Twoje przypuszczenie? _________________ nowe forum KIA Sorento: http://www.klubsorento.pl/forum/index.php |
| |
vokal | 08.01.2014 08:22:55 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 227 #1708302 Od: 2013-1-16
| Jeśli masz siłę walczyć, to polecam dokładniejszą diagnozę obu czujników. Ale obstawiam błąd tylnego. To są zwykłe czujniki Halla. Tylny podaje komputerowi napędów (TCCU) jaka jest prędkość obrotowa tylnego wału, a przedni sprawdza, czy przedni wał obraca się tak samo. Jeśli nie, to od razu TCCU podaje prąd na sprzęgło elektromagnetyczne, które ciernie spina wał tylny i przedni. Z Twoich pomiarów wynika, że TCCU nie podaję większego prądu podczas poruszania się, więc prawdopodobnie dostaje złe sygnały wejściowe (czujniki), albo sama centralka jest walnięta. http://allegro.pl/kia-sorento-komputer-sterownik-modul-napedow-i3650664748.html _________________ "Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę." |
| |
eMeR | 08.01.2014 09:39:35 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 25 #1708361 Od: 2013-12-6
| muszę to opanować, jeśli coś jest w aucie to ma działać _________________ nowe forum KIA Sorento: http://www.klubsorento.pl/forum/index.php |
| |
eMeR | 08.01.2014 10:16:18 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 25 #1708399 Od: 2013-12-6
| Czy można i ewentualnie w jaki sposób zweryfikować np po demontażu działanie czujnika przez elektryka?, czy po prostu metodą eliminacji od razu wymieniać. Domyślam się że trzeba go wymontować, sprawdzić przewody i kostkę, tylko chodzi mi o samo sprawdzenie czujnika _________________ nowe forum KIA Sorento: http://www.klubsorento.pl/forum/index.php |
| |
vokal | 08.01.2014 11:30:08 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 227 #1708519 Od: 2013-1-16
| Czujniki hala trzeba sprawdzić na oscyloskopie. _________________ "Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę." |
| |
Administrator | 10.01.2014 10:02:53 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 30 #1710412 Od: 2011-6-9
| Proponuję porozmawiać z zawodowcami , którzy znają reduktory od podszewki |
| |
vokal | 22.01.2014 17:47:18 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 227 #1722842 Od: 2013-1-16
| Reduktor naprawiony. Okazało się, że był rozbierany i źle złożony. Pakiet płytek w ogóle nie był ściskany. Podobno jest już OK. _________________ "Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę." |
| |
dario7 | 28.01.2014 23:39:16 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 14 #1729439 Od: 2013-11-4
| witam serdecznie...........właśnie dziś miałem problem z napędem. Trzeba dodać, że jest naprawdę zimno a auto stoi tylko pod wiatą. Chciałbym pokrótce omówić co się stało bo ja tego nie ogarniam a może ktoś będzie mi mógł coś podpowiedzieć. Rano pojechałem do miasta. W czasie drogi chciałem zmienić napęd na 4x4(skrzynia manualna 2.4CRdI, 2004r.) gdyż było dużo śniegu na drodze. Musiałem oczywiście się zatrzymać. zapaliła się kontrolka od napędu ale napęd się nie przełączył. Kiedyś miałem podobny problem i po wyłączeniu silnika i ponownym jego uruchomieniu napęd "zaskoczył". Wówczas pomyślałem, że to nic takiego ale chyba się myliłem. Dziś nie mogłem tego zrobić. Następnie w trakcie jazdy nagle jakby wyłączył się bieg. Nie wyskoczył tylko po prostu bieg był w położeniu 4 a auto zachowywało się jakby było na biegu jałowym. Po chwili jednak zaskoczył. Po kilku kilometrach ponownie tak się zdarzyło i słychać było jakby napęd się rozłączał i auto bez zmiany dźwigni biegów było jakby na biegu jałowym. Po może sekundzie ponownie się połączył i za chwilę rozłączył. Tak zdarzyło się kilka razy i w końcu rozłączyło coś skrzynię i już nie mogłem jechać. Zaciągnął mnie kolega na myjnię bo miałem dużo lodu na podwoziu. To jednak nic nie dało. Troszkę mnie ta sytuacja przeraża bo nie wiem co dalej. Mechanik też nie zdiagnozował co się stało. Przepraszam za tak długą opowieść ale czasami są ważne szczegóły i to dlatego. Bardzo proszę o jakąś pomoc czy radę. Będę zobowiązany.....z góry dziękuję. |
| |
vokal | 29.01.2014 00:26:02 |
Grupa: Użytkownik
Posty: 227 #1729453 Od: 2013-1-16
| Kolego, najwidoczniej niezbyt często załączałeś napęd na LOW. Wszystko się zapiekło i nie miało siły ruszyć. W czasie jazdy coś zaskakiwało i się rozłączało. Sprawa wygląda tak, że ponieważ nie cała powierzchnia wielowypustu reduktora nasuwała się na wałek napędowy, to podczas przeskakiwania z luzu na napęd i odwrotnie uszkodziły Ci się wypusty reduktora. Teraz będzie ciężko ruszyć w którąkolwiek ze stron. Nie ma napędu na tylny wał, a tym samym na przedni bo przesuwka przekładni planetarnej stoi pośrodku. Prawdopodobnie trzeba będzie rozebrać skrzynkę i wymienić przekładnię. Jeśli jednak zaskoczy, to poprzełączaj kilka razy z Auto na Low aby rozruszać mechanizm i w przyszłości przełączaj co jakiś czas napędy dla rozruszania przesuwki i silniczka. _________________ "Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę." |
| |
Electra | 08.02.2025 00:24:33 |
|
|